середу, 28 грудня 2016 р.

УКРАЇНСЬКІ ВЕЧОРНИЦІ


                                         ДНЗ  №1 м.Зборова «Сонечко»
Вихователі:
Дармограй Люба Зіновіївна,
Довгань Ольга Вікторівна




 

Господар:
Щось добреньке зїсти хочу
Тільки що, не знаю й сам
Господиня: Голови б ти не морочив
Що зварила те й подам.
Господар: Борщ і каша ще з обіду
В животі від них бурчить
Господиня: Вередливий став ти діду
Що тобі іще зварить?
Господар: Знаєш бабо, ти не сердься
Я мабуть би зїв іще…
Коровай із борошенця.
А туди ще вбив яйце.
Господиня: От ти клятий, хоч бери тікай із хати
Будь по твоєму, спечу.
Господар: Принесу но я дровець
Баба в мене – молодець!
( баба місить тісто, дід біля печі).
Господиня: Діду, ти пам’ятаєш яка я була молода…
Господар: Була-була.
Господиня: А яка красива була!
Господар: Була-була.
Господиня: А яких пісень ти мені співав, пам’ятаєш?
Господар: Співав-співав.
Господиня: Ану заспівай
( Дід співає пісню « Ніч яка місячна, зоряна ясная)
Господиня: Ой, що це ти розспівався, зараз вже дівчата на вечорниці прийдуть. Ану покажись як одягнувся, чи мене люди не засміють. А я як?
Господар: Та так другий сорт.
Господиня: Що? Який там сорт?
Господар: Добре, добре!
Господиня: Ой, хтось стукає, а хто це там
(Заходять дівчата)
Дівчата: Доброго вечора, господаре!
А можна до вас на вечорниці?
Дівчата: Добрий вечір господине!
А можна до вас на вечорниці?
Баба: Заходьте, заходьте до нашої хати. Ой які ж ви гарні, розміщуйтеся. А роботу з собою принесли?
Добрий вечір добрі люди
Хай вам щастя в домі буде
Не на день і на рік
А на довгий довгий вік.
Українські вечорниці
Ми святкуєм перший раз
Хай веселий сміх іскриться
В серці кожного із нас.
Чути стук у двері.
Баба: Та це вам почулося, йду подивлюся. Та це ж Грицько. Що це ти там робиш . за дверима?
Грицько: Хотів вам двері зав’язати, щоб ви вийти не змогли. Дівчата: та це ти хотів нам школи наробити? Давайте покараємо його.
Грицько: Дівчатонька, змилуйтеся, я ж тільки пожартувати хотів.
Дівчата: От як відгадаєш наші загадки, відпустимо.
  1. Поле не міряне, вівці не лічені, пастух рогатий.
  2. Пустиш з гори - не розіб’ється, пустиш на воду розтопиться.( Сніг)
  3. З роду рук не має, а узори вишиває ( Мороз)
Не відпускаємо.
Грицько: Чи я тату не доріс
Чи я тату переріс
Чи не рублена хата
Чи не люблять дівчата
Дівчата: Не просись, не відпустимо! Ми для вас, для хлопців старались, а ти заважаєш нам вечорниці проводити.
Грицько: Я більше не буду. Як відпустите, веселих хлопців повну хату приведу.
Дівчата: Насправді приведеш?
Грицько: Їй богу приведу. Дівчатонька, голубоньки, відпустіть, чесне слово приведу. Підходить до дверей.
Грицько: Хлопці, ану сюди!
Дівчата: До нас до нас парубки
Бо в нас вечорниці
А в нашої господині
Добра паляниця.
Пісня: Іхав, їхав козак містом.
Дівчата: Добрий вечір любі хлопці
Просим до світлини
Будемо розпочинати
Наші вечорниці.
Хлопці: А ми на вечорниці розважатися прийшли, ось послухате, які ми гуморески знаємо.
1.Як лякати вовка.
Електричкою мисливці їдуть на качок
Скільки можна там почути різних балачок
Літній дядько молодому весело кива
Перевірим як у тебе варить голова.
Йдеш ти полем без патронів
Розстріляв усе
А тобі назустріч вовка сатана несе

Що ти зробиш?
Заховаюсь в лісі, за кущем.
Знайде синку й зїсть негайно
З шапкою й плащем
Є одна мисливська хитрість, знай і ти
Не ховатись, а на вовка прямо треба йти
Перед вовком сядь, роззуйся
І штани зніми
І лупцюй по морді вовка, мокрими штаньми
Вовк штанів боїться мокрих
Більше чим вогню
Це кажу я щиру правду, не якусь брехню
Молодий йому не вірить, скоса погляда
Добре – каже, - якщо буде поблизу вода
Чи баюра, чи калюжа, чи якийсь струмок
А як ні, то що робити?
Не журись синок
Доки будеш роззуватись, знімати штани
Десять раз у тебе стануть мокрими вони.
2 Великий язик
Кажуть люди, що у жаби
Хитрість є така
Заховається в травиці
Вийми язика
А метелик тільки сяде на її язик
Хитра жаба цап зубами і метелик зник
Байка вся, але до цього думка в мене є
Хто язик великий має той не пропаде.
Господиня: Ох і повеселилися.
Дівчатонька, а відгадайте но загадку.
З квітів його виплітають
Ним голівки прикрашають
Щоб дівчиноньку зберіг
Український оберіг.
Дівчата: Віночок.
Дівч: Я прикрашу віночок білою стрічкою – це символ чистоти і вірності.
Дівч: Я прикрашу віночок зеленою стрічкою – це символ оновлення та нового життя.
Дівч: Я прикрашу віночок синьою стрічкою – це символ мудрості.
Дівч: А я візьму блакитну стрічечку – це символ мирного неба. Нехай саме таким буде небо над нашою Україною.
Дівч: Сплетем ми із квітів, сонечка вінок
Мої любі подруженьки, станьмо у танок
Нехай завжди лунає дівчат веселий сміх
А наш віночок чарівний, єднає в коло всіх.
(танець з віночками)
Дівч: Мені сьогодні такий сон приснився
Ніби йду я полем, а назустріч далеко – далеко парубок! Та такий гарний!
Я задивилася на нього і впала. А він підходить і руку подає.
Дівч: І що?
Дівч: Та мати розбудила корову доїти. До чого б це сон?
Господиня: А до того, що заміж ти хочеш.
Дівчата а хочете знати яка перша заміж вийде? Скидайте по одному черевичку.
Дівч: Чобіточку мій новенький теплий гарний червоненький
Вкажи халявкою дорогу
Хто посланий мені від Бога.
Дівч: Ходи, ходи та не порвися
Із вулицями розберися
Минувши вуличку Івана
Вкажи на вуличку Степана.
Дівч: А я свій поставлю гарненько
Хай розшукує пару рідненьку
Дівч: І торік я чобіток кидала
Та щастя свого не впіймала.
Господар: Дівчатонька, ви такі молоді та гарні. Вас і без чарів хлопці полюблять. Як гарну молодицю побачу все думаю « Господи, забрав здоровя забери і грішні думки»
Господиня: Ти, діду, думай що кажеш! Не вернеться твоє, не вигадуй.
Послухай краще як дівчата співають.
Пісня: «В саду гуляла, квіти збирала.»
Господиня: Чоловіче, а піди но ще сусідів поклич.
Діти, а давайте ми з вами пограємо.
Гра – танець «Мітла»
Господиня: Хто це тупотить там, напевно сусіди.
Кум: Та то я так спішив до вас на вечорниці. Діти, а навчіть мене пісень, танців, ігор, бо я вже забув.
Господиня: Ну сідай і слухай куме. Давайте заспіваємо якоїсь веселої пісні.
Пісня: «Добрий вечір дівчино»
Господиня: Куме ховайтеся, бо чоловік йде, сусідів веде. Заходьте любі сусіди.
Сусіди: Добрий вечір вашій хаті
Щоб були ви всі багаті
Привітаєм в добрий час
Раді ми вітати вас
З миром зустрічаємо
Щастя вам бажаємо
Принесли вам мішок гречки
Щоб у хаті не було суперечки
Принесли вам мішок вівса
Щоб вся родина була міцна!
Господиня: Сідайте любі сусідоньки.
Сусіди: А може хто знає добре слово про сусідів
Дитина: Добрий сусід – то великий скарб!
Дитина: З добрим сусідом завжди можна дійти згоди.
Дитина: Добрий сусід кращий за далекого родича.
Дитина: Не купуй собі дім, а купуй сусіда.
Пісня: «Сусідко»
Господар: А та то і кум тут.
Сусідка: Господине подивись як гарно світять зорі, завтра буде гарна погода.
А чи знаєте ви народні прикмети?
Сусідка: Тоді скажіть, що коли праве око свербить.
_ Будем веселитись.
Сусідка: А ліве?
  • То погана прикмета, будемо плакати.
Сусідка: А що відбувається, коли праве вухо горить?
  • То хтось дуже хвалить.
Сусідка: Звідки ти все знаєш?
  • Мене бабуся навчила.
Сусідка: Добре, що пам’ятаєш.
  • А коли ліве вухо горить?
  • То хтось оббріхує тебе.
Сусідка: Хлопці, а може хтось скоромовки знає?
Хлопч.: Вибіг Грішка на доріжку
На доріжці сидить кішка
Взяв з доріжки Гришка кішку
Хай спіймає кішка мишку.
Хлопч.: Гей, малий скажи малому
Хай малий малому скаже
Хай малий теля привяже.
Обережно хитрий лис
До нори вечерю ніс
Біг додому лісом лис
Шелестів над лисом ліс.
Господиня: Подивіться хлопці які гарні тут на вечорницях дівчата. А чи знаєте хтось приказки про дівочу красу.
Дівч: Гарна дівчина як у лузі калина.
Дівч: Гарна дівчина хоч з лиця води напився.
Чорнобрива, білолиця любо подивиться.
Хлопч: Ох і уже і хвастухи ви дівчата
А що ви на це скажете:
  • Ох, гарна ж господиня
Три городи, одна диня.
Дівч: За хлопцями, за хлопцями
Де хлопці поділись
Наші хлопці коло пєца
Попелом заїлись.
Хлопч: Ой чи я ж то дівчинонька
В зеленій спідниці
Вона так ся гонорує
Як жаба в криниці
Дівч: Ой чиї ж то такі хлопці
так ся дуже строять
А як вийдуть за ворота
Гусака ся боять.
Хлопч: Ой чия ж то дівчинонька
У червоній блузці
Вона так ся гонорує
Як жаба в капусті.
Господиня: Ой, я бачу, що тут кінця не буде!
А може затанцюємо.
Танець «Український»
Господиня: Куме, а ми ще для вас з дідом гру маємо
Гра «Стрибки в мішках»
Господиня: Ой і розвеселили ви мене, що я забула про вареники.
Ану ж заспівайте мені пісню «А мій милий вареників хоче»
Господиня: Милі діти, прошу сісти, вареники будем їсти. Вас чекають у макітрі вареники дуже ситні. Білолиці, круглолиці із хорошої пшенині.
Їжте, їжте просим щиро, вареники наші з сиром. Варенички не погані, варенички у сметані.
А ви, сусіди, співайте!

Немає коментарів:

Дописати коментар