середу, 11 травня 2016 р.

заняття «Осінні диво-кольори» (нетрадиційні засоби малювання та аплікування)


Бозюн Наталія Степанівна,
ДНЗ № 8  «Ромашка»
м. Чорткова

Фізичний розвиток: покращувати моторні навички, розвивати цілеспрямованість рухових дій.
Соціально-моральний розвиток: виховувати дбайливе ставлення до природного оточення, прагнення не завдавати йому шкоди.
Емоційно-ціннісний розвиток: учити малюків захоплюватися красою осені, милуватися явищами,що відбуваються в природі восени, емоційно відгукуватися на них.
Пізнавальний розвиток: закріпити та збагатити знання вихованців про характерні ознаки осінньої пори, зокрема про явище природи, яке зараз відбувається в рослинному світі – падолист; підтримувати пізнавальний інтерес до найближчого природного довкілля.
Мовленнєвий розвиток: учити дітей підтримувати бесіду, коригувати речення, коментувати свої враження від спостережень, закріпити в словнику назви кольорів та відтінків.
Художньо-естетичний розвиток: формувати вміння милуватися барвистими кольорами осені, бачити в них дивовижне, красиве, розвивати чутливість до кольору, формувати елементарні навички роботи нетрадиційними техніками під час виконання завдань естетичного характеру.
Креативний розвиток: розвивати творчі навички нетрадиційними техніками малювання та аплікування.

Хід заняття:
(Діти заходять в групу і вітаються з гостями).
Йдіть мої любі, під ніжки дивіться,
Гостей привітайте: «Доброго дня!»,
Їм щиро всміхніться.
Хай усмішка буде в кожній долоньці,
Мов промінчик теплого сонця.
На килимок всі швидко сідайте
І бути уважними пообіцяйте.
Мовна гра «Розповідь про осінь» (власні враження).
Малята, а давайте ще раз пригадаємо, яка зараз у нас пора року? А вам подобається осінь? Чим саме?
(Відповіді дітей, спираючись на запитання вихователя).
Так, дійсно, восени ми бачимо багато красивого, цікавого. Осіння краса природи – неповторна, але вона недовговічна. Дерева та кущі одягли своє святкове вбрання, готуючись попрощатися з листячком аж до наступної весни.
І нам осінь також залишила декілька листочків з різних дерев. А от з яких, нам треба пригадати.
Дидактична гра «З якого дерева листочок».
Та листочки ці не прості, на кожному з них щось написано. А от чи правильний цей запис, ми зараз дізнаємося.
Логічна га «Знайди і виправ помилку»
Малята уважно прослуховують речення, знаходять у них невідповідності і за допомогою педагога коригують їх зміст.
Почався другий осінній місяць – листопад. (Жовтень).
Листячко на деревах різнобарвне: чорне, біле, синє. (Жовте, червоне, оранжеве).
У цю пору листочки на деревах починають виростати. (Опадати).
Із кожним днем стає все тепліше. (Холодніше).
Услід за осінньою порою прийде суворе та морозяне літо. (Зима).
Молодці, малята! Та все ж у нас зараз золота, чарівна пора, яка називається – осінь.(Діти за бажанням розповідають вірші про осінь, які вивчали раніше).
Нарядилась осінь
В дороге намисто,
Золоте волосся
 Розплела над містом.
 Кольорові фарби
 Вийняла з кишені
 І малює осінь
 Жовтим по зеленім.
 Ще й відтінків різних
 Безліч осінь має,
 А стрункі ялини
 Боком обминає…

Вітер дерева колише, осінню казочку пише.
З дерев листочки зриває, ними землю вкриває.
Листочки в осінньому танці кружляють
І все, що бачать нам розповідають.
Я ж чую казку сумну й невеселу,
Бо відлетіло з журавлями літечко веселе.
Але не будем зараз сумувати.
Давайте краще малювати.
Ось зараз ручки розімнемо
І працювати всі почнемо.
Пальчикова гімнастика.
Наші пальчики радіють,
Що робити все уміють.
Танцювати і стрибати,
Малювати й спочивати.
-         Ой, хтось сопить у мене під столом! Хто це?
Так, це їжачок. Ми з вами про нього вчили віршика, а тепер він прийшов до нас у гості. Може хтось пригадає, що це за вірш?
(хтось з дітей розповідає вірш П. Воронька «Їжачок-хитрячок).
Я ж хочу розповісти, як цей їжачок потрапив до нас.
Казка «Осінній концерт»
Якось їжачок вирішив зробити Осені подарунок. Він дуже хотів віддячити їй за блискучі каштани, золоте листя і смачні грибочки.
- А, що коли я влаштую для неї справжній концерт?! – подумав Їжачок.
Пихкаючи, він забрався на пеньок і, мов диригент, змахнув гілочками.
-         Стук-стук, - застукотіли каштани, уявивши, що грають на барабанах.
-Ш- ш- ш- ш, - зашелестіло пожовкле листячко.
-Д- у-у-у-у-у, - заспівав вітер, щосили дмухаючи в свою дудку.
- Скрип-скрип, - заграли  дерева, повільно погойдуючись під пісню вітру-дударика.
-Тррр - тррр, - і собі підхопили мелодію кленові літачки, весело спускаючись додолу.
Аж раптом…
-Кап-кап-кап, - зашуміли дощові крапельки. Їжачок спочатку засмутився – дощик зашкодив такому чудовому концерту! А потім здогадався:
- Це ж мені так Осінь аплодує!
І задоволений швидко задріботів маленькими ніжками.
Ось так він і потрапив у наш садочок. І прийшов Їжачок до нас з подаруночком. Ось яку чарівну скриньку він нам приніс. А зараз поглянемо, що ж там є?
Вміст скриньки: зубна щітка, пензлик для клею, засушене листя, кульки з серветок, вата, губка, кольорові серветки для техніки декупаж, мятий папір.
Ну, все потрібне для роботи у нас є, тож починаємо творити. І я думаю, що наші роботи будуть не гіршим подарунком для Осені, ніж концерт Їжачка.
(Діти виконують роботу нетрадиційними техніками малювання та аплікування індивідуально та частина з них – колективно під музичний супровід).
          Фізкультхвилинка «Їжачки в тумані»
Їжак по гаю дріботав,
До хатки йшов швиденько.
(Швидка ходьба дрібними кроками)
Та ось туман на ліс упав –
Густий такий, сивенький.
(Діти присідають, плавно розводячи руки в сторони)
І страшно стало Їжачку
У мороці у тому.
(Обхоплюють себе за плечі та йдуть повільно, навшпиньки)
Адже не видно стежечку,
Ту, що веде додому.
(ступають ще тихіше, зображуючи невпевненість і страх)
Крізь млу пробився промінець –
Їжак наш здивувався:
(спиняються, простягають ручки вверх і піднімають голову)
Розстав без сліду туманець,
Бо сонечка злякався.
(пересуваються жвавим підстрибом, пританцьовуючи та плескаючи в долоні).
-         Молодці, дітки. Ви намалювали дійсно чарівну осінь.
Погляньте на свої малюнки. Ми з вами ніби потрапили в казковий осінній ліс. Тож давайте підемо тихенько і прислухаємось до того, як шумлять дерева, як шарудить листя під ногами. Аж тут повіяв вітерець. І листя затанцювало в хороводі.
Гра-хоровод «Листочки»
Ми – листочки, ми – листочки
Чарівні, осінні.
Ми на гілочках сиділи,
Вітер дунув – полетіли.
Ми літали, ми літали,
Перестав дуть вітерець –
Ми присіли всі у коло
Задрімали на кінець.
Вітер знову тут подув –
І листочки швидко здув.
Всі листочки полетіли
І на землю тихо сіли.
(Діти виконують рухи відповідно до слів вірша)
А тепер всі листочки тихо сіли на землю і зашелестіли про своє життя на рідному дереві.
Гра – медитація «Я – листочок»
Я – маленький листочок, позолочений осінню. Мене гойдає вітерець і ніби кличе за собою. І ось я відриваюсь від гілочки, злітаю. Як хороше кружляти над землею! Коли я втомлююсь – спущуся на неї відпочити…

Немає коментарів:

Дописати коментар