четвер, 4 лютого 2016 р.

Сценарій вертепу



 Світлана Гнатюк, 
музичний керівник ДНЗ "Сонечко" 
с. Біла, Чортківський р-н
( Селянська хата ,ззовні – стіл, лавка, піч, ялинка).
Звучить колядка «Свята ніч , тиха ніч»
Ведуча : Зі святом величним, зі святом врочистим
                Вас вітаємо нині ми в Україні.
                З ним приходить радість в кожну хату й всюди,
                Як в часи минулі знов святкують люди.
                Святкують, радіють, що Христос родився,
                Що в яслах на сіні він для нас явився.
(Заходить родина : господар, господиня з дітьми, хлопчик сідає біля столу і тре в макітрі мак,діти між собою перегукуються)
Діти :
1.     Такий на кухні аромат, аж млосно у повітрі,
Мак для куті втирає брат у глиняній макітрі.
2.     В однім кутку сніпок - Дідух, в іншому ялинка.
Від пампушок солодкий дух, аж набігає слинка.
3.     Ми з-за порога, ми з-за одвірка, дивимось на небо чи не сходить зірка.
4.     Блисне перша зірка сяйвом променистим, мати всіх запросить до вечері сісти.
(Танець зірочок)
5.     Зірка засіяла, світ розвеселився, бо у вертепі на сіні Ісусик народився.
6.     Цієї ночі , як ніколи, на небі ясно сяють зорі,
На небі музика весела, радіють всі міста і села.
Господиня : Неси батьку Дідуха в хату, до куті будемо сідати!
Господар : Ставлю, ставлю  Дідуха на покутті, віншую вас святим Різдвом Христовим, щоби с те ті свята відсвяткували, до наступного року дочекали. Христос ся Рождає !
Всі : Славімо Його ! (Господар вносить Дідух і посипає його горішками).
Господиня : Ходіть – но, діточки,  горішки збирати і голосно квокайте,  щоб на другий рік у нас було повно курчат.
Діти : Кво, кво, кво - нині Святий вечір а завтра Різдво!
Господиня : Сіном стола накривайте, до вечероньки сідайте.
Господар : А то щоб льон у нас великий виріс , щоб ви голі не ходили. (Господиня ставить копійки на кожен ріг стола).
Господиня : А то діти, щоб багатство і достаток у нас завжди були.
Господар :  Ну, а тепер помолимось діти за батька, за матір, за всю родину, за нашу славну неньку Україну. (Господарі разом з дітьми моляться «Отче наш»).
Господар : Ну що ж, мої любі, трохи повечеряли, а зараз заколядуймо.
(За дверима чути дзвіночок, спів , заходять колядники – діти середньої групи).
Вихователь : Слава Богу ! Мир в цій хаті !Чи дозволите ви нам колядувати?
Колядувати, ваш дім звеселяти, ваш звеселяти, Христа прославляти !
Господиня : Просимо, просимо, заходьте будь ласка.
(Заходять діти середньої групи, колядують «Добрий вечір тобі пане господарю», і сідають на стільчики).
Господар : Ой є ще колядники , вони нам заспівають, бо нині на світі всі люди дитину Божу прославляють.
Вихователь : Слава Богу, добрі люди, Мир у вашу хату. Чи дозволите у вас нам колядувати ?
Господар: Колядуйте !
(Діти молодшої групи колядують «Бог ся рождає», сідають на стільчики).
(Чути стукіт у двері , заходить пастушок).
Пастушок 1 : Пане господарю чи пустите вертеп у хату ?
Господарі : Пустимо , заходьте . (Заходять пастушки , ангели).
Пастушок 1 : Ми прийшли розказати чудесну новину, що народилась сьогодні небесна дитина. В Вифлеємі , в вертепі , в яскині Божий Син народився нині.
Пастушок 2 : Як ми почули цю новину,то поступили до Божого Сина. Щоби Дитятку низько вклонитись,тай на колінця перед ним схилитись.
Ведуча : Полинули ніжні дзвони попід небесами,
                Опустились Херувими, стали поміж нами.
Ангел 1 : Не бійтеся, люди чесні , ми до вас посли небесні. Принесли радісну новину, що народилась дивна Дитина   Ісусиком його щаслива мати нарекла,  і у пелени убогі сповила.
Коляда «По всьому світу стала новина»
Пастушок 1 : Ми всі разом повставали, хто що мав з собою взяли. Я приніс для Ісусика пару ягнят.
Пастушок 2 : А я для Ісусика сопілку маю, і для спасителя гарно заграю.
Коляда «Прилетіли ангелята»
Ангел 2 : Мир вам добрі люди, радійте і веселіться. Бо Христос народився. Нехай на світі добро завітає, підлість зникне , щастя засяє, а Ісусик – дитятко вас благословляє.
Пастушок 1 : Я чую гамір з вулиці. Ой браття ! То Ірод – цар з вояками. Ховаймося !
(Ангели і пастушки стають біля шопки. Заходять цар Ірод, воїн , смерть, чорт).
Цар Ірод : Які новини в моїм царстві ?
Воїн : Новина, царю, в царстві є - скінчилось царствіє твоє.
           Бо новий цар у світ прийшов, в серцях людей любов знайшов.  
           Це Богом послане дитя для всіх є символом життя!
Цар Ірод : Я - цар юдейський, і ніколи я царювати не дозволю. Нікому в світі, щоб ти знав. Мені здалось, чи ти сказав - свята дитина народилась ? А може це тобі наснилось ?
Воїн : Та ніби ні !
Цар Ірод : Тоді до зброї ! Весь мій край, кожен куточок обшукайте, хлоп’ят дворічних приведіть, і всіх дощенту повбивайте!
Воїн : Твоя жорстокість меж не знає, о царю Іроде ! Від нині твоєї влади не приймаю ! Мій меч дітей не скривдить, ні ! А ти горітимеш в вогні! (Кидає меч і виходить).
Цар Ірод : Оце смерте твоє жниво, поспішай же живо, живо!
Смерть : Ось ти Іроде проклятий, вражий, лютий і завзятий! Стою тут, перед тобою , в руках з гострою косою. Тепер буду твоїм суддею. Згідно з волею моєю, здійсниться присуд не минучий, страшний  для тебе і болючий!
Цар Ірод : (на колінах) Ах,  змилуйся хоча б на мить, я знаю що добрий народ усе мені простить.
Смерть : Не викупишся ти ніякою ціною, бо взяв ти вічний союз з пекельною сатаною. Згинь проклятий ! (Смерть вдаряє косою по шиї Ірода і разом з чортом виводять).
Ведуча : Слава Богу заспіваймо на честь Сина Божого, і  пана нашого поклін віддаймо.
Коляда «Нова радість стала».
(Стук в двері . Заходить біда).
Біда : Я  - ваша біда, я вас знаю, я вас мучу проклинаю, забираю в вас достатки, не минаю навіть латки ! Сію я вам в душі страх, сила в мене є в руках !
Пастушок 2 : Ти бідо наша проклята, ти на злидні не багата, ходиш  людям за спиною дружиш мабуть з сатаною?
Біда : Лише один мене б здолав, якби у світі панував - Бог , що вчора народився, але Ірод розізлився, він ще нині його вб’є !  Ірод – от хто  приятелем є !
Пастушок 1 : Ха-ха-ха ! Спізнилась люба, Ірод в чорта, твого брата, та й тебе чекає там. (Виштовхує біду з хати , вбігає жид).
Жид : Дурна біда , я не дурний, не люблю злидні , люблю гроші. І вещі маю я хороші. Малий , малий та не дурний, а ще не проч би трохи сісти, щось трошки випити та з’їсти. (Бігає по хаті, щось їсть, залазить під стіл. Заходить чорт).
Чорт : Ух, ух, ух! Я - злий дух ,я зіпрів як у жнива.  Ну й тяженна голова Ірода царя ! Я її поки доніс, то замучився до краю.  Мабуть, тут я відпочину. Десь тут приятеля я маю, де ти Мошечку ?
Жид : (з-під столу) Я тут !
Чорт : Де ти ?
Жид : Тут я! (Чорт витягає жида з - під столу).
Пастушок 2 : Гей ви чорти й чортенята! Тікайте геть з цієї хати! (Жид і чорт вибігають з хати).
Коляда «У Вифлеємі нині новина».
Ведуча : За сяйвом зірка десь аж зі сходу.
               Йдуть три владики княжого роду.
               Золото, ладан , кадило , миро.
               Із чистим серцем несуть офіру.
Цар 1 : Ми були в Єрусалимі, Ірода питали,  як знайти Христа – дитину?  І вас розшукали.
Цар 2 : Ми довго за зіркою до вас сюди йшли, щоб Бога привітати, і дари пинести.
Цар 3 : Ладан , золото і миро – все від серця , і все щиро.
Пастушок 1 : Рушаймо разом в Вифлеєм, дари й молитви Богу принесем!
Ангел 3 : Мир і спокій дому цьому, тут немає місця злому.
                За те що Ірода скарали, Сина Божого врятували,
                Запанує як той цвіт весь український рід!
Ангел 4 : Ну а нам пора прощатись, у небеса підніматись,
                 Щоби Бога сповістити що в Україні є чемні діти!
 (Вертеп виходить).
Господар :  Дай Боже у полі роду, у полі роду , у хаті згоду.
Господиня : Хай виростають діти, летять в широкий світ.
                      А старші живуть довго ще многа - многа літ.
Ведуча : Різдво сьогодні  Божого дитяти,
               Браття українці, йдуть його вітати.
               Божа дитина спочила в яскині,
               Хто його полюбить , той буде щасливий.
               Грають і співають в українських селах,
               Щоби та дитина була все весела!
Коляда « Темненькая нічка»
 (Щедрі господарі пригощають колядників духм′яними пиріжками)

Немає коментарів:

Дописати коментар