Використання нетрадиційних технік в зображувальній
діяльності
Вихователь
по
зображувальній діяльності
Багирич Н.Р.
м.Бучач, ДНЗ "Сонечко"
«Витоки
здібностей та обдарувань дітей – на кінчиках їх пальців. Від пальців йдуть
струмочки, які дають наснаги творчій думці, Іншими словами, чим більше
майстерності в дитячих долоньках, тим розвинутіше її художньо-естетичне
сприйняття» .
В.O.Сухомлинський
Допомогти дитині
повірити, що вона здібна фантазувати та передавати плоди своєї фантазії в
малюнках – високе призначення педагога.
В базовій
програмі «Я у світі» нетрадиційні техніки відображені, як вагомий чинник
розвитку творчості дітей дошкільного віку.
Існує багато художніх і допоміжних матеріалів,
які можуть використовуватися в зображувальній діяльності, але, на жаль, рідко,
а то й зовсім не використовуються. Частково тому, що вихователі не знають, як
це робити, і не знають, що подібні художні матеріали є у них під руками.
Використання нетрадиційних прийомів роботи та нестандартних художніх матеріалів
допомагає дитині:
-
отримати незабутні позитивні емоції
-
активізувати художній потенціал;
-
привчатися до творчості;
-
розвивати думки;
-
розвивати уявлення, сенсорні еталони;
-
проявляти індивідуальність;
-
розширити образотворчі можливості
-
зняти психологічні рамки.
Неодмінна умова,
яка забезпечить високу ефективність нетрадиційних занять – творчий характер
діяльності педагога. Адже розвивати творчий потенціал дитини може тільки той,
хто сам здатний творити. І полем діяльності педагога в такій роботі є добір та
розробка оригінальних художньо-творчих завдань, методик, які допоможуть кожній
дитині досягти максимальних результатів у власній творчості.
У своїй роботі я
використовую такі техніки як:
- малювання за
допомогою мильної пінки (Беру чистий аркуш паперу та кладу видуту мильну пінку,
охайно піднімаю і – диво тріснувши пінка залишила слід сонечка, а домалювати
промінчики можна пальчиком, пензликом, вушною паличкою. Мильну пінку набираю та
видуваю трубочкою для коктейлю).
- штампування
сірниковими коробками (порожню сірникову коробку вмочую вузькою стороною у
підготовлену фарбу – гуаш та роблю потрібну форму).
- за допомогою поролонової губки (нанести
аквареллю усі кольори веселки по черзі на губку та провести нею по
підготовленому зволоженому папері).
- зібганого
папірця (крона дерев), пір’ячка (ялинка)
- малювання
долоньками
- штампиками
овочів та фруктів (попередньо вирізаних)
- фоновий
чарівний малюнок (зігнемо аркуш паперу навпіл, на одній стороні намалювати
малюнок, а потім згорнути «книжечку», притиснувши долоньками. Розгорнувши
книжечку, побачимо, що на другій сторінці теж з’явилося
зображення - точнісінько як на першій ).
- малювання
піпеткою (квітів)
- малювання
обома руками (метелика)
- монотипія
(листки)
- кольоровою
крейдою
- вугликом
- свічкою
- зубною щіткою
- малювання
корками від пластикових баночок, та корками від фломастерів.
Однією з
головних умов успішного навчання
дітей-дошкільників зображувальної діяльності і розвитку їх творчості – це їх
зацікавлення, індивідуальний підхід до кожної дитини, створення вільного і
невимушеного клімату під час роботи.
Саме до
Великодніх свят я розробила конспект-заняття в старшій групі на тему: «Розмалюю
писанку». В якому використала нетрадиційні техніки малювання.
Зважаючи на
практику роботи своїх попередніх років планую і надалі використовувати такий
підхід до формування творчих здібностей дітей з допомогою нетрадиційних технік
малювання відповідно до програми.
Конспект
додається.
Конспект заняття в старшій групі на тему: «Розмалюю
писанку».
Завдання:
Ознайомити дітей
із різновидом українського народного мистецтва – писанкарством;
Розвивати та
закріплювати використання елементів розпису;
Виховувати
цікавість до багатовікових традицій нашого народу;
Прививати любов
до образотворчого мистецтва(малювання нетрадиційними способами – штампики,
корки, вушні палички).
Обладнання: виставки робіт з вишивки та аплікації,
присвячених писанкам, шаблони писанок, фарби, пензлики, серветки.
І Організаційний
момент
- Добрий день ,
діти!
Сьогодні в нас
трішечки незвичайне заняття, адже скоро свято Великодня.
- Скажіть мені,
що особливого мама готує на це свято? (відповіді)
- Так, пече
паску, розмальовує писанки.
- Молодці, що ви
такі спостережливі.
Ось на
сьогоднішньому занятті ми будемо розмальовувати писанки, використовуючи не
тільки пензлики, а й штампики, корка, вушні палички, адже ми вміємо ними
малювати. – Так.
ІІ Основна
частина.
- Гляньте, які
шаблони писанок розвішані у нас.
- Зверніть
увагу, і скажіть, які саме елементи розпису використані. (відповіді дітей).
- Розповідь
вихователя
Писанка діти –
це слово, знайоме кожному з нас із дитинства, і не тільки слово, адже кожен
бачив і тримав у руках писанку, одержану від матері, бабусі або просто від
добрих людей на Великдень.
Писанка – це
курячі яйця з барвистим кольоровим розписом. А саме слово писанка походить від
слова писати, тобто розписувати (розмальовувати).
Писанка – це
своєрідний шедевр мініатюрного малярства, відомого з сивої давнини.
Яєчко був
емблемою сонця та весни. Птах – це вісник весни, радості, сонця.
(Стук у двері) .
Заходить
вихователь перевдягнутий у писанку.
- Діти , хто це
прийшов до нас у гості.
- Писанка.
- Діти я
дізналася, що ви будете розмальовувати писанку і не могла до вас не прийти.
- Вірш:
На вяснянім і на
осіннім зіллі –
І писанка
оранжево горить
У філіграннім
сплеті ліній.
То вже як
дивовижній світ.
- Дозвольте, я
подивлюся як ви будете малювати і в кінці заняття подарую вам свої писанки,
адже це дуже гарна традиція.
- А ще я хочу
подивитись, які елементи розпису ви будети використовувати для малювання.
- Вихователь:
Сідайте будь ласка. Давайте діти, спочатку ви мені допоможете розмалювати мій
шаблон писанки, адже ми вивчили віршика.
- Діти виходять
по-черзі , розказують слова і малюють певні елементи.
1. Олівець
тримай Сергійку
Намалюємо
лінійку
2. Ще й пташок
ми зробим п’ять
Що вгорі он там
летять.(штампик з моркви)
3. А тепер ще
можна гори-
Для маленького
Миколи.(штампик хвилька, з картоплі)
4. Щоб потішити
Іринку
Намалюємо
драбинку.
5.Буде писанка
гарненька,
Намалюєм ще й
серденька(вушні палички три відтиски в купі)
6. На деревах є
гілки,
А на писанках –
зірки(ковпачки з фломастера)
7.А чи вміє наш
Микола
Малювати такі
кола?(ковпачки з фломастера)
8. Для нашої
Юльки
намалюємо
кривульки.
9. Зможеш ти на
папірець
Перенести
парканець?
10. ти поглянь
малий Сергійку
Намалюєш ще
лінійку.
11. Більше не
кажім ні слова,
Бо вже писанка
готова.
- Молодці, і
кольори, які гарні підібрали.
- Яскраві, тому
що це святкові писанки. А тепер давайте приготуємо свої пальчики до роботи.
ІІІ
Фізкультхвилинка.
ІV. Практична
робота
- Діти
розмальовують шаблони писанок (звучить легенька музика).
- Вихователь
допомагає дітям, хто потребує допомоги.
V. Підсумок
заняття.
- Сьогодні ви
багато дізналися про писанку і про роль
її у великодніх обрядах. А тепер кожен покаже свою писанку і ми виставимо їх на
виставку.
- Писанко-гостю,
а які кольори найчастіше використовували діти.
Чи сподобались
тобі малюнки і чим?
- Діти
подивіться, яка гарна картина писанок у нас вийшла.
- Молодці.
- Писанка: а
тепер як я і обіцяла дарую вам свою писанку(кожній дитині дарує емблему
писанки).
- Дякуємо.
Допобачення. (Виходить).
- Заняття закінчено. Діти ви всі гарно попрацювали.
Немає коментарів:
Дописати коментар