четвер, 4 лютого 2016 р.

Розробка музичного заняття з використанням шумових музичних інструментів



ДНЗ «Барвінок» м. Копичинці
музичний керівник  Сагайдак  С.М.
 

Програмовий зміст : емоційно налаштовувати дітей на заняття;   розвивати уважність дітей; ознайомити дітей з новою піснею , вчити уважно  її слухати , провести бесіду за змістом, розвивати діалогічне мовлення ; продовжувати вчити дітей співати голосно і тихо разом  із дорослим; розвивати співочі навички дітей; виховувати бажання виконувати пісні; розвивати танцювальні рухи дітей: ритмічно плескати, виконувати «пружинку», виставляти ніжку на п’ятку; вчити ритмічно грати на шумових музичних інструментах, прислухатись  до товариша; вчити дітей дружньо , весело грати у гру;  виховувати любов до музичних занять та українського фольклору.
Попередня робота: слухання української народної казки «Рукавичка», розучування пісні та гри.
Музичний репертуар : «Ялинка» (муз. Красєва); «На засніженім лужку»
(сл. Л.Ю. Тхоржевської, муз.народна), «Зима» (муз. В. Карасьової, сл. Н.Френхель);  «Ялиночко-ялинко» (сл.В.Антонової, муз. О.Берндта); «Брязкальця веселі» (сл. та муз. Л.Кульмигова), гра на шумових музичних  інструментах  (муз. народна)
Матеріал:  сніжинки; ширма до лялькового театру з декорацією казки «Рукавичка», ляльки – рукавички: дід, мишка, жабка, зайчик, лисичка, вовчик, ведмідь, собачка; бутафорська рукавичка; шумові музичні інструменти;  запис спокійної інструментальної музики.
Хід заняття
Музика ( вхід дітей до залу)
Музичний керівник: Добрий день любі діти! Я рада вітати вас на нашому  музичному занятті. Давайте посміхнемося один одному, привітаємося та заспіваємо музичне вітання.
(Діти співають музичне привітання).
1.     «Добрий день» скажи і просто усміхнись.
«Добрий день» скажи і просто усміхнись,
«Добрий день» скажи мені -
Добрий день скажу тобі!
Посміхнеться сонце нашій дітворі.
«Добрий день» скажи мені,
Добрий день скажу тобі!
Посміхнеться сонце нашій дітворі.

2.Ми пограєм, поспіваєм залюбки,
Ми пограєм, поспіваєм залюбки.
Вже настав занятття час, дуже весело у нас
Обіцяємо старатись повсякчас.
Вже настав занятття час, дуже весело у нас
Обіцяємо старатись повсякчас.
( Музичний керівник пропонує дітям зайняти свої місця на стільчиках, на яких лежать сніжинки).

Музичний керівник: Діти, яка зараз пора року? А з чим у вас асоціюється зима?(зі святами, морозом, снігом, санчатами, ). Так, із снігом. А з чого складається сніг? Із сніжинок.
Створення ігрової ситуації (відгадування загадки).
Музичний керівник:

Ніжна зірка срібно-біла,

На долоню мені сіла.

З неба вже летять пушинки,

Всім відомо це...? ( сніжинки)

Музичний керівник : Погляньте  діти, я принесла ялиночку , але вона не прикрашена. Давайте її прикрасимо! До нас на заняття прилетіли різноманітні  сніжинки: веселі, сумні, святкові, чарівні, казкові,  добрі. Вони принесли з собою музику . Саме вони і прикрасять нашу ялинку. А ви будьте уважними, гарно співайте та слухайте, щоб сніжинки від нас не полетіли. Зараз одна зі сніжинок починає свою розповідь. Сядьте зручно, але красиво. Послухайте уважно до кінця музичний твір і скажіть, яка сніжинка принесла цю музику?
(Слухання веселої та сумної музики) .
 Діти, а яка сніжинка принесла цю музику, який у неї настрій? (веселий ).
Яку сніжинку ми собі оберемо? (сумну)
Музичний керівник: Діти, коли я ішла до дитячого садочку, зустріла на вулиці Сніговичка. Він передає вам свої вітання і ось ці чудові брязкальця. Сніговичок сам хотів до вас прийти у гості, але в нього багато справ. Він такий кумедний, веселий, і дуже хоче, щоб у вас також був гарний настрій, а допоможуть в цьому – брязкальця і музика.
Пісня з брязкальцями:
1.     У дитячому садочку
На веселе свято
Малюкам подарували
Іграшок багато.
(Діти  брязкають брязкальцями у такт музики.)
Приспів:
Дзень,дзень, дзень, дзень,
Брязкальця заграли.
Дзень, дзень, дзень, дзень,
З нами танцювали.
     (Діти стоять на місці, затискуючи брязкальця в кулачках.)
2.     Дітки, брязкальця затисніть
В кулачки міцніше,
Дружно вдарте по колінках
брязкальцем дзвінкіше.
      (Діти стукають брязкальцями по колінках.)
Стук, стук, стук, стук,
Вдаримо дзвінкіше!
Стук, стук, стук, стук,
Буде веселіше!
(Діти, стоячи на місці, ховають брязкальця за спинами.)

-         Діти,  яка сніжинка принесла цю пісню?(святкова сніжинка)

Музичний керівник: одна сніжинка прошепотіла, що ми з вами потрапимо в гості до казочки , а до якої казочки не сказала. Як же нам дізнатись ? Закрийте  очі, можливо казочка сама до нас  прийде (діти закривають очі під звуки лагідної казкової музики).
( На ширмі з’являється рукавичка).
     Музичний керівник. Погляньте, дітки. Що за рукавичка тут лежить? Напевне вона з якоїсь казки? Як ви гадаєте ?( Діти відповідають). Так , діти, ця незвичайна рукавичка з української народної  казки « Рукавичка».
Давайте запитаємо , хто живе в рукавичці.
     Діти: «А хто, хто в рукавичці живе ?»
( По черзі з’являються на ширмі звірята , начебто виходять з рукавички)
     Мишка. Я – мишка – шкряботушка.
     Жабка. Я – жабка – квакушка.
     Зайчик. Я – зайчик – побігайчик.
     Лисичка. Я – лисичка – сестричка.
     Вовчик. Я – вовчок , сірий бочок.
     Ведмідь. Я – ведмідь – набрід , а ви хто ?
     Діти . А ми , дітки.
     Музичний керівник. Дорогі, звірятка, незабаром новорічне свято  і діти з нетерпінням його чекають. Послухайте разом з ними пісеньку « Ялинка»
( діти  разом із звірятами  уважно слухають ).
     Звірята. Ой , яка гарна пісенька.
( музичний керівник проводить детальну бесіду про конкретний зміст кожного куплету; пісня виконується ще раз ).
    Звірята( по черзі).  Добре з вами нам, малята,
                                  Але, надворі стало холодати.
                                  До рукавички ми підемо грітись,
                                  Бо і  з дідусем не хочемо  не зустрітись.
(Звірята заходять до рукавички).
     Музичний керівник.    Тепло, гарно в рукавичці –
                                              Можна й відпочити,
                                              І не треба в лісі звірям
                                              По сніжку бродити.
Поки звірятка гріються в рукавичці, ми з вами розспіваємося.
     Співаночка « На засніженім лужку»
На засніженім лужку,
Зайці гріються в сніжку.
1.     Співають голосно.
2.     Співають пошепки.
3.     Співають голосно.
     Музичний керівник. Розспівалися ваші голосочки ?( діти відповідають)
Послухайте, діти пісню, яка називається  «Зима».
     Пісня «Зима»
(Діти слухають пісню «Зима», розучують її по фразах на склад «ля»,проспівують на склад «ля» 1 куплет  від початку і до кінця).
(Чути гавкіт собачки, з’являється дідусь)
     Дідусь.   Добре , що до лісу знов прийшли,
               Бачиш, рукавичку тут знайшли.
              ( З рукавички виходять звірі)
     Звірята. Тепло нам було зимою в рукавичці.
                Кожен скаже вам «спасибі», як годиться.
     Усі. Спасибі за теплу рукавичку.
     Дідусь. І я, і пес Буян усім вам пропонуємо, -
               Давайте разом веселіше затанцюємо.
     Музичний керівник. Діти в оркестрі вам заграють,
                                        Всіх звірят порозважають.
     Шумовий оркестр
( Діти грають на шумових музичних інструментах, а звірята пританцьовують на ширмі. В кінці звірі вклоняються і прощаються. Музичні інструменти діти віддають музичному керівнику).
     Звірята.  До побачення ! Бувайте!
(Діти відповідають).
     Дідусь.    Рукавичку знайшли ,
                На галяві спочили.
                Та й додому пішли ,
Казка закінчилась.
( Дідусь та собачка повільно зникають за ширмою).

Музичний керівникДіти, сподобалась вам казочка? Яких героїв ви запам’ятали? (відповідь дітей)Якою сніжинкою прикрасимо нашу ялиночку? (казкова сніжинка)
Музичний керівник: А тепер сніжинка пропонує вам, малята, у цікаву гру пограти. Але для цього вас потрібно перетворити на сніжинок.
(помах чарівною паличкою )
Музичний керівник роздає дітям сніжинки-наголівники.
Діти довільно кружляють під музику

Музичний керівник :
Легенькі сніжинки
Кружляють тихенько,
На землю лягають
Пухнастим сніжком.
Раз, два, три,
Сніжинко, до мене лети!
Музичний керівник :
Яка з цих сніжинок принесла цю гру ? (сніжинка чарівна)

Музичний керівник : Дітки, ось і закінчилася наша мандрівка по казочці  та прийшов час прощатися  і повертатися до групи .
(підсумок заняття)
То в якій казочці ви сьогодні побували?(діти відповідають). А хто допоміг вам потрапити до казки ? ( діти відповідають). Наше заняття підійшло до завершення.Давайте дружно попрощаємося
Музичний керівник проспівує: « Всім вам до побачення ! »
Діти  у відповідь проспівують: « До побачення».
Діти прощаються .































1 коментар: