понеділок, 26 грудня 2016 р.

Свято Пісні у Гусятинському ДНЗ "Дзвіночок"


Танець з рушниками.
(Дівчатка стають в дві лінії, а три виходить на першу з короваєм)
Дівчата: Добрий день вам, милі люди
Хай вам щастя, доля буде,
Не на день і не на рік,
А на довгий-довгий вік.

Починаємо наше свято!
Людей зібралося багато.
Щоб веселитись і співати.
І рід наш красний прославляти.

Ми гостей своїх стрічаєм,
Круглим пишним короваєм,
З рушником берем таріль –
Коровай кладем і сіль.

Шанобливо хліб підносим
І вклонившись щиро просим:
Любий гостю, в нас приймай
І рушник і коровай!

(Несуть коровай і сідають на місця)

Ведуча: Є край, де найкращі у світі пісні,
І цвітом чарує калина,
Де сонечко вперше всміхнулось мені,
Де дім мій – моя Україна!

Ведуча: Під рідним небом жайворон співа,
Я б рада знати тих пісень слова.
Я слухала: співала та пташина
Одне святеє слово: «Україна».

Ведуча: Сьогодні, ми зібрались на чудове свято, щоб відпочити, поспівати. Адже, яке свято без пісні.

Ведуча: Красу і силу народної пісні глибоко розуміли визначні діячі нашої літератури і мистецтва. Саме з піснею, з кобзарською думою пов’язував Т.Шевченко славу рідної землі.

Всі разом: Наша дума, наша пісня
Не вмре, не загине
От де, люди, наша слава, Слава України.

(Під музику заходять козаки)

Хлопці: Українці й українки
Всі кохають до загину
Славну землю батьків своїх,
Свою рідну Україну.

Любі мами, милі тата,
Перед вами не малята,
Правда. І не парубки,
Проте справжні козаки.

Намалюєм гарні вуса,
Та ще й їх підкрутимо,
Гарну пісню заспіваєм,
Може й вас научимо.

Ой заграй же ти музико,
А ми заспіваєм.
Славну пісню козацькую
І ми малі знаєм.

Пісня «Ми веселі козачата»

Діти: Ми любимо сонце і квіти,
І сонце нам шле свій привіт,
Ми роду козацького діти.
Землі української цвіт.

В яку б не пішли ми дорогу,-
Ти, пісне, над нами злітай!
Крокуючи гордо і в ногу,
Ми славимо рідний наш край.

Наш приятель вітер сміливий,
Відвага – це наш заповіт,
Ми роду козацького діти,
Землі української цвіт.
Живуть в нас батьків заповіти;-
Свободи палкий оксамит,
Ми роду козацького діти,
Землі української цвіт.

Нумо дружно, козаки,
Всі візьмемося в боки,
Затанцюєм залюбки
Танець без мороки.

Танець козаків
Ведуча: Пісня… Хто не був зачарований нею! Це душа народу, це безмежне поле засіяне зерном історії і заквітчане людськими надіями.

Ведуча: Українська пісня живе з давніх часів, живе переживаючи цілі покоління. Добрі люди кажуть, що українець співає цілий рік і цілий вік. Так нам від Бога дано, про що йдеться в легенді.
Коли це все було – ніхто не знає
Але легенда так розповідає:
Надумав Бог про всіх подбати
Талантами людей обдарувати.
Французам дав красу та елегантність,
А німцям – дисципліну та педантність.
Любов до моря дарував англійцям.
Росії – владність,
А голландцям – квіти.
Ну, як таким дарункам не радіти!
Підвівся Бог зі свого трону,
Вдоволено поправив він корону.
І тут побачив дівчину в куточку,
Одягнену у вишиту сорочку.

Запис: Чом плачеш ти?
Як звуть тебе, дитино?

(виходить дівчинка - Україна)
Україна: Я – Україна.
А плачу, Боже, бо не бачу меж,
Від пролитої крові і пожеж.
Чому, скажи мені, така зла доля?
В своїй землі немає правди й волі!

Запис: Так он яка історія твоя!
Та тільки всі роздав таланти я –
Скоріше треба було підійти …

Ведуча: І тут дівчина вже хотіла йти,
Та Бог підняв правицю, зупинив.
І з дівчиною знов заговорив:

Запис: Неоціненний скарб один я маю,
Уславить він тебе у світі, знаю.
Бери його та бережи.
Це – пісня.

Ведуча: взяла дарунок, до грудей притисла,
І понесла ту пісню по межі:
«Нам, Боже, Україну збережи!»

Ведуча: Наша рідна Україна – Батьківщина. Вона, як і мама – одна, найрідніша. Матері… Вони народжують дітей, співають їм перші пісні колискові, вчать добра і любові.

Діти: Колискова пісня, колискова -
То найперша материнська мова.
Пахне вона м’ятою і цвітом,
Чебрецевим і суничним літом,

Пахне молоком і споришами…
Скільки в ній ласкавості і шани,
Скільки в ній тривожності людської
І надії, і сивини гіркої…

Заспівай, заспівай, наша мамо,
Заспівай, щоб від серця журба відійшла,
Щоб і діти, й онуки співали,
І земля чебрецями цвіла.

Колискова мами.
Ведуча: З давніх – давен є звичай в Україні і в кожній родині він існує сьогодні: на щастя, на любов дарувати рушники. Їх назвали оберегами людини.

Ведуча: Було повір’я, що і сорочка, вишита і подарована на добро, на хороше життя, буде оберегом.

Діти: Україно моя, вишиванко!
Ти мій біль, моя мука і доля;
Я без тебе як день без світанку,
Я без тебе, як жайвір без поля

Вишиванко моя вишиванко
Смерекова вишнева жага,
Ти далеких Карпат полонянка,
Ти Дніпра мов хвиля жива.

Я по світу іду в вишиванці
Аж дивуються ген журавлі,
Хай встрічають в веселій багрянці
Україна іде по землі.
Мені сорочку мама вишивала,
Неначе долю хрестиком вела,
Щоб лихих стежинок не шукала
І до людей привітною була.

Виконуй доню – мама говорила, -
Життя закони, істини прості:
Не зраджуй землю, що тебе зростила,
Не залишай нікого у біді

Ведуча: Два кольори – дві тривоги, дві нитки душі, що з’єднують в одному візерунку пам'ять про батьків і турботу про дітей, про сучасне і майбутнє.

Пісня «Два кольори»

Ведуча: Розмаїття українських пісень вражає. Жодна країна світу не має такого скарбу, як ми з вами. Радісні, сумні, героїчні, обрядові, жартівливі – всі вони прекрасні.

Ведуча: З давніх – давен жартівлива пісня для українського народу була, є і буде тією живою водою, що зцілює душу, підносить дух, вселяє віру і надію. Співали наші предки, працюючи в полі, співали на вечорницях, на весіллях, співали йдучи на ярмарок чи поверталися із нього.

Ведуча: От і ми сьогодні з вами послухаємо жартівливу пісню.

Жартівлива пісня.

Ведуча: Ми щасливі, що народилися серед народу з такою багатою душею, народу, що вміє так відчувати свої радощі й чудово виливати свої думи, свої мрії, почуття у пісню.

Ведуча: Співаючи, ми зазираємо у нашу історію, у минуле, намагаючись обережно побачити картини народження української нації. Коли звучить пісня, то серце наповнюється почуттям любові до рідного краю, до свого народу, до України.

Діти: Мій край чудовий – Україна!
Тут народились ти і я.
Тут над ставком верба й калина,
Чарівна пісня солов’я.

Ми – діти твої Україно,
Ми – квіти твої Україно.
В наших душах квітучих,
Море почуттів жагучих.

Пісня «Ми роду козацького діти»

Ведуча: Є скарби, які заховані в землі, а є такі, що розташовані на поверхні і передаються з покоління в покоління.

Ведуча: До таких скарбів належить пам'ять роду, моральні і духовні цінності. І найдорожчий для нас є пісня в храмі, молитва. Вона є однією із святинь нашого народу.

Прийми, Святий Отче, молитву від доньки.
Складаю до неба свої я долоньки,
І слізно прошу, Тебе Боже, й благаю
Пошли миру й щастя для нашого краю.

Молюся я щиро за долю Вкраїни,
Щоб більше не впала вона у руїни,
Щоб радісно жили усі твої діти
Й цвіли наче квіти кожного літа.

О, Боже ласкавий, з високого неба,
Послухай молитву й благання до Тебе.
Спаси Україну від злої навали,
Щоб більше дітей батьки не ховали.

Й молюся, за те щоб не було війни,
Шоб більше не билися твої сини.
Даруй же нам нині, Боже Єдиний
Любов й благодать по усій Україні.

Ведуча: Захисти нас, Ісусе, єдина надіє,
І Ти, Непорочна Діво Маріє.
Послухай моління наших сердець,
Інакше прийде Україні кінець.

Ведуча: Не дозволь чужинцям рідну землю топтати,
Не дозволь матерям сльози знов проливати.
Захисти нас любов’ю і віру нам дай.
Щиро молиться нині український наш край!

Пісня «Боже великий, єдиний»






Немає коментарів:

Дописати коментар