Опис
досвіду роботи
вихователя
Бережанського
ДНЗ
ясла-садка «Сонечко»
Троян
Ніни Володимирівни.
Найважливіше
у житті кожної людини – її Батьківщина
Виховувати громадську свідомість,
патріотичні почуття потрібно змалку.
Щоб дитина відчула себе причетною до
великої України, необхідно краще
познайомити її з традиціями та народними
цінностями.
Видатний
педагог Василь Олександрович Сухомлинський
зазначав: «Любов до Батьківщини
починається із захоплення красою того,
що бачить перед собою дитина, чим вона
милується, у що вкладає частку своєї
душі. Захоплення красою землі, де жили
діди і прадіди, де нам судилось прожити
життя, повторити себе в дітях, постаріти
і піти в землю, яка народила нас, - це
найважливіше емоційне джерело дюбові
до Батьківщини».
Патріотичні
почуття в дитини з раннього віку,
формуються поступово, під впливом
батьків, вихователів, навколишнього
природного середовища.
Працюючи
вихователем в дошкільному навчальному
закладі «Сонечко», намагаюся використати
всі можливості виховного простору
нашого закладу для створення комфортних
умов, що сприятимуть всебічному розвитку
кожного вихованця.
Свою
роботу спрямовую на виховання любові
до мами і тата, бабусі і дідуся, до родини.
Вчу дітей поважати старших, шанувати
стареньких, бути дружніми з однолітками.
З дітьми розглядаю ляльку-українку, її
вбрання, відмічаю яка вона гарна, граємось
з нею. Дівчатка залюбки одягають віночки,
спідниці, сорочки-вишиванки та грають
в народні, творчі ігри народознавчої
тематики.
Втілюючи
доброту в серця дітей, виховання любові
до рідної землі, до свого краю, розпочала
ще в ранньому віці. В цьому мені
допомагає творчість Василя Сухомлинського,
ознайомлюю дітей з його творами у
відповідності до вікових можливостей
сприймання, аналізу, сформованості
морально – етичних якостей кожної
вікової категорії, навчаю їх помічати
красу в довкіллі, дивуватись розмаїттю
його кольорів та форм, любові до батьків,
родичів, рідної землі. Варто виокремити
наступні оповідання: «Колискова», «Тихо,
тихо, бабуся відпочиває», «Материнське
щастя», «Святковий обід».
Найсприятливішим
для початку систематичного патріотичного
виховання є середній дошкільний вік,
коли особливо активізується інтерес
дитини до соціального світу, суспільних
явищ. Саме в цьому віці створюються
сприятливі умови для того, щоб поступово
розкривати дітям зміст народної і
світової культурної спадщини через
мистецькі твори, етику людських взаємин,
сформувати перший практичний досвід
прояву рухів душі стосовно рідних та
близьких людей, рідної домівки,
рідного краю
з його природою, історією і традиціями,
рідної мови, - всього, з чого для кожного
починається Батьківщина.
При
ознайомленні з природою звертаю увагу
на її красу, розмаїття, багатство. Діти
отримують уявлення про те, які тварини
живуть в наших лісах, які ростуть дерева,
за яким деревом можна відразу визначити
Україну («Без верби і калини нема
України»), які квіти квітнуть на
українських полях і лугах (кульбабка,
волошка, мак, ромашка, чорнобривці,
деревій, барвінок, безсмертник, соняшник,
мальви та ін.).
Значну
роль у вихованні у дітей любові до своєї
Батьківщини, свого народу відіграють
народні традиції – досвід, звичаї,
погляди, смаки, норми поведінки, що
склалися історично і передаються з
покоління в покоління.
З
вихованцями 6- року життя вивчаємо назви
міст та сіл, в яких вони мешкають, знають
головне місто країни – Київ. Діти знають,
що наша країна велика, гарна: в ній є
ліси, поля, гори, ріки та моря. Розповідають,
що вирощують на полях, в садах, на фермах
та що з усього цього виготовляють.
Доброю
традицією стало проведення народних
свят та обрядів в ДНЗ. Звичайно до участі
більше залучаються діти старшого
дошкільного віку. Використовую різну
тематику: «Заспіваймо пісню», «Посвята
в козачата», «Свято Покрови Святої
Богородиці», «Миколай, Миколай подарунки
роздавай», «Різдвяні свята», «Вертеп.
Нова радість стала», «Хата моя, біла
хата», «Заспіваймо колискову», «Тарас
Григорович Шевченко», «Лесин віночок»,
«Гарна писанка у мене», «Маму радо
привітаєм», розваги «Козацькі забави»,
«Вийся віночку гладенько» тощо.
Також
у своїй професійній діяльності з метою
виховання патріотичних почуттів у
дітей дошкільного віку, використовую
багато бесід з дітьми, перегляд слайдів,
фотографій про визначні пам’ятки
міста, де ми живемо та ознайомлюю
з видатними людьми нашої країни.
Для
того щоб повернути духовні скарби наших
прадідів, ми, батьки і педагоги, повинні
допомагати дитині змалечку пізнавати
звичаї та обряди свого народу, збагачувати
мову скарбами усної народної творчості,
знати державну символіку, любити гарну
і милозвучну рідну мову.
Немає коментарів:
Дописати коментар