вівторок, 10 травня 2016 р.

Інтегроване заняття художньо – естетичного спрямування з використанням нетрадиційних зображувальних технік малювання в середній групі ( 5 р.ж ) “ Є у кожної пори гарні, різні кольори ”


Підготувала:
вихователь Любчак Н.І
ДНЗ Ромашка
м. Ланівці 

Мета: Художньо – естетичний розвиток: Розвивати емоційну чутливість до творів образотворчого мистецтва. Закріплювати жанр живопису – пейзаж, уміння впізнавати репродукції знайомих картин відомих художників, характеризувати їх настрій, засоби зображення. Формувати почуття кольору, ритму, удосконалювати вміння підбирати відповідну кольорову гамму, користуючись всією палітрою барв, отримуючи відтінки змішуванням кольорів. Стимулювати бажання експериментувати з різними матеріалами, використовуючи нетрадиційні зображувальні техніки малювання ( пальцем, зубною щіткою, зім’ятим папером, квачиком, губами, мильними бульбашками, штампом ), створюючи багатопланні композиції, передавати враження від спілкування з природою, властиві певній порі року.
Пізнавальний розвиток: Закріплювати уявлення про пори року, місяці, їхні ознаки.
Фізичний розвиток: Розвивати дрібну моторику пальців, координацію рухів, окомір.
Мовленнєвий розвиток: Формувати вміння висловлюватись за змістом відомих картин кількома реченнями, характеризувати настрій картини, засоби зображення. Закріплювати ввічливі слова – вітання назви кольорів і відтінків.
Креативний розвиток: Розвивати абстрактне мислення, творчу уяву, вміння відображати природні явища.
Соціально – моральний розвиток: Виховувати любов до природи, формувати почуття краси і гармонії.
Матеріали: Репродукції картин художників з використанням ІКТ: Глущенко “ Зимовий день ”, Саврасов “ Граки прилетіли ” , Шишкін “ Дубовий гай ” , Левітан “ Золота осінь ”, атрибути на голову, пензлі, вода , фарби, палітра, квачик, трубочки з мильними бульбашками, зубна щітка, папір, вологі серветки, вірші.


Хід заняття
Добрий день мої малята
Сядьте всі рівненько ,
Починаємо заняття
Слухайте гарненько.
( Діти сіли на місця )
Та давайте всі спочатку
Відгадаємо загадку.
Вихователь: Відгадаєте?
Відповіді дітей: Так.
Є у мене суша й море,
Є ліси, луги, поля
І пустелі є, і гори
Я – планета звусь…
Відповідь дітей: Земля.
Вихователь: Так, я – Земля, і в різні часи я по – різному одягаюся, бо маю я чотири дочки.
( Діти слухають музику П. І. Чайковського Пори року )
Придумала я дочкам своїм імена
Ось Літо і Осінь, Зима і Весна
Приходить Весна – зеленіють ліси,
І всюди пташині дзвенять голоси
А Літо прийшло все під сонечком квітне
І ягоди стигнуть і сонце привітне
А Осінь приносить нам щедрі плоди
Дають урожаї поля і сади
Зима засипає снігами поля
І все засинає, дрімає земля.
Вихователь: Ось такі у мене дочки, у кожної по три синочки – місяці. Це мої – онучата. А скажіть гостям, як вас звати?
Зимові місяці: Я місяць Грудень, перший місяць зими. Доброго дня!
  • Я місяць Січень. Привіт!
  • Я місяць Лютий. Вітаю!
Весняні місяці: А я перший місяць весни Березень. Моє вам шанування!
  • Я місяць Квітень. Доброго здоровя!
  • А я місяць Травень. Доброго дня!
Літні місяці: Я перший місяць літа Червень. Привіт!
  • А я місяць Липень. Вітаю!
  • Я місяць Серпень. Моє вам шанування!
Осінні місяці: Я перший місяць осені Вересень. Доброго здоровя!
  • А я місяць Жовтень. Доброго дня!
  • І нарешті я місяць Листопад. Вітаю!
Вихователь: Я донечкам милим і кожній порі
Всім різні роздала свої кольори.
Зимові місяці: Ми синочки своєї мами – Зими, наша матінка любить одягати: сині, білі і срібні плаття.
  • Це найкрасивіша і найурочистіша пора. Вона приготувала для землі казкове вбрання.
  • Змахне рукою – і на дерева ляже сніг, маленькі сніжинки. Потім їх стане все більше і більше. І нарешті, білим килимом вкриє всю землю.
Весняні місяці: Ми – синочки Весни. Вона весела, чарівна, найкрасивіша і найніжніша.
  • Після зимових морозів, вона дарує промені сонця землі.
  • З кожним днем сонячні промені стають теплішими, і сніг зникає, перетворюючись на весняні струмочки.
Літні місяці: А наша матінка одягається в яскраві плаття, дарує багато тепла і сонця. Це – Літо.
  • Воно – найбагатше. Жарке сонце краще світить з високого блакитного неба, ніж в інші пори року.
  • Воно напуває соком полуниці, малину, яблука, груші, золотить пшеницю.
Осінні місяці: Наша матінка – Осінь, буває і весела і сумна. Любить одягатися в жовті, оранжеві плаття.
  • Вона готує для дерев різнобарвні вбрання. В золоті шати одягає клени, кілька мазків оранжевої фарби дарує смородині. І шиє червоні, темно – зелені сукні.
  • Ніяка інша пора року не може мати такого високого блакитного неба, по якому пропливають білі хмаринки.
Вихователь: Отже, всі зрозуміли, що кожна з пір року має свою красу, свої фарби і звичайно вони принесли нам свої картини.
  • А скажіть мені хто малює картини?
Відповідь дітей: Картини малюють художники.
Вихователь: Так, вірно. Як називається картина на якій намальована природа?
Відповідь дітей: Картина на якій намальована природа називається – пейзаж.
Вихователь: Правильно. Тоді давайте розглянемо ці картини, які нам принесли пори року. ( Показ і розгляд картин )
Костику що ти можеш розповісти про цю картину?
Відповідь дітей: Цю картину намалював художник Глущенко, яка називається “ Зимовий день ”. Вона яскрава, світла, на ній намальовані берізки, голубе небо, білий сніг.
Вихователь: Як ти думаєш, який настрій був у художника, коли він малював цю картину?
Відповідь дітей: У нього був веселий настрій, він використав у своїй картині світлі та яскраві кольори.
Вихователь: Катрусю, а хто намалював цю картину?
Відповідь дітей: А ось цю картину намалював художник Саврасов. Після зими тане сніг, він темніє, видно, як тече вода. Прилетіли перші птахи.
Вихователь: Яких перших птахів ти знаєш?
Відповідь дітей: Я знаю таких перших птахів, як: журавлі, соловейки, ластівки, зозулі. А на цій картині першими з теплих країв прилетіли – граки.
Вихователь: Сашуня, а де ж цей художник міг побачити таку красу?
Відповідь дітей: А цей художник гуляв у гаю влітку.
Вихователь: Хто цей художник?
Відповідь дітей: Цей художник Шишкін, він намалював картину “ Дубовий гай ”.
Вихователь: Які кольори він використав, під час малювання картини?
Відповідь дітей: Під час малювання картини художник використав світлі кольори, усе довкола зелене, ясний день, довкола могутніх дубів зелена травичка, небо голубе.
Вихователь: А якою порою року здивував нас цей художник?
Відповідь дітей: Після літа настає пора року осінь. І цей художник намалював картину “ Золота осінь”, а ім’я художника Левітан.
Вихователь: А чому він свою картину назвав “ Золота осінь?
Відповідь дітей: Левітан назвав її золотою, тому що тільки восени усе довкола має жовті, оранжеві кольори.
Вихователь: Молодці малята. А зараз давайте з вами трішки відпочинемо і помандруємо порами року:
( діти стають у коло і під музику виконують рухи )
  • Взимку віє зимовий вітерець і летять сніжинки (діти кружляють) і падають на землю ( сідають).
  • Весняне сонечко розтопило сніг і зявились перші квіти ( діти встають, піднімають руки до гори), вони вітають сонечко.
  • Влітку все оживає, літають птахи, метелики, дітки збирають ягоди
( діти легенько біжать по колу махають руками – імітують птахів).
  • А восени вітер листочки зриває, весело ними кружляє і гілочками хитає
( нахили рук в різні сторони), листячко облітає і падає на землю.
(сідають на місця)
Ну, що трішки відпочили?
Відповідь дітей: Так.
Вихователь: Кожна пора року чарівна, гарна і талановита. Ось і ви самі зараз зможете намалювати свою картину. Але мені здається, що не вистачає фарб. Подивіться, які тут кольори є.
Відповідь дітей: Тут є біла, синя, жовта і червона фарби.
Вихователь: Чи всі тут є фарби, які тобі потрібні? Якої фарби тобі не вистачає?
Відповідь дітей: Мені не вистачає голубої фарби, а щоб її отримати я змішаю білу фарбу із синьою і в мене утвориться голуба.
  • А мені потрібна зелена фарба, тому я змішаю жовту фарбу із синьою і утвориться зелена.
  • Я хочу змішати білу фарбу із червоною, щоб отримати рожеву.
  • А ось мені потрібна оранжева і я змішаю червону фарбу з жовтою.
Вихователь: Ось тепер у вас всіх є потрібні кольори, для того, щоб намалювати свої картини. І яку техніку малювання ви використаєте у своїх малюнках?
Відповідь дітей: Я буду малювати пальчиком.
  • А я малюватиму зубною щіткою.
  • А я хочу малювати квачиком.
Вихователь: Дуже добре малята, приступайте до роботи, все що вам потрібно знаходиться біля ваших мольбертів.
( грає повільна музика і діти малюють різними техніками )
Вихователь: Ой, які ви молодці
Потрудились місяці
Хочем, щоб нам розказали
Що ж це ви намалювали.
Відповідь дітей: Я малював зубною щіткою дерева – ялини.
  • А я хотіла показати, як своїми губами можна намалювати квіти.
Вихователь: Як ти назвеш свою картину?
Відповідь дітей: Я назву свою картину На весняній галявині .
  • А мені дуже подобається малювати мильними бульбашками і тому я малювала дерева. Я дала назву своїй картині Дерева влітку .
Вихователь: У вас усіх вийшли дуже гарні картині, вони дуже сподобаються порам року, які я їм обовязково передам. А за ваші старання я принесла вам гостинці пригощайтеся і до нових зустрічей.

Немає коментарів:

Дописати коментар