суботу, 14 травня 2016 р.



Використання нетрадиційних технік в зображувальній діяльності
Вихователь
по зображувальній діяльності
Багирич Н.Р.
м.Бучач, ДНЗ "Сонечко"

«Витоки здібностей та обдарувань дітей – на кінчиках їх пальців. Від пальців йдуть струмочки, які дають наснаги творчій думці, Іншими словами, чим більше майстерності в дитячих долоньках, тим розвинутіше її художньо-естетичне сприйняття» .
                                                                                                 В.O.Сухомлинський
Допомогти дитині повірити, що вона здібна фантазувати та передавати плоди своєї фантазії в малюнках – високе призначення педагога.
В базовій програмі «Я у світі» нетрадиційні техніки відображені, як вагомий чинник розвитку творчості дітей дошкільного віку.
 Існує багато художніх і допоміжних матеріалів, які можуть використовуватися в зображувальній діяльності, але, на жаль, рідко, а то й зовсім не використовуються. Частково тому, що вихователі не знають, як це робити, і не знають, що подібні художні матеріали є у них під руками. Використання нетрадиційних прийомів роботи та нестандартних художніх матеріалів допомагає дитині:
-         отримати незабутні позитивні емоції
-         активізувати художній потенціал;
-         привчатися до творчості;
-         розвивати думки;
-         розвивати уявлення, сенсорні еталони;
-         проявляти індивідуальність;
-         розширити образотворчі можливості
-         зняти психологічні рамки.        
Неодмінна умова, яка забезпечить високу ефективність нетрадиційних занять – творчий характер діяльності педагога. Адже розвивати творчий потенціал дитини може тільки той, хто сам здатний творити. І полем діяльності педагога в такій роботі є добір та розробка оригінальних художньо-творчих завдань, методик, які допоможуть кожній дитині досягти максимальних результатів у власній творчості.
У своїй роботі я використовую такі техніки як:
- малювання за допомогою мильної пінки (Беру чистий аркуш паперу та кладу видуту мильну пінку, охайно піднімаю і – диво тріснувши пінка залишила слід сонечка, а домалювати промінчики можна пальчиком, пензликом, вушною паличкою. Мильну пінку набираю та видуваю трубочкою для коктейлю).
- штампування сірниковими коробками (порожню сірникову коробку вмочую вузькою стороною у підготовлену фарбу – гуаш та роблю потрібну форму).
- за допомогою поролонової губки (нанести аквареллю усі кольори веселки по черзі на губку та провести нею по підготовленому зволоженому папері).
- зібганого папірця (крона дерев), пірячка (ялинка)
- малювання долоньками
- штампиками овочів та фруктів (попередньо вирізаних)
- фоновий чарівний малюнок (зігнемо аркуш паперу навпіл, на одній стороні намалювати малюнок, а потім згорнути «книжечку», притиснувши долоньками. Розгорнувши книжечку, побачимо, що на другій сторінці теж зявилося  зображення  - точнісінько як на першій ).
- малювання піпеткою (квітів)
- малювання обома руками (метелика)
- монотипія (листки)
- кольоровою крейдою
- вугликом
- свічкою
- зубною щіткою
- малювання корками від пластикових баночок, та корками від фломастерів.
Однією з головних  умов успішного навчання дітей-дошкільників зображувальної діяльності і розвитку їх творчості – це їх зацікавлення, індивідуальний підхід до кожної дитини, створення вільного і невимушеного клімату під час роботи.
Саме до Великодніх свят я розробила конспект-заняття в старшій групі на тему: «Розмалюю писанку». В якому використала нетрадиційні техніки малювання.
Зважаючи на практику роботи своїх попередніх років планую і надалі використовувати такий підхід до формування творчих здібностей дітей з допомогою нетрадиційних технік малювання відповідно до програми.
Конспект додається.
Конспект заняття в старшій групі на тему: «Розмалюю писанку».
Завдання:
Ознайомити дітей із різновидом українського народного мистецтва – писанкарством;
Розвивати та закріплювати використання елементів розпису;
Виховувати цікавість до багатовікових традицій нашого народу;
Прививати любов до образотворчого мистецтва(малювання нетрадиційними способами – штампики, корки, вушні палички).
Обладнання: виставки робіт з вишивки та аплікації, присвячених писанкам, шаблони писанок, фарби, пензлики, серветки.
І Організаційний момент
- Добрий день , діти!
Сьогодні в нас трішечки незвичайне заняття, адже скоро свято Великодня.
- Скажіть мені, що особливого мама готує на це свято? (відповіді)
- Так, пече паску, розмальовує писанки.
- Молодці, що ви такі спостережливі.
Ось на сьогоднішньому занятті ми будемо розмальовувати писанки, використовуючи не тільки пензлики, а й штампики, корка, вушні палички, адже ми вміємо ними малювати. – Так.
ІІ Основна частина.
- Гляньте, які шаблони писанок розвішані у нас.
- Зверніть увагу, і скажіть, які саме елементи розпису використані. (відповіді дітей).
- Розповідь вихователя
Писанка діти – це слово, знайоме кожному з нас із дитинства, і не тільки слово, адже кожен бачив і тримав у руках писанку, одержану від матері, бабусі або просто від добрих людей на Великдень.
Писанка – це курячі яйця з барвистим кольоровим розписом. А саме слово писанка походить від слова писати, тобто розписувати (розмальовувати).
Писанка – це своєрідний шедевр мініатюрного малярства, відомого з сивої давнини.
Яєчко був емблемою сонця та весни. Птах – це вісник весни, радості, сонця.
(Стук у двері) .
Заходить вихователь перевдягнутий у писанку.
- Діти , хто це прийшов до нас у гості.
- Писанка.
- Діти я дізналася, що ви будете розмальовувати писанку і не могла до вас не прийти.
- Вірш:
На вяснянім і на осіннім зіллі –
І писанка оранжево горить
У філіграннім сплеті ліній.
То вже як дивовижній світ.
- Дозвольте, я подивлюся як ви будете малювати і в кінці заняття подарую вам свої писанки, адже це дуже гарна традиція.
- А ще я хочу подивитись, які елементи розпису ви будети використовувати для малювання.
- Вихователь: Сідайте будь ласка. Давайте діти, спочатку ви мені допоможете розмалювати мій шаблон писанки, адже ми вивчили віршика.
- Діти виходять по-черзі , розказують слова і малюють певні елементи.
1. Олівець тримай Сергійку
Намалюємо лінійку
2. Ще й пташок ми зробим п’ять
Що вгорі он там летять.(штампик з моркви)
3. А тепер ще можна гори-
Для маленького Миколи.(штампик хвилька, з картоплі)
4. Щоб потішити Іринку
Намалюємо драбинку.
5.Буде писанка гарненька,
Намалюєм ще й серденька(вушні палички три відтиски в купі)
6. На деревах є гілки,
А на писанках – зірки(ковпачки з фломастера)
7.А чи вміє наш Микола
Малювати такі кола?(ковпачки з фломастера)
8. Для нашої Юльки
намалюємо кривульки.
9. Зможеш ти на папірець
Перенести парканець?
10. ти поглянь малий Сергійку
Намалюєш ще лінійку.
11. Більше не кажім ні слова,
Бо вже писанка готова.
- Молодці, і кольори, які гарні підібрали.
- Яскраві, тому що це святкові писанки. А тепер давайте приготуємо свої пальчики до роботи.
ІІІ Фізкультхвилинка.
ІV. Практична робота
- Діти розмальовують шаблони писанок (звучить легенька музика).
- Вихователь допомагає дітям, хто потребує допомоги.
V. Підсумок заняття.
- Сьогодні ви багато дізналися  про писанку і про роль її у великодніх обрядах. А тепер кожен покаже свою писанку і ми виставимо їх на виставку.
- Писанко-гостю, а які кольори найчастіше використовували діти.
Чи сподобались тобі малюнки і чим?
- Діти подивіться, яка гарна картина писанок у нас вийшла.
- Молодці.
- Писанка: а тепер як я і обіцяла дарую вам свою писанку(кожній дитині дарує емблему писанки).
- Дякуємо. Допобачення. (Виходить).
- Заняття закінчено. Діти ви всі гарно попрацювали.

Немає коментарів:

Дописати коментар