Бозюн Наталія Степанівна,
ДНЗ № 8 «Ромашка» м. Чорткова
Фізичний розвиток: покращувати моторні навички, розвивати цілеспрямованість рухових дій.
Соціально-моральний розвиток: виховувати дбайливе ставлення до природного оточення,
прагнення не завдавати йому шкоди.
Емоційно-ціннісний розвиток: учити малюків захоплюватися красою осені, милуватися
явищами,що відбуваються в природі восени, емоційно відгукуватися на них.
Пізнавальний розвиток: закріпити та збагатити знання вихованців про характерні
ознаки осінньої пори, зокрема про явище природи, яке зараз відбувається в
рослинному світі – падолист; підтримувати пізнавальний інтерес до найближчого
природного довкілля.
Мовленнєвий розвиток: учити дітей підтримувати бесіду, коригувати речення, коментувати свої
враження від спостережень, закріпити в словнику назви кольорів та відтінків.
Художньо-естетичний розвиток: формувати вміння милуватися барвистими кольорами осені,
бачити в них дивовижне, красиве, розвивати чутливість до кольору, формувати
елементарні навички роботи нетрадиційними техніками під час виконання завдань
естетичного характеру.
Креативний розвиток: розвивати творчі навички нетрадиційними техніками малювання та
аплікування.
Хід заняття:
(Діти заходять в групу і вітаються з
гостями).
Йдіть мої любі, під ніжки дивіться,
Гостей привітайте: «Доброго дня!»,
Їм щиро всміхніться.
Хай усмішка буде в кожній долоньці,
Мов промінчик теплого сонця.
На килимок всі швидко сідайте
І бути уважними пообіцяйте.
Мовна гра «Розповідь про осінь» (власні враження).
Малята, а давайте ще раз
пригадаємо, яка зараз у нас пора року? А вам подобається осінь? Чим саме?
(Відповіді дітей, спираючись на
запитання вихователя).
Так, дійсно, восени ми
бачимо багато красивого, цікавого. Осіння краса природи – неповторна, але вона
недовговічна. Дерева та кущі одягли своє святкове вбрання, готуючись
попрощатися з листячком аж до наступної весни.
І нам осінь також
залишила декілька листочків з різних дерев. А от з яких, нам треба пригадати.
Дидактична гра «З якого дерева листочок».
Та листочки ці не прості,
на кожному з них щось написано. А от чи правильний цей запис, ми зараз
дізнаємося.
Логічна га «Знайди і виправ помилку»
Малята уважно
прослуховують речення, знаходять у них невідповідності і за допомогою педагога
коригують їх зміст.
Почався другий осінній місяць –
листопад. (Жовтень).
Листячко
на деревах різнобарвне: чорне, біле, синє. (Жовте, червоне, оранжеве).
У
цю пору листочки на деревах починають виростати. (Опадати).
Із
кожним днем стає все тепліше. (Холодніше).
Услід
за осінньою порою прийде суворе та морозяне літо. (Зима).
Молодці,
малята! Та все ж у нас зараз золота, чарівна пора, яка називається – осінь.(Діти за бажанням розповідають вірші
про осінь, які вивчали раніше).
Нарядилась осінь
В дороге намисто,
Золоте волосся
Розплела над містом.
Кольорові фарби
Вийняла з кишені
І малює осінь
Жовтим по зеленім.
Ще й відтінків різних
Безліч осінь має,
А стрункі ялини
Боком обминає…
Вітер дерева колише, осінню казочку пише.
З дерев листочки зриває, ними землю вкриває.
Листочки в осінньому танці кружляють
І все, що бачать нам розповідають.
Я ж чую казку сумну й невеселу,
Бо відлетіло з журавлями літечко веселе.
Але не будем зараз сумувати.
Давайте краще малювати.
Ось зараз ручки розімнемо
І працювати всі почнемо.
Пальчикова гімнастика.
Наші пальчики радіють,
Що робити все уміють.
Танцювати і стрибати,
Малювати й спочивати.
-
Ой,
хтось сопить у мене під столом! Хто це?
Так, це їжачок. Ми з вами
про нього вчили віршика, а тепер він прийшов до нас у гості. Може хтось
пригадає, що це за вірш?
(хтось з дітей розповідає
вірш П. Воронька «Їжачок-хитрячок).
Я ж хочу розповісти, як
цей їжачок потрапив до нас.
Казка «Осінній концерт»
Якось їжачок вирішив
зробити Осені подарунок. Він дуже хотів віддячити їй за блискучі каштани,
золоте листя і смачні грибочки.
- А, що коли я влаштую для неї
справжній концерт?! – подумав Їжачок.
Пихкаючи, він забрався на пеньок і,
мов диригент, змахнув гілочками.
-
Стук-стук,
- застукотіли каштани, уявивши, що грають на барабанах.
-Ш- ш- ш- ш, - зашелестіло пожовкле
листячко.
-Д- у-у-у-у-у, - заспівав вітер,
щосили дмухаючи в свою дудку.
- Скрип-скрип, - заграли дерева, повільно погойдуючись під пісню
вітру-дударика.
-Тррр - тррр, - і собі підхопили
мелодію кленові літачки, весело спускаючись додолу.
Аж раптом…
-Кап-кап-кап, - зашуміли дощові
крапельки. Їжачок спочатку засмутився – дощик зашкодив такому чудовому
концерту! А потім здогадався:
- Це ж мені так Осінь аплодує!
І задоволений швидко
задріботів маленькими ніжками.
Ось так він і потрапив у
наш садочок. І прийшов Їжачок до нас з подаруночком. Ось яку чарівну скриньку
він нам приніс. А зараз поглянемо, що ж там є?
Вміст скриньки: зубна щітка, пензлик для клею, засушене
листя, кульки з серветок, вата, губка, кольорові серветки для техніки декупаж,
м’ятий папір.
Ну, все потрібне для
роботи у нас є, тож починаємо творити. І я думаю, що наші роботи будуть не
гіршим подарунком для Осені, ніж концерт Їжачка.
(Діти виконують роботу
нетрадиційними техніками малювання та аплікування індивідуально та частина з
них – колективно під музичний супровід).
Фізкультхвилинка «Їжачки
в тумані»
Їжак по гаю дріботав,
До хатки йшов швиденько.
(Швидка ходьба дрібними кроками)
Та ось туман на ліс упав –
Густий такий, сивенький.
(Діти присідають, плавно розводячи руки в сторони)
І страшно стало Їжачку
У мороці у тому.
(Обхоплюють себе за плечі та йдуть повільно, навшпиньки)
Адже не видно стежечку,
Ту, що веде додому.
(ступають ще тихіше, зображуючи невпевненість і страх)
Крізь млу пробився промінець –
Їжак наш здивувався:
(спиняються, простягають ручки вверх і піднімають голову)
Розстав без сліду туманець,
Бо сонечка злякався.
(пересуваються жвавим підстрибом, пританцьовуючи та плескаючи в долоні).
-
Молодці,
дітки. Ви намалювали дійсно чарівну осінь.
Погляньте на свої малюнки. Ми з вами
ніби потрапили в казковий осінній ліс. Тож давайте підемо тихенько і
прислухаємось до того, як шумлять дерева, як шарудить листя під ногами. Аж тут
повіяв вітерець. І листя затанцювало в хороводі.
Гра-хоровод «Листочки»
Ми – листочки, ми – листочки
Чарівні, осінні.
Ми на гілочках сиділи,
Вітер дунув – полетіли.
Ми літали, ми літали,
Перестав дуть вітерець –
Ми присіли всі у коло
Задрімали на кінець.
Вітер знову тут подув –
І листочки швидко здув.
Всі листочки полетіли
І на землю тихо сіли.
(Діти виконують рухи відповідно до
слів вірша)
А тепер всі листочки тихо
сіли на землю і зашелестіли про своє життя на рідному дереві.
Гра – медитація «Я – листочок»
Я – маленький листочок,
позолочений осінню. Мене гойдає вітерець і ніби кличе за собою. І ось я відриваюсь
від гілочки, злітаю. Як хороше кружляти над землею! Коли я втомлююсь – спущуся
на неї відпочити…
Немає коментарів:
Дописати коментар