четвер, 2 березня 2017 р.

Інтегроване заняття для дітей 6 року життя з пріоритетом навчання дітей грамоти і елементами художньої праці
Результат пошуку зображень за запитом "«Чарівна палітра»" 
Тема: «Чарівна палітра»
Мета. .Вчити дітей говорити зв’язно, поширеним реченням. Продовжувати вчити самостійно осмислено, послідовно без пропусків переказувати складний твір за частинами. Переказувати досить голосно, чітко вимовляючи слова. Використовувати словник, звороти авторського тексту, пряму мову. . . . .. Ознайомити дітей з новою буквою « Же », її алфавітною назвою, звуковим значенням, вчити дітей за допомогою пластиліну передавати форму літери. Дати дітям знання про те, що наголос може змінювати своє місце знаходження у слові змінюючи його значення . Вправляти в умінні складати речення за схемами робити звуковий аналіз слова. Розвивати дрібну моторику рук, удосконалювати координацію рухів, покращувати вміння рухатись під музику відповідно до її ритму, темпу та змісту. Викликати емоційний відгук на музичні твору; картину, створену з використанням різних прийомів нестандартного малювання ( малювання на склі ручками, долоньками і пальчиками). Виховувати виразність мови, задоволення від опанування лексичним багатством української мови, зосередженість, самостійність та почуття задоволення своєї роботи.
. Використаний матеріал: палітра; одяг художника; пластилін; стеки; дощечки; картини із схемками; фішки; шапки для дітей; скляна дошка для малювання.
Попедня робота: вивчення пальчикової вправи, фізкультпаузи, пісні, читання і переказування казки « Чарівний наголос ».
Хід заняття
Діти, сьогодні у нас незвичайне заняття і тому хочеться почати його не так, як завжди. Усміхнімось одне одному.
. – От і добре. З доброю усмішкою можна починати роботу. . А ще наше заняття незвичайне тому, що до нас завітали гості. То ж і їм подаруємо свої посмішки та привітаймося – « Доброго дня ! » .
Сьогодні в нас заняття з розвитку мовлення, ліплення і малювання, на якому ви будете ліпити, продемонструєте свої вміння складати речення, робити звуковий аналіз слів пригадаєте казку про наголос. А також своїми долоньками створите справжню картину. . . – А зараз на одну хвилинку закрийте свої оченята руками і не підглядайте.
( Вихователь переодягається в художника, виходить до дітей з палітрою, пензликом) . .
. Добрий день, любі малята, . Я – художниця завзята! . День і ніч я малювала, . До вас в гості поспішала. . В гості йшла до вас з дарами . З різнобарвними фарбами . А повз мене вітер пролітав .
Фарби він пороздував . Допоможете малята, . Мені фарби відшукати?
- Так, ми згодні.
Але перед тим перейдемо на килимок і сядемо на подушки. – Послухайте будь ласка віршик. Жовтіє листя у садку, . Жоржини в квітнику зівяли, . Жучки сховались під кору. . Журливо небо плаче від дощу. - Який звук у цьому вірші ви чули на початку кожної фрази? - Звук « ж ». - А чи є фарба, назва якої починається з цього звуку ? - Є. Це – Жовта фарба. Щоб фарба жовта зявилась жовта у мене, Маємо познайомитись з літерою « же » напевно. – Отже послухайте віршик про ось цю, літеру. .
Я взяла нитки червоні . . І зв’язала дві букви « ка » . І зявились на долоні . . Буква, схожа на жука. ( Показує літеру ) . . Жу – жу – жу, жу – жу –жу! . . Свою нірку бережу , . . - Каже жук і стереже . . . Він і сам , як буква « же » .
То на, що схожа ця буква? . ( Відповіді дітей .) Буква «же » схожа на жука.
- Алфавітна назва цієї букви – « Же ». Ця літера позначає тверді і мякі приголосні.
- Давайте пограємо гру « Придумай слово із літерою « же». . ( Діти грають гру ). .
- Щоб краще ця літера вам запам’яталась, виліпимо її з пластиліну, але перед тим слід виконати пальчикову вправу. . Пальчикова вправа вам знайома, тож допомагайте мені промовляти.
На узліссі край ставку . Ми зустріли жабку . . . Здраствуй жабко – пострибухо. . . Здраствуй жабко – чепурухо. . . Здраствуй жабко – квакотухо. . . . .. . Здраствуй жабко – скрекотухо … . . Здраствуй люба жабко. . . Подай нам свою лапку.
--….А тепер рукави підкотіть, сідаємо за свої столи і приступаємо до роботи. Звучить музика, діти працюють з пластиліном (самостійна художня діяльність дітей). Після їхньої роботи на палітрі з’являється жовта фарба. – На цьому наше заняття не закінчилось то ж сідайте всі зручненьк, спинки вирівняйте гарненько і всі слухайте чемненько .
Найніжніший колір білій: . . Білі у лелеки крила . . І лілея, і ромашка, . . Молоко й молочна кашка. . . Тож ідемо далі, малята, . . Білу фарбу ми шукати.
Яка пора року має білий колір?
- А який склад наголошений у цьому слові?
- Наголошений другий склад.
- Дітки , а скажіть будь ласка нам потрібний цей наголос, чи без нього можна обійтися?
( Відповіді дітей ).
- Отже потрібність наголосу ми дізнаємось із казки, яку зараз всі разом пригадаємо. А називається казка : « Чарівний наголос ». ( Діти переказують знайомий твір по частинах) . Чарівний наголос
. Зібралися одного дня слова на нараду, почали говорити, які вони всі корисні, яке велике мають вони значення. Але забули запросити на свою нараду Наголос. І він образився. Коли слова почали виступати, Наголос раптом вискочив звідкись і закричав: - Що ви без мене означаєте? Якщо захочу зміню значення в кожного з вас ! Слова, звичайно, не повірили. Вийшов вперед Замок і сказав: - Я тебе не боюся, я такий сильний і важкий, що впораюсь з якимсь Наголосом. Адже Наголос - це просто риска ! . Наголос розсердився і раптом стрибнув з останнього складу на перший, і зник Замок, а замість нього зявився Замок. Слова злякались і зашуміли. Слова почали обурюватись, сварити Наголос, а він продовжував доводити свою значущість. Застрибав Наголос по словах і ось вже Атлас замінив Атлас, Дорога стала Дорога. Бачать слова, що так не можна все залишати – не обійтися їм без Наголосу! Відвели йому почесне місце на своїх зборах, і відтоді ставляться до Наголосу з великою повагою. – Отже завжди потрібно пам’ятати про наголос і ставити його на потрібний склад у слові. ( Після розповідей дітей казки зявляється біла фарба)
- За те, що так гарно розказували казку на палітру повернулась біла фарба. . Дітки потрібна нам фарба червона, .. Щоб у всіх були щічки червоні . І щоб полунички у лісі палали. . Так всіх навколо звеселяли . На схемки до речень швиденько дивіться . Та речення з ними складіть, потрудіться!
За предметною картинкою складіть речення, в якому два слова.
Дівчинка читає, - Петрик пливе.
Складіть речення, із трьох слів.
Дівчинка читає книжку. - Петрик швидко пливе.
Складіть речення, в якому чотири слова.
- Дівчина читає цікаву книжку. – Петрик швидко пливе дистанцію.
( Діти за картиною і схемою складають речення . За це отримують червону фарбу )
Фізкультпауза
. Фарба чорна любить грати, . У таночку танцювати. . І, ви дітки, не баріться, . У таночок становіться. . Сплески два і два притопа, . На носок, на каблучок. . Руку вліво, руку вправо, . Ми танцюємо козачок. . Раз – присядемо, два присядемо, . Настрій гарний - покружляємо, повертілись, . І тихенько всі ми всілись.
- Гляньте, фарба чорна звеселилась, на палітрі ось зявилась.
. Фарбу зелену відшукаємо . Картинки чарівні зявились у вас, . Погратись із ними настав уже час, . Швиденько картинки і фішки беріть, . Та звуковий аналіз проведіть.
( Діти за картинками проводять звуковий аналіз слів за допомогою фішок)
Ви молодці, гарно працювали, . І фарбу зелену відшукали. . Нумо діточки в рядочок. . . . Затанцюємо ще й таночок.
Пісня – танок голосних
Дякую, любі малята, . Що допомогли шукати . Фарби всі мої яскраві, не звичайні. . Нам вони в пригоді стануть … - Діти закрийте очі і вже через кілька хвилин побачимо чарівну силу фарб, які ми відшукали.
( Діти закривають очі під музику помічник вихователя одягає берети на дітей ) .
Як художники, скоріше шапочки вдягайте, І картину дружно починайте.
- -
- Давайте намалюємо щось яскраве та тепле , чого нам так не вистарчає пізньою осінню. А в цьому нам допоможуть ваші теплі долоньки. - За допомогою них ви передасте все тепло своїй картинці.
( Діти виконують малюнок на склі гуашевими фарбами . Техніка малювання : « Малюємо долоньками, пальчиками» )
Підсумок заняття

Немає коментарів:

Дописати коментар