середу, 11 травня 2016 р.

Конспект інтегрованого заняття «Країна любові» (із використанням нетрадиційних технік зображувальної діяльності)




Підготувала: вихователь старшої групи
Абель Наталія Богданівна,
                                                                                     ДНЗ № 7  «Пролісок» 
                                                        м.   Чорткова
Мета: закріпити з дітьми отримані раніше  вміння виконувати роботи у різних нетрадиційних техніках зображувальної діяльності: гратаж, малювання піском, малювання сіллю, малювання двома кольорами, аплікація з пластиліну, з гарбузового насіння, з макаронів, з ниток, з гофрованого паперу, з ватних паличок. Розвивати у дітей художньо-творчі здібності за допомогою нетрадиційних технік малювання, вміння самостійно обирати техніку малювання відповідно до задуму. Виховувати почуття любові до природи, до краси, бажання відтворювати її на папері  різними нетрадиційними техніками. Виховувати в дітей любов і повагу, шанобливе ставлення до людей, почуття відповідальності за свої слова та вчинки; формувати осудливе ставлення до таких вад, як байдужість, душевна черствість; розвивати почуття ніжності, доброти, чуйності, милосердя.
Обладнання: демонстраційний матеріал: ширма для лялькового театру, дошка  у вигляді серця;  роздатковий матеріал: пластилін, дошка для ліпленя, стеки, гуашеві  фарби, пензлі, стаканчики з водою, кольоровий пісок, сіль, гарбузове насіння, кольорові нитки, гофрований папір, ватні палички, вологі серветки.
Хід заняття
Людська душа як квітка, як промінь сонця, ніжна і тендітна. Людська душа як вітер сильна і завжди має бути прекрасною. Людина з красивою душею щаслива. Проте, на превеликий жаль, ми є свідками того, як черствість, байдужість витісняють це. І життя стає сірим, безбарвним, наповненим злобою і бездуховністю.
Удень почав танути сніг, капали краплі з дахів та дерев. А вночі знову підмерзало. Вилізла з теплої хати Їжачиха  і побачила веселе Сонечко. Воно випромінювало радість і сповіщало про закінчення зими. Однак, на душі у звірятка було  тривожно і сумно. Починалася найвеселіша пора, а вона знову сама.
(Діти одягнені в костюми героїв: Їжачиха, Білочка, Лисичка, Зайченя – виконують ті ж ролі в ляльковому театрі).
( Діти сидять дивляться виставу - глядачі)
Лялькова вистава "Колюча Їжачиха"
Їжачиха: Як шкода пройшла зима,
Хоч я взимку не сама,
Бо коли солодко сплю
Сниться, що я всіх люблю
Друзів маю я багато
Як не хочеться вставати.
Пісня Їжачихи (сумна): Сонечко рідненьке, світлі промінці,
Небо голубеньке, звірі дорогі
Дуже мені сумно, хочеться тепла,
Щоб усі любили, не бажали зла.
Хай завжди весело посміхнеться сонце
Пташечки співають прямо під віконцем.
Хай мені всміхнуться квіточки духмяні.
Лісу мешканцям усім дяка і пошана.
Вибігає Сонечко і співає весело
На світі багато є різних країн,
На березі моря, між гір та долин.
Та як не шукай, ти не знайдеш ніде.
Країну , де тільки сонце живе.
Ля-ля-ля , ля-ля-ля
Ось прийшла уже весна
Вже радіє вся земля.
На ліси і поля промінці зішлю я.
В країну дитинства , де квітне земля.
Сонечко: От і радісна пора
Бо прийшла до нас весна
Тож зігрію я сніжинки
Стануть враз вони краплинки
Землю будуть напувати
Квіти будуть виростати.
Вибігає Зайченя: Пісню сонця чую я
Та ця пісня не сумна
Хто співав так ніжно й тихо
Мов якесь у нього лихо.
Вибігає Лисичка під музику:  Їжачиха так співала
Хоч всю зиму вже проспала
Пішла весну просипати
У свою колючу хату.
І сама вона колюча
Брудна, сіра й дуже злюча
Хто полюбить її друзі
В нашій лісовій окрузі?
Білочка ( весела) пострибує: Хоч подружка ти моя
Ти лисичко не права
 І любити ти не вмієш
Немічних ти не жалієш
Хоч гладенька ти і стильна
Та мов бульбашка ти мильна
Трісь і вся твоя краса
Мило в очі попада,
А я пісню заведу
Їжачиху розбуджу.
Білочка співає: Сонечко тепленьке
Землю зігріває
Сонечко веселе
Любить й обнімає
Любить всіх, ніжить всіх
І колючих і гладких
Лисиця:  Я все друзі зрозуміла
І миттєво подобріла
Нумо квіти всі збирати
Їжачисі дарувати.
Бо ми друзі: ви і я
Всі: Ми тепер одна сім'я.
Всі співають разом
Сонце в серце запрошу
Їжачиху я люблю
І покличу у лісочок
Й затанцюємо таночок
Нумо з нами: ти і я
бо ми всі одна сім'я.
Музика всі танцюють.
Вихователь: Якщо друг у тебе є,
Життя радісним стає.
Разом можна все зробити.
То ж без друга не прожити!
Дружать хлопчики й дівчатка.
В лісі дружать всі звірятка.
Хмарки дружать в небесах,
І дерева у садках.
Сонце дружить з усіма,
І для всіх воно сія.
з дружбою давайте жити
один одного любити.
Герої виходять, співають пісеньку " Дружба"
Їжачиха: Жити краще ми почнемо
Танець дружби заведемо
І звірята, і малята
Вміють дружбу цінувати.
Танець дружби  ( звірята і малята)
(Сонечко виводить дітей до звіряток і танцюють в колі танець з квіточками, у кінці дарують квіти Їжачисі)
Стоячи в колі: Моє серце наповнене радістю, бо в колі дружби я відчула тепло і спокій, любов і взаємоповагу. Але біль нещасної їжачихи до цих пір відзивається болем в моєму серці. Бо дуже часто і я, і ви ранили тих, кого любимо. Тож, тримаючись за руки, відчуваючи тепло долонь спробуйте  пригадати ситуації, які ранили інші серця. А зараз, пропоную вам,  дітки, заплющити очі і  пригадати, можливо у вас була така ситуація, коли ви когось образили, чи причинили біль.
Спокійна музика
А тепер давайте поділимося один з одним про те, що ви пригадали.
Запитання до дітей.
А зараз, я пропоную за прикладом звірят створити квіти, квіти для тих, кому причинили біль.
( Діти підходять до столиків)
Діти, погляньте, на столах знаходяться різні матеріали, для створення квітів, тому роздивіться і оберіть ті матеріали, які вам найбільше підходять до вашого задуму.
Зараз ви будете створювати квіти за допомогою нетрадиційних технік, які ми використовували на минулих заняттях.
1.  Техніка «Гратаж» - це спосіб виконання малюнка шляхом продряпування гострим інструментом паперу або картону, залитих тушшю або чорною гуашшю.
2.  Малювання сіллю – об’ємний малюнок: на аркуші простим олівцем малюємо зображення, тоді наносимо на поверхню малюнка пензликом клей ПВА, зверху посипаємо акуратно сіллю, зайву сіль прибираємо за допомогою сухого пензлика. Даємо час, щоб сіль підсохла і розфарбовуємо гуашшю.
3.  Малювання пластиліном – пластилінографія – основним матеріалом є пластилін, який наноситься на горизонтальну щільну основу – картон, скло. Можна також створювати картини в змішаній техніці, доповнюючи малюнки із пластиліну на папері бісером, паєтками, природними матеріалами.
4.  Аплікація з кольорових макаронів – макарони викладаємо на папір і розфарбовуємо у різні кольори, тоді залишаємо для висихання. Після того, за допомогою кольорових макаронів створюємо картинку. Картинку закріплюємо за допомогою клею ПВА.
5.  Малювання піском – спочатку потрібно намалювати малюнок простим олівцем, тоді наноситься клей на частини зображення певного кольору, посипаємо їх зверху піском і переходимо до послідовного зафарбування піском відповідного кольору інших деталей зображення.
6.  Аплікація із використанням покидькового матеріалу (ватні диски, вушні палички, гарбузове насіння і т.п.)
(Самостійна робота дітей - під музику)
Кожна праця заслуговує нагороду, а вашою нагородою буде усвідомлення того, що ви навчилися любити, як сонечко, і добрих, і злих.
А зараз, я пропоную вам прикласти долоньку до свого серця і ви відчуєте стук серця, в якому мир. (стукіт серця – фонограма)
А зараз, я хочу показати вам зранене серце, якому боляче від образи  (зняти покривало - на серці ранки).
Але своїми квітами любові ви можете загоїти  сердечні рани. І серце зацвіте барвами радості і миру.
( Діти вішають картинки)
 Пісня "Мир"
 

Немає коментарів:

Дописати коментар