Підготувала: вихователь
Капій Наталія Степанівна,
ДНЗ №9 м. Чортків
Мета:
закріпити з дітьми знання про зиму,про зимові явища в природі (снігопад, вітер, завірюха, мороз), загадки про них.
Пригадати поетичні рядки про зиму, прославити її піснею. Ознайомити з новою
технікою створення зображень – акватипією. Вчити передавати задум малюнка у
певній кольоровій гамі. Розвивати спостережливість, творчість, фантазію, естетичний
смак, мислення, мову. Виховувати акуратність, самостійність, старанність, вміння
бачити красу в природі.
Матеріал:
білий папір, дощечки для ліплення, господарське мило, гуашеві фарби, пензлі, стеки,
вірш А.Качана «Дивні квіти», мелодія, лист, вірші і загадки про зиму і зимові
явища, розмальоване вікно морозовими малюнками.
Хід
заняття
(Діти з вихователем заходять в групу).
Поки ми з вами на
кілька хвилин покинули групу, тут щось надзвичайне відбулося. І група якась казкова,
а гостей скільки до нас завітало! Гостям ми завжди раді,тож привітаємось з ними
(вітаються), а ще подаруйте їм свої посмішки, вони піднімуть хороший настрій
нам і нашим гостям. А тепер з хорошим настроєм повертаємось у нашу казкову
групу і зупинимось ось тут, на галявині. А щоб взнати хто тут погостював, треба
відгадати загадку:
Сніг біленький і
м’якенький
Подивитись любо,
І дерева й
малюки одягнули шуби,
Листя й трави
вже нема
Бо у нас гостює
чарівна …(Зима).
Так, тут
погосподарювала зима, прибрала все біленьким, пухнастим сніжком. Тож присідайте
на снігові намети, вони тепленькі бо казкові.
-
Юлю, розкажи про зиму поетичними
рядками.
Прийшла зима красуня мила, в неї плаття
сніжно-біле,
Черевички з кришталю, дуже зиму я люблю.
Прийшла в засніженім уборі,сяють очі
наче зорі,
Щоб своє побачить личко, дзеркало
зробила з річки.
Білі коси розпустила – землю лагідно
укрила,
Хай спочине до весни, і чарівні бачить
сни.
-
Дуже гарно Юля розповіла про зиму. А
тепер ви мені скажіть, за що любите чарівну зиму? (Відповіді дітей).
-
Справді, як її не любити, коли вона
приносить нам Свято Миколая з подарунками і Різдво з колядками, ігри в сніжки, катання
на саночках та лижах. Давайте заспіваємо про неї пісню.
Пісня
«Ой, ти зимонька зима»
-
Та ходить вона нашим краєм не одна, а
має помічників. Ми попросимо наших гостей відгадати загадки, які загадують їм
діти, і тим нам допомогти їх пригадати.
Загадки:
·
І у місті, і у полі нагулялася доволі,
Не давала снігу
спати, змушуючи танцювати (Завірюха).
·
В небі хмара пропливала, білий пух
порозсипала.(Снігопад).
·
Літає часто він довкола, дерев чимало
поламав,
Але ніхто, ніде
й ніколи, його не бачив, не тримав.(Вітер).
·
Узори вишиває без голки і без нитки,
Улітку спочиває,
а взимку – дуже рідко,
Шкода, що ті
узори, на сонці тануть скоро.(Мороз).
-
Тож повторимо діти, хто помічники у
зими. (Відповіді дітей).
-
Без них зима – не зима. Давайте
підійдемо до вікна. Подивіться, які гарні малюнки на шибках вікон,які вони
чарівні. А хто ж створив цю красу, як ви думаєте? (Відповіді дітей).
- Так, Мороз-Морозенко.
-
Володю, розкажи про Морозенка-Морозця.
Морозенко-Морозець, справжній майстер
малювець,
Він малює візерунки, дивовижнії малюнки,
Фарба, в нього лиш одна, білосніжна –
чарівна.
-
А що ти бачиш на малюнку, Софійко?
Тут на славу потрудився Морозець
Це для діток поста рався пустунець,
Чудо-птиці, мов із казки прилетіли,
Поклювали, поспівали й тихо сіли.
-
А що ти бачиш, Таню?
Дивні квіти розпустились на шибках
вікна,
Це Морозові приснилась уночі весна.
-
Юлечко, а що ти бачиш?
Вийшов-вийшов Морозець лісом погуляти
Білі-білі візерунки в гілля повплітати,
Мережева кришталеві, дарував осикам,
А берізкам завивав снігові косинки.
-
Гарно малює Морозенко. А я подумала, діти,
а чи не попросити нам Мороза, щоб і нас навчив так малювати? Давайте всі разом
покличемо його в гості.
Діти: Морозе-Морозенку до нас в гості
йди. Малювати нас навчи!
-
Мабуть не чує, своїми справами
займається. Шкода, а так хочеться вміти малювати, як він.
(Стук в двері, залітає Сорока)
Сорока: «Добрий день, діти! Що не мене
чекали? Та знаю я, знаю, чула, як Мороза кликали. То я мерщій від годівниці - і
до нього. Передала ваше запрошення, сказала, що хочете малювати навчитися.
Подякував він красненько, але йти до вас побоявся, в теплі розтанути може.
Передав цей лист, не знаю, що в ньому, ось читайте. Тільки прошу дуже, дозвольте
послухати, що ж Мороз написав, бо мені дуже цікаво.»
-
Слухай, будь-ласка. Дякуємо, що листа
принесла.(Читаю лист).
«Здрастуйте, любі діти! Знаю, знаю я про
вас. І з зимою ви дружите, і мене, Мороза,
не боїтесь. З радістю навчу вас малювати, поділюся своїми секретами з такими
хорошими дітьми. Тільки матеріал для малювання в мене трохи інший, вам не
підійде, розтане у теплі. Але його легко можна замінити. Отож, щоб малювати вам
потрібен білий папір, дощечка для ліплення, господарське мило, гуашеві
фарби:біла і синіх відтінків, пензлик і стек.
-
Діти, давайте я відразу все підготую, а
потім буду робити все так, як вчить Морозенко. (Підготувала, читаю далі).
·
Натріть мило на терці і розчиніть у
воді, воно має стати, як сметана.
· Тоді стеком наносимо розчин мила на
дощечку для ліплення. Це може бути одна чи кілька мильних плям. (Вихователь
виконує і показує дітям).
·
Потім швидко розфарбовуйте намилений
аркуш відповідно до задуму. Для зимового пейзажу потрібна біла, голуба,
бузкова. А для осіннього пейзажу: жовта, червона, коричнева.
·
Робимо так як вчить Мороз, я розфарбую
мило у біло-голубі тони, бо малюємо зиму.
·
Накриваємо дощечку чистим аркушем
паперу,щільно притискуємо його, тоді обережно знімаємо, тримаючи його за краї.
Розглядаємо, що у нас вийшло. Щоб вийшла картина потрібно домалювати деякі
деталі, як підкаже нам наша фантазія. Я ось домалюю стовбури дерев і вийде ліс.
І малюнок мій дуже схожий, на малюнок на вікні. Серед людей-художників така
техніка малювання називається АКВАТИПІЯ. Аква – це вода, а типія – подібність.
Повторюємо послідовність і діти працюють
(звучить музика).
-
Коли діти вже завершила роботи діти
демонструють гостям, і кладуть на вікно, щоб Мороз їх оцінив.
-
А ти, Сороко, передай Морозу велике
спасибі від нас, за його науку.
Немає коментарів:
Дописати коментар