четвер, 29 грудня 2016 р.

Опис досвіду роботи Збаразького міського комунального ясла-садка №1 “Калинонька” з національно-патріотичного виховання дошкільників


 
Результат пошуку зображень за запитом "калинонька"Завідувач ясла-садка №1 “Калинонька” Левицька Ірина Іванівна, вихователь методист Невідома Лілія Петрівна.

У нашому дошкільному закладі акцентується увага на створення умов для розвитку дитячої особистості як творця себе, своєї родини, держави, світу. Освітні впливи з боку педагогів спрямовуємо на максимальне забезпечення виховання у дітей любові і поваги до батьків і родини, закладаємо основи моральної та етичної компетенції в національних і загальнолюдських цінностях, формуємо творчі особистості в контексті рідної культури, мови, обрядовості та звичаїв Тернопільщини, України в цілому. Вважаємо що назріла потреба до глибокого вивчення української етнопедагогіки, відновлення народного виховання дітей з метою збереження нації, забезпечення духовної єдності поколінь.
Серед організованих форм навчально-виховної роботи педагоги “Калиноньки” надають організації та проведенню екскурсій та екскурсій-оглядів, тематичним та інтегрованим заняттям, святам, розвагам, іграм, роботі студій та гуртків. Провідними засобами впливу на вихованців закладу вважаємо засоби народної педагогіки, а саме рідну мову, усну народну творчість, пісенне та хореографічне мистецтво, народні ігри та іграшки, календарно-обрядові свята, народне декоративно-вжиткове мистецтво, звичаї, традиції, символіку, родинно-побутову культуру.
Справжні національно-патріотичні почуття здатний виховати високо освідчений, інтелігентний педагог-патріот. В нашому дошкільному закладі здійснюється систематична, планомірна робота з даного питання не лише з вихованцями, а й організаційно-методична робота з педагогами, різнопланова робота з батьками. Саме тому творча група ясла-садка два роки поспіль глибоко опрацьовувала такі теми: “Формування знань дошкільників про Україну, як велику суверенну країну”, “Виховання духовності, моральної культури, уміння жити у громадянському суспільстві”, “Природа, як фактор виховання поваги і любові до своєї Батьківщини”, “Формування духовно-ціннісних орієнтирів дитини, як засіб соціалізації дошкільника”, “Виховання дітей на традиціях рідного міста”. Результатом цієї клопіткої праці є розробки конспектів занять, свят та розваг, творчих та літературних вечорів з дітьми та їх батьками, створено мультимедійні презентації, відеоролики про рідний край, створено відеотеку проведених заходів на патріотичну тематику, проводились виставки методичних розробок творчої групи, дитячих робіт. У закладі у 2016 навчальному році проведено конкурс на кращий конспект заняття “Вулицями рідного міста”, його результати теж є плідними. Зібрано понад двадцять конспектів занять та інших форм роботи з дітьми, створено фотовиставку. У картинній галереї закладу завдяки педагогам та батькам вихованців з'явилась окрема виставка “Видатні місця Збаража”, зібрано і систематизовано багато ігор, загадок, віршів, прислів'їв та приказок, які сприяють національно-патріотичному вихованню наших вихованців. Крім цього у кожній віковій групі створено національні осередки, у закладі багато років функціонує народна світлиця, яка постійно поповнюється новими екземплярами, діють розвиваючі осередки “Свята нашого краю”, “Рослини та дерева нашої місцевості”; у творчій лабораторії “Допитливі чомусики” зібрано зразки грунтів, каміння, кущів, злакових культур, лікарських рослин, метеликів та комах.
Ефективність національно-патріотичного виховання досягається тоді, коли педагогічна діяльність характеризується цілісністю і включає відбір краєзнавчого змісту у відповідності з метою розвитку дошкільників, їх вікових особливостей та інтересів.


Немає коментарів:

Дописати коментар