пʼятницю, 19 грудня 2014 р.

:”Подорож в країну музики”



Підготувала музкерівник ТДНЗ №37
Черепаха О.В.
Мета:
Створювати за допомогою музики  дітям позитивний настрій, передавати його оточуючим, виховувати відчуття задоволення від власного співу та співу в колективі. Вчити дітей надавати коротку і повну відповідь на запитання, розвивати основи музичної культури, закріплювати вміння визначати характер, темп, динаміку та жанр музичного твору.
Програмовий зміст:
Слухання музики. Збагачувати дітей музичними враженнями. Вчити  уважно слухати музику до кінця, упізнавати та називати музичний твір; характеризувати знайомий твір.Знайомити з композитором П.І.Чайковським ,та дитячою збіркою “Дитячий альбом”.
Співи. Розвивати співочий голос, звуко-висотне сприйняття, працювати над дикцією, диханням, учити дітей співати узгоджено, злагоджено, слухаючи один одного, виразно, відображаючи характер музики.
Музично-ритмічні рухи. Вчити легко, злагоджено рухатись в характері музики. Розвивати творчу уяву, уважність. Вчити дітей чути зміну частин в музиці й відображати її в русі. Учити своєчасно переходити від одного руху до іншого відповідно до музики. Працювати над чіткістю виконання рухів. Вчити дітей відображати у русі характер музики. Працювати над виразністю виконання.
Ігри та розваги. Розвивати ритмічний, тембровий слух. Вчити відчувати і відтворювати сильну долю, запам’ятовувати ритмічний малюнок. Розвивати музичну пам’ять. Заохочувати до виконання.
Хід заняття
Діти заходять під музику до зали.
Музичний керівник:
В цей ранковий добрий час, музика прийшла до нас
В нас енергію вселяє, на заняття надихає.
То ж давайте весело ми привітаємось.
Треба зранку привітатись:"Добрий день"
Дружно весело сказати:"Добрий день"
Вліво, вправо поверніться, "Добрий день"
Туди-сюди посміхніться, "Добрий день"
Музичний керівник: 
Ну що, у всіх гарний настрій? (Так!) Це чудово, коли день розпочинається з гарного настрою. Сьогодні, мої любі діти, я хочу всіх вас запросити
У царство музики величне, чарівно гарне й фантастичне.
Ви згодні? (Так!) Але, щоб потрапити до царства музики, давайте згадаємо про світ звуків. Всі ви знаєте, що звуки бувають мовні та не мовні. Та серед безлічі звуків, що ми чуємо кожного дня, є також і музичні звуки. Коли ми з ними зустрічаємось? (Орієнтовні відповіді: Коли співаємо пісні, танцюємо під музику, слухаємо музичні твори.)
Діти, ви чули ім’я Петра Ілліча Чайковського і його гарну музику? Композитор дуже любив і розумів дітей. Одного разу він вирішив зробити всім хлопчикам і дівчаткам подарунок. Подарунок не звичайний – цілий музичний світ, де живуть казкові герої, де співає на всі голоси природа, де панують любов і добро. Композитор написав 24 маленькі п’єси для фортепіано і назвав збірку “Дитячий альбом”. Відкриємо одну з сторінок. (Звучить музика,зявляється лялька.)
Послухате уважно пєсу “Хвороба ляльки”,подумайте, яка вона, про що може розповісти.(відповіді дітей)
Так дітки п'єса «Хвороба ляльки» відображає невеселий настрій маленької дівчинки,— вона засмучена, бо захворіла її улюблена лялька. І хоч це гра, музика передає цю подію серйозно, так, ніби вона сталася у справжньому житті.
Музика п'єси сумна за характером. Звуки повільно рухаються вниз, нагадуючи журливі зітхання. Багато разів повторюється одна й та сама поспівка, немовби тихі безперервні колихання. Це робить п'єсу дуже схожою на колисковий наспів.
А тепер послухайте цю п'єсу ,яка називається “Нова лялька”,що ви собі уявляєте під час слухання цієї музики.(відповіді дітей)
Так вона зовсім маленька. Вона ніби продовжує попередню («Хвороба ляльки»), але передає інше почуття — радісне і святкове: дівчинці подарували нову ляльку. Гнучка мелодія рухається легко й швидко. Короткі поспівки з двох звуків підсилюють збуджений, піднесений настрій. Здається, що радість від подарованої нової ляльки така велика, така захоплююча, що сама рветься назовні, і стримати її неможливо.
Малята подивіться весело засміялося з неба сонечко, воно заглядає у кожне віконечко, зігріває всіх своїми теплими промінчиками. А яка ж пора року наступає після зими?
Діти:Весна.
Музичний керівник: Так дітки, але весна далеко за горами,ріками лугами і для того що вона прийшла нам потрібно її погукати.То ж давайте вивчимо пісеньку про весну.Але для того ,нам потрібно спочатку розпіватися,то ж сідайте гарненько,вирівняйте спинки і давайте поспіваєм.(розспівка “Я крокую вгору,я крокую вниз”)
Розучування пісні “Березневе свято” слова І.Бачук ;музика В.Сорока.Гра “Луна”.
Дітки в мене тут загубилась одна загадка,недопоможете мені її відгадати?
Діти:Так.
Музичний керівник:
З квітів його виплітають, ним голівку прикрашають,
Щоб дівчиноньку зберіг український оберіг.
Діти:Віночок.
Музичний керівник: Так,правильно.
Давайте в коло всі ставаймо
І вправу веселу розпочинаймо.
(виконання вправи “Віночок” під запис Н.Матвієнко “Квітка-душа”)
Музичний керівник:Ми співали танцювали
та у веселі ігри ще не грали.
(гра “Принц і принцеса”)
Діти розсаджуються на килимку обличчям до центру кола, руки прибирають за спину. Вибирається принц, який закриває очі, і в цей час в долоньки одній з дівчаток кладуть красивий бантик. Вона принцеса. Принц повинен дізнатися принцесу по гучній музиці. Звучить «Вальс» Е. Доги,  принц поволі йде під музику по колу поряд з дітьми дорослий  регулює динаміку: від тихого звучання до гучного.
Чувши голосну звучну музику, принц вказує на принцесу. Дівчинка розкриває долоньки, показує бантик.
Потім принц і принцеса танцюють, при цьому придумавши свій ритмічний малюнок.
Гра проводилася кілька разів і «ритмічні танці», придумані дітьми стають дуже різноманітні.
(гра «Музичні загадки»)
Музичний керівник:  Мені хочеться дізнатися, як ви самі оцінюєте свою роботу. Хто вважає, що добре попрацював, нехай заспіває - «А», а хто вважає, що ще не все виходить - «О».(діти дають оцінку своїй роботі)
Музичний керівник: Закінчилась наша гра,
в групу вам іти пора.
А давайте ми пригадаємо, що ми робили на занятті?
(Орієнтовні відповіді дітей. Музкерівник допомогає, робить підсумок заняття)
Дякую вам, діти, що були активними, уважно слухали музику, вправно виконували музично-ритмічні рухи, узгоджено, разом співати весняних пісень.
Ось і добігає кінця наше заняття
Вже прощатися пора, буду я на всіх чекати
І за вами сумувати. До побачення( співаю)
Діти: До – по – ба – че – ння!
(Під веселу музику діти виходять із залу)

Немає коментарів:

Дописати коментар