Готується до офіційного опублікування (Офіційний вісник України № 38 (24.05.2016)
новий Санітарний регламент для дошкільних навчальних закладів,
затверджений наказом Міністерства охорони здоров'я України від
24.03.2016 № 234, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 14
квітня 2016 р. за № 563/28693.
Зазначеним Санітарним регламентом передбачено
умови, що сприятимуть створенню дитячих садків, у тому числі у житлових
та нежитлових приміщеннях. Основні переваги нової редакції регламенту:
За відсутності харчоблоку у дошкільному
навчальному закладі допускається постачання готової продукції
операторами ринку харчових продуктів за умови дотримання вимог Закону України "Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів";
У разі відсутності власної пральні, прання
білизни може здійснюватись іншими пральнями, за винятком пралень, що
обслуговують інфекційні заклади охорони здоров'я, об'єкти хімічної та
іншої небезпечної промисловості;
Знято заборону щодо використання для дітей двоярусних ліжок.
далі за посиланням:
http://mon.gov.ua/usi-novivni/novini/2016/05/23/novij-sanitarnij-reglament-dlya-ditsadkiv/
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ " ОРГАНІЗАЦІЯ ОЗДОРОВЧОГО ПЕРІОДУ В ДНЗ"
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ " ОРГАНІЗАЦІЯ ОЗДОРОВЧОГО ПЕРІОДУ В ДНЗ"
Організація
життя дітей у ДНЗ в оздоровчий період
починається зі зміни режиму дня,
збільшуючи в ньому час, відведений на
перебування дітей на свіжому повітрі,
що сприяє зміцненню фізичного здоров’я
та психологічного комфорту дошкільників,
задоволенню вільних проявів їх
інтересів. Показниками правильно
складеного розпорядку дня є поведінка
дітей: вони спокійні, бадьорі, спокійно
і швидко засинають, міцно сплять,
прокидаються у хорошому настрої, з
апетитом приймають їжу.
Змінюється
розклад занять, де перевага надається
фізкультурно-оздоровчій роботі
(спортивним іграм та вправам, туристичним
походам, фізкультурним розвагам та
святам, літнім забавам). Розширюється
робота з ознайомлення дошкільнят з
навколишнім природним середовищем,
перевага надається плануванню тематичних
днів, тижнів.
Загартування
– це система дій, спрямованих на
підвищення опірності організму, розвиток
здатності швидко і без шкоди для здоров'я
пристосуватись до різноманітних умов
життя. При загартуванні потрібно
керуватись такими принципами:
послідовність, систематичність,
врахування індивідуальних особливостей,
без страху, негативних почуттів. В
загартуванні дитячого організму
використовуються такі фактори: повітря,
вода, сонячне тепло.
Керівник
ДНЗ, вихователь-методист, медична сестра
забезпечують належне виконання
спланованих заходів щоденним,
щотижневим, щомісячним контролем.
Чіткий
розподіл обов’язків по керівництву,
злагоджена відповідальна робота
адміністрації, колективу дошкільного
закладу, батьків по створенню комфортних
умов літнього оздоровлення дітей сприяє
цікавому, змістовному, захоплюючому
відпочинку.
1.
Діяльність дошкільних навчальних
закладів у літній період спрямовується
на організацію змістовного, різноманітного
буття з метою оздоровлення дітей,
забезпечення їхнього активного
відпочинку, закріплення, уточнення,
розширення запасу набутих упродовж
навчального року знань, уявлень про
навколишній світ і самих себе, збагачення
досвіду застосування практичних умінь,
навичок у процесі різних видів дитячої
діяльності.
2. Модель календарного планування освітньої роботи з дітьми може бути різною: за режимними моментами, видами діяльності, лініями розвитку тощо.
3. Календарне планування повинно відображати поєднання різних видів і форм організації ігрової, рухової, пізнавальної, предметно-практичної, комунікативно-мовленнєвої, художньої діяльності у чергуванні з побутовими процесами.
4. Календарне планування освітньої роботи здійснюється на тих самих підставах, за такими ж вимогами, що й упродовж усього навчального року, помісячно.
5. Календарному плануванню освітньої діяльності на кожен день передує перспективне планування:
- комплексів ранкової гімнастики;
- комплексів гімнастики після денного сну;
- загартувальних заходів (із зазначенням назв процедур і норм загартування);
- форм роботи з батьками (із зазначенням назви заходу, теми і дати проведення).
6. Календарний план роботи передбачає планування навчально-пізнавальної діяльності різного спрямування:
- фізичного;
- художньо-естетичного (музичні, образотворчі, мовленнєві заняття);
- пізнавального (в тому числі і природничі);
- мовленнєвого.
7. Протягом літнього періоду доцільно планувати тематичні, комплексні та інтегровані заняття, спрямовані на закріплення, використання дітьми набутих знань, умінь і навичок у практичній діяльності.
8. Щотижня доцільно планувати екскурсії, цільові прогулянки або прогулянки-походи (дитячий туризм) за межі дошкільного закладу (заняття з фізкультури у цей день не проводяться).
9. У ранкові години (до сніданку) можуть проводитися такі види і форми роботи з дітьми:
- бесіди;
- індивідуальна робота;
- спостереження;
- дидактичні ігри;
- рухливі ігри (малої і середньої рухливості);
- конструктивно-будівельні ігри;
- трудові доручення, чергування;
- самостійна діяльність;
- робота із прищеплення навичок самообслуговування.
10. Упродовж дня з дошкільниками організовуються ігри:
- сюжетно-рольові;
- конструктивно-будівельні;
- драматизації, театралізації;
- дидактичні словесні;
- з іграшками, предметами, картинками;
- настільно-друковані;
- інтелектуальні;
- рухливі сюжетні і безсюжетні, з елементами спортивних ігор та вправ (футболу, баскетболу, городків, бадмінтону, катання на самокатах і велосипедах);
- ігри з водою і піском.
11. При організації життєдіяльності дітей у першу і другу половини дня передбачається також проведення:
- різних видів праці (у природі, самообслуговування, господарсько-побутова, ручна/художня);
- дослідів та спостережень на майданчику, вулиці, у куточку природи, лісі, полі, на луках тощо;
- самостійної ігрової, художньої, рухової, пізнавальної, комунікативної діяльності;
- індивідуальної роботи з окремими вихованцями чи підгрупами по 2-4 дитини за різними змістовими напрямками освітньої роботи;
- читання, розповідання, інсценування творів художньої літератури, бесіди на морально-етичні, побутові, особистісні теми;
- різноманітних розваг: показ вистав у ляльковому, настільному, інших видах театру; дитячі концерти; фізкультурні, музичні, літературні дозвілля тощо.
12. У літній період значна увага приділяється плануванню і проведенню освітньої роботи з безпеки життєдіяльності дітей:
- правил дорожнього руху;
- правил поведінки на вулицях, у транспорті, при зустрічах із незнайомими людьми;
- правил безпечної поведінки під час відпочинку на сонці, води, у лісі;
- правил користування електричними і газовими приладами;
- правил запобігання харчовим отруєнням і кишковим інфекціям та ін.
2. Модель календарного планування освітньої роботи з дітьми може бути різною: за режимними моментами, видами діяльності, лініями розвитку тощо.
3. Календарне планування повинно відображати поєднання різних видів і форм організації ігрової, рухової, пізнавальної, предметно-практичної, комунікативно-мовленнєвої, художньої діяльності у чергуванні з побутовими процесами.
4. Календарне планування освітньої роботи здійснюється на тих самих підставах, за такими ж вимогами, що й упродовж усього навчального року, помісячно.
5. Календарному плануванню освітньої діяльності на кожен день передує перспективне планування:
- комплексів ранкової гімнастики;
- комплексів гімнастики після денного сну;
- загартувальних заходів (із зазначенням назв процедур і норм загартування);
- форм роботи з батьками (із зазначенням назви заходу, теми і дати проведення).
6. Календарний план роботи передбачає планування навчально-пізнавальної діяльності різного спрямування:
- фізичного;
- художньо-естетичного (музичні, образотворчі, мовленнєві заняття);
- пізнавального (в тому числі і природничі);
- мовленнєвого.
7. Протягом літнього періоду доцільно планувати тематичні, комплексні та інтегровані заняття, спрямовані на закріплення, використання дітьми набутих знань, умінь і навичок у практичній діяльності.
8. Щотижня доцільно планувати екскурсії, цільові прогулянки або прогулянки-походи (дитячий туризм) за межі дошкільного закладу (заняття з фізкультури у цей день не проводяться).
9. У ранкові години (до сніданку) можуть проводитися такі види і форми роботи з дітьми:
- бесіди;
- індивідуальна робота;
- спостереження;
- дидактичні ігри;
- рухливі ігри (малої і середньої рухливості);
- конструктивно-будівельні ігри;
- трудові доручення, чергування;
- самостійна діяльність;
- робота із прищеплення навичок самообслуговування.
10. Упродовж дня з дошкільниками організовуються ігри:
- сюжетно-рольові;
- конструктивно-будівельні;
- драматизації, театралізації;
- дидактичні словесні;
- з іграшками, предметами, картинками;
- настільно-друковані;
- інтелектуальні;
- рухливі сюжетні і безсюжетні, з елементами спортивних ігор та вправ (футболу, баскетболу, городків, бадмінтону, катання на самокатах і велосипедах);
- ігри з водою і піском.
11. При організації життєдіяльності дітей у першу і другу половини дня передбачається також проведення:
- різних видів праці (у природі, самообслуговування, господарсько-побутова, ручна/художня);
- дослідів та спостережень на майданчику, вулиці, у куточку природи, лісі, полі, на луках тощо;
- самостійної ігрової, художньої, рухової, пізнавальної, комунікативної діяльності;
- індивідуальної роботи з окремими вихованцями чи підгрупами по 2-4 дитини за різними змістовими напрямками освітньої роботи;
- читання, розповідання, інсценування творів художньої літератури, бесіди на морально-етичні, побутові, особистісні теми;
- різноманітних розваг: показ вистав у ляльковому, настільному, інших видах театру; дитячі концерти; фізкультурні, музичні, літературні дозвілля тощо.
12. У літній період значна увага приділяється плануванню і проведенню освітньої роботи з безпеки життєдіяльності дітей:
- правил дорожнього руху;
- правил поведінки на вулицях, у транспорті, при зустрічах із незнайомими людьми;
- правил безпечної поведінки під час відпочинку на сонці, води, у лісі;
- правил користування електричними і газовими приладами;
- правил запобігання харчовим отруєнням і кишковим інфекціям та ін.
Немає коментарів:
Дописати коментар