середу, 11 травня 2016 р.

Конспект інтегрованого заняття «Мороз малює на вікні»

                                                                            Підготувала: вихователь
                                                                                Капій Наталія Степанівна,
                                                                                ДНЗ №9 м. Чортків
 
Мета: закріпити з дітьми знання про зиму,про зимові явища в природі (снігопад,  вітер, завірюха, мороз), загадки про них. Пригадати поетичні рядки про зиму, прославити її піснею. Ознайомити з новою технікою створення зображень – акватипією. Вчити передавати задум малюнка у певній кольоровій гамі. Розвивати спостережливість, творчість, фантазію, естетичний смак, мислення, мову. Виховувати акуратність, самостійність, старанність, вміння бачити красу в природі.
Матеріал: білий папір, дощечки для ліплення, господарське мило, гуашеві фарби, пензлі, стеки, вірш А.Качана «Дивні квіти», мелодія, лист, вірші і загадки про зиму і зимові явища, розмальоване вікно морозовими малюнками.
Хід заняття
(Діти з вихователем заходять в  групу).
Поки ми з вами на кілька хвилин покинули групу, тут щось надзвичайне відбулося. І група якась казкова, а гостей скільки до нас завітало! Гостям ми завжди раді,тож привітаємось з ними (вітаються), а ще подаруйте їм свої посмішки, вони піднімуть хороший настрій нам і нашим гостям. А тепер з хорошим настроєм повертаємось у нашу казкову групу і зупинимось ось тут, на галявині. А щоб взнати хто тут погостював, треба відгадати загадку:
Сніг біленький і м’якенький
Подивитись любо,
І дерева й малюки одягнули шуби,
Листя й трави вже нема
Бо у нас гостює чарівна …(Зима).
Так, тут погосподарювала зима, прибрала все біленьким, пухнастим сніжком. Тож присідайте на снігові намети, вони тепленькі бо казкові.
-         Юлю, розкажи про зиму поетичними рядками.
Прийшла зима красуня мила, в неї плаття сніжно-біле,
Черевички з кришталю, дуже зиму я люблю.
Прийшла в засніженім уборі,сяють очі наче зорі,
Щоб своє побачить личко, дзеркало зробила з річки.
Білі коси розпустила – землю лагідно укрила,
Хай спочине до весни, і чарівні бачить сни.
-         Дуже гарно Юля розповіла про зиму. А тепер ви мені скажіть, за що любите чарівну зиму? (Відповіді дітей).
-         Справді, як її не любити, коли вона приносить нам Свято Миколая з подарунками і Різдво з колядками, ігри в сніжки, катання на саночках та лижах. Давайте заспіваємо про неї пісню.
Пісня «Ой, ти зимонька зима»
-         Та ходить вона нашим краєм не одна, а має помічників. Ми попросимо наших гостей відгадати загадки, які загадують їм діти, і тим нам допомогти їх пригадати.
Загадки:
·        І у місті, і у полі нагулялася доволі,
Не давала снігу спати, змушуючи танцювати (Завірюха).
·        В небі хмара пропливала, білий пух порозсипала.(Снігопад).
·        Літає часто він довкола, дерев чимало поламав,
Але ніхто, ніде й ніколи, його не бачив, не тримав.(Вітер).
·        Узори вишиває без голки і без нитки,
Улітку спочиває, а взимку – дуже рідко,
Шкода, що ті узори, на сонці тануть скоро.(Мороз).
-         Тож повторимо діти, хто помічники у зими. (Відповіді дітей).
-         Без них зима – не зима. Давайте підійдемо до вікна. Подивіться, які гарні малюнки на шибках вікон,які вони чарівні. А хто ж створив цю красу, як ви думаєте? (Відповіді дітей).
-       Так, Мороз-Морозенко.
-         Володю, розкажи про Морозенка-Морозця.
Морозенко-Морозець, справжній майстер малювець,
Він малює візерунки, дивовижнії малюнки,
Фарба, в нього лиш одна, білосніжна – чарівна.
-         А що ти бачиш на малюнку, Софійко?
Тут на славу потрудився Морозець
Це для діток поста рався пустунець,
Чудо-птиці, мов із казки прилетіли,
Поклювали, поспівали й тихо сіли.
-         А що ти бачиш, Таню?
Дивні квіти розпустились на шибках вікна,
Це Морозові приснилась уночі весна.
-         Юлечко, а що ти бачиш?
Вийшов-вийшов Морозець лісом погуляти
Білі-білі візерунки в гілля повплітати,
Мережева кришталеві, дарував осикам,
А берізкам завивав снігові косинки.
-         Гарно малює Морозенко. А я подумала, діти, а чи не попросити нам Мороза, щоб і нас навчив так малювати? Давайте всі разом покличемо його в гості.
Діти: Морозе-Морозенку до нас в гості йди. Малювати нас навчи!
-         Мабуть не чує, своїми справами займається. Шкода, а так хочеться вміти малювати, як він.
(Стук в двері, залітає Сорока)
Сорока: «Добрий день, діти! Що не мене чекали? Та знаю я, знаю, чула, як Мороза кликали. То я мерщій від годівниці - і до нього. Передала ваше запрошення, сказала, що хочете малювати навчитися. Подякував він красненько, але йти до вас побоявся, в теплі розтанути може. Передав цей лист, не знаю, що в ньому, ось читайте. Тільки прошу дуже, дозвольте послухати, що ж Мороз написав, бо мені дуже цікаво.»
-         Слухай, будь-ласка. Дякуємо, що листа принесла.(Читаю лист).
«Здрастуйте, любі діти! Знаю, знаю я про вас. І з зимою ви дружите, і мене, Мороза, не боїтесь. З радістю навчу вас малювати, поділюся своїми секретами з такими хорошими дітьми. Тільки матеріал для малювання в мене трохи інший, вам не підійде, розтане у теплі. Але його легко можна замінити. Отож, щоб малювати вам потрібен білий папір, дощечка для ліплення, господарське мило, гуашеві фарби:біла і синіх відтінків, пензлик і стек.
-         Діти, давайте я відразу все підготую, а потім буду робити все так, як вчить Морозенко. (Підготувала, читаю далі).
·        Натріть мило на терці і розчиніть у воді, воно має стати, як сметана.
·       Тоді стеком наносимо розчин мила на дощечку для ліплення. Це може бути одна чи кілька мильних плям. (Вихователь виконує і показує дітям).
·        Потім швидко розфарбовуйте намилений аркуш відповідно до задуму. Для зимового пейзажу потрібна біла, голуба, бузкова. А для осіннього пейзажу: жовта, червона, коричнева.
·        Робимо так як вчить Мороз, я розфарбую мило у біло-голубі тони, бо малюємо зиму.
·        Накриваємо дощечку чистим аркушем паперу,щільно притискуємо його, тоді обережно знімаємо, тримаючи його за краї. Розглядаємо, що у нас вийшло. Щоб вийшла картина потрібно домалювати деякі деталі, як підкаже нам наша фантазія. Я ось домалюю стовбури дерев і вийде ліс. І малюнок мій дуже схожий, на малюнок на вікні. Серед людей-художників така техніка малювання називається АКВАТИПІЯ. Аква – це вода, а типія – подібність.
Повторюємо послідовність і діти працюють (звучить музика).
-         Коли діти вже завершила роботи діти демонструють гостям, і кладуть на вікно, щоб Мороз їх оцінив.
-         А ти, Сороко, передай Морозу велике спасибі від нас, за його науку.







Немає коментарів:

Дописати коментар