вівторок, 27 грудня 2016 р.

Весела мандрівка Україною Бутинський сільський комунальний дитячий садок "Дзвіночок" Збаразький район, с. Бутин














Весела мандрівка Україною
 Підготували  вихователі Новіцька Мар'яна Романівна,
 Кравець Тетяна Василівна
Програмовий зміст: викликати в дітей бажання поповнювати знання про Україну; вчити розуміти поняття «Батьківщина»; продовжувати знайомити дітей з містами України; удосконалювати знання про народні символи України: калину і вербу; закріплювати та поглиблювати знання дітей про рідне село, як маленьку Батьківщину; розширювати знання про родину; розвивати мислення, уяву, спостережливість, допитливість, бажання більше дізнатися про свою Батьківщину; виховувати почуття патріотизму, любов до рідного краю.
Матеріали: назви зупинок, карта України, сюжетні картинки з зображенням міст України, карта Тернопільської області, портрет Т. Г. Шевченка, калина, верба, вірші, загадки, пісні.

Хід заняття:
Діти, сьогодні у нас буде незвичайне заняття. Ми з вами помандруємо незвичним транспортом, потягом. Кожен з вас буде вагончиком. Отож, вперед!
(звучить музика)
Перша зупинка має назву: «Знай і люби Батьківщину».
І широкі поля, і зелені гори, і золотисті хліби, і батьківська хата – усе це наша Батьківщина. У кожної людини є місце де вона народилася, де минуло її дитинство, де вона виросла. Це її маленька Батьківщина. Ми знаємо багато пісень, віршів про наш край, про рідну мову. А тепер скажіть, що означає слово Батьківщина?( Це місце, де народилася кожна людина, де вона живе, де живуть її рідні)
Молодці, а тепер я пропоную пограти гру і скласти велику карту нашої Батьківщини.
Дидактична гра «Збери карту»
Мета: удосконалювати знання дітей назвами українських міст, вміння правильно розташовувати їх на карті.
Діти по черзі беруть частину карти (фотографія міста, області) і прикріплюють її на контур мапи України.
До яких слів подібне слово Батьківщина? (Батько, батьки)
Як треба ставитись до Батьківщини? (Любити, берегти, шанувати)
(пісня «Я маленька українка»)
Молодці, я бачу ви любите і поважаєте нашу Батьківщину. Нам пора вирушати далі. Нас чекає ще дуже багато цікавого.
(звучить музика)
Друга зупинка «Без верби і калини нема України»
Чому вона так називається ви зараз зрозумієте. Про скромну нашу вербу написано в народі немало, адже вона є народним символом України. Чим заслужило шану це дерево?
А зараз відгадайте загадку
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті.
Видивляється у воду,
На свою хорошу вроду. (Калина)
Помилуйтесь червоною калиною. Ягідки яскраво–червоні, палають, як жар. На що вони схожі? Про калину також є багато віршів і пісень. Подивіться на цей портрет. Хто це? (Т.Г. Шевченко). Так він любив калину і написав про неї багато віршів.
1. Сонце гріє, вітер віє
З поля на долину.
Над водою гне з вербою,
Червону калину
2. На калині одиноке гніздечко гойдає
А де ж дівся соловейко?
Не питай, не знаю…
Вірш «Тече вода з–під явора»
Ось така наша калина, шануватимемо, не ламатимемо її. А нам пора вирушати далі.
(звучить музика)
От і приїхали ми з вами до рідного дому. Третя зупинка «Моє село краплиночка на карті».
В мальовничому куточку України знаходить наша область. Як вона називається? А район?
А село в якому ми живемо? Погляньте на карту нашої області, маленькою краплиночкою відмічено наше село. Воно дуже мальовниче, протікає річка. Як вона називається?
Рідне село! Воно справді зігріває душу кожного з нас! Це тепло проникає глибоко до серця.
1. Село, село … Для мене миле слово
Якоїсь сповнене незнаної краси.
І чуєш, ніби тиха колискова,
Бринять краплиночки сріблястої роси.

2.Багато гарних сіл на світі,
Але мені миліш за все одне.
Це рідне село Бутин
Таке прекрасне, дороге.

З чим у вас асоціюється рідне село? (Річка, стежка, дерево, батьки, родина, дім).
Як ми маємо ставитися до землі на якій живемо? А що може зробити вже зараз кожен з вас для своєї маленької Батьківщини? Хто нам в цьому може допомогти? (Мама, тато, бабуся, дідусь). Як це можна назвати одним словом? (Родина). Поїдемо до родини?
(звучить музика)
У кожної людини є імя. Його дають батьки після народження. Кожен день з нами знаходяться наші близькі: мама, тато, бабуся, дідусь. Я знаю що ви їх любите. Чому?
Зараз пограємо гру «Відповідай швидко». Я буду задавати питання, а ви швидко відповідати.
Як ти зазвичай називаєш маму? Тата?
Як ти називаєш бабусю? Дідуся?
Хто у вашій сімї старший?
Ти для бабусі хто?
Молодці! А зараз відгадайте загадку.
Найрідніша, наймиліша,
Всіх вона нас пестить, тішить.
Завжди скрізь буває з нами,
Відгадайте хто це? (Мама)
Діти, як ви думаєте, що треба робити для матері? Чи треба її віддячувати за турботу і ласку? Так, маму треба завжди слухати, шанувати, шкодувати, допомагати, мамі потрібно говорити добрі слова, маму потрібно любити. Зараз послухаємо як свою маму любить Софійка Очеретнюк.
(«Пісня добра»)
Дуже гарно молодці! Шануймо кожну мить свого життя. Вона безцінна, вміймо нею дорожити, даруймо один одному любов, повагу взаєморозуміння. Бо дуже скоро ви виростете, вилетите з маминого гніздечка, але ніколи не потрібно забувати свою маму, свій дім, свою Батьківщину.
(Пісня «Виростеш ти сину»)
Отже, про що було наше сьогоднішнє заняття? Як називалася наша перша зупинка? Назвіть державні символи України. Назвіть народні символи України.
Як називається наше село? Як потрібно до нього ставитись?
Що таке родина? Що найбільше сподобалось на занятті?
(Пісня «Наша Україна»)


Немає коментарів:

Дописати коментар