четвер, 2 березня 2017 р.

Білобожницький дошкільний навчальний заклад «Дзвіночок»

Інтегроване заняття 
(художньо-естетичний розвиток, мовленнєвий розвиток, валеологія)
                                                «Веселий Сніговик»

                  Результат пошуку зображень за запитом "сніговик"                                                                       
                                                                                Підготувала:
                                                                                вихователь групи раннього віку
                                                                                Король Галина Богданівн
а


Програмовий зміст:
-Виховувати у дітей дбайливе ставлення до природи, вчити бачити красу навколо себе.
-Закріпити з дітьми правила поведінки на вулиці в холодну пору року.
-Розвивати вміння сприймати та передавати в рухах та пластиці характер пальчикових ігор.
-Розширювати знання дітей про природу, про її вплив на здоров’я та настрій.
-Викликати позитивний настрій в дітей під час заняття, бажання приймати активну участь у різних видах  діяльності.
-Розвивати: емоційне мислення, творчу уяву, активність, комунікативні навички, слухову увагу, координацію слова з рухами, продовжувати роботу над розвитком точності та чіткості рухів, загального і м’язового тонусу, дрібної моторики пальців рук, мовленнєвих і мімічних рухів, спостережливість, допитливість, пізнавальну активність, окомір.
-Виховувати: любов до природи, дружні почуття, бажання брати участь у різних видах образотворчої  діяльності.
-Закріплювати поняття «гарячий», «теплий», «холодний».
-Привчати до дослідницької діяльності.
-Продовжувати формувати уявлення про пори року, характерні ознаки та явища, розуміти процеси їх виникнення, розширити знання дітей про воду (ллється, розчиняє, набуває різного кольору).
Завдання з художньо-естетичного розвитку:
Соціально-моральний розвиток -  прищеплювати любов і бережливе ставлення до навколишнього, готовність завжди прийти на допомогу.
Пізнавальний розвиток – дати уявлення про зв'язок образотворчого мистецтва з іншими видами мистецтва, з різними видами діяльності.
Емоційно-ціннісний розвиток – вчити знаходити у кожному виді образотворчої діяльності прояви естетичного, виховувати потребу у спілкуванні з прекрасним.
Фізичний розвиток –  удосконалювати координацію рухів, розвивати моторику дрібних м’язів кисті руки.
Мовленнєвий розвиток – вчити дітей чітко вимовляти тексти ігор, виробляти дикцію.
Художньо-естетичний розвиток – розвивати у дітей уяву, фантазію, естетичні смаки, потребу і здатність брати участь у створенні прекрасного, формувати  у дітей здатність сприймати і розуміти прекрасне у природі, праці, мистецтві.
Креативний розвиток – сприяти розвитку вміння творчо передавати свій настрій, втілюючи його в виконанні виробів образотворчого мистецтва.
Види діяльності на занятті:
-вправи мовленнєвого розвитку (опис, розповідь)
-пізнавально - практичні завдання з валеології
-дослідницька діяльність
практичні вправи на вироблення навичок образотворчої діяльності.
Прогнозований результат заняття: діти закріплять отримані знання за всіма лініями розвитку у контексті поєднання різних видів практичної діяльності, зокрема образотворчої.
Методичні прийоми:
1. Слово вихователя.
2. Казка про Хмаринку.
3. Пальчикова гімнастика «Сніжок».
4. Сюрпризний момент – з’являється Сніговик.
5. Розгляд – опис сніговика.
6. Рухлива гра з Сніговиком «Сніжки».
7. Дослід для Сніговика.
8. Постановка ігрової та навчальної задач: допоможемо Сніговику, намалюємо сніг і сніговиків.
9. Правила роботи з паперовими квачиками.
10. Самостійна робота дітей.
11. Індивідуальна допомога дітям.
12. Аналіз і підсумок заняття.
Матеріали до заняття: іграшковий сніговик, декорації зими(сани, костюм сніговика, сніговий замет,сніжки, зимовий пейзаж), склянки з теплою, гарячою, холодною водою, фарби, посуда з водою, папір, вологі серветки, записи музики.
(Перед заняттям вихователь ставить у куточку сани, і на сани сідає Сніговик - доросла людина, вихователь накриває їх білою тканиною - це буде сніговий намет).
Хід заняття:
Вихователь вітається з дітками і з гостями, які  завітали на заняття.
У нас сьогодні  ніби свято,
гостей  зібралося  багато.        
Тож давайте всі  гарненько привітаємось,      
І заняття розпочинаємо.
Дітки, сідайте тихенько, слухайте.
Зараз ми пограємо та порозмовляємо.
В  казку там підемо, друзів ми знайдемо.

(На дошці  з’являється  Хмаринка). Звучить  музика.
Жила була на світі  одна пречудова  хмаринка. Вона жила високо-високо в небі. Ось  там. Хмаринка ця була працьовита і любила все довкола. Влітку поливала дощем, а взимку засипала сніжком.
Краплинка і сніжинка були сестричками.
Діти з вихователем  разом:                  
Ой  летить  сніжок, летить.  
заміта дороги!                          
Ходять діти по снігу,
- Загрузають ноги.
Вихователь: Діти, давайте поглянемо у віконце: скільки там снігу натрусило! Давайте наліпимо сніжок.                                                                                        
Пальчикова гімнастика «Сніжок»
Раз, два, три,  чотири -                                       
(рахують пальчики)                                 
Ми сніжок зліпили.    
(ліплять - змінюють положення долоньок)                                                          
Він кругленький і  гладенький    
(показують коло, гладять свої долоньки)                                
Але зовсім не смачненький.                                                              
(погрожують пальчиком)                                                        
Раз - підкинем                                                                                 
(дивляться вгору)                                                                                               
Два - підкинем,                                                                
(підкидають  уявний сніжок)                                                   
Три - спіймаєм                 
(присідають)                                                                                                                    І  ногами станем                                                                             
(тупотять ніжки)                                                                                            
Вихователь: Ох і багато снігу натрусило. Ось і в нас  з’явився сніговий замет (багато, багато снігу). Чути голос Сніговика.              
Сніговик: Ой, ой допоможіть мені малята вибратися  з цього замета.
Вихователь робить вигляд, що розмітає сніговий замет.
        
- Діти, це ж Сніговик! Що трапилося з тобою?                                 
Сніговик: Я катався на санчатах і мене засипало снігом. Я дуже злякався. Дякую вам дітки, що ви мене врятували з цієї біди.                                  
Вихователь  пропонує дітям розглянути  сніговика і описати його:     
- Якого кольору Сніговик?
- З  яких форм складається?                                                    
- Що в нього замість носа, очей?                                        
- В яку пору року, ми можемо зліпити Сніговика?

Вихователь: Діти, а ви знаєте чого найбільше боїться Сніговик?     
Давайте пограємо гру з Сніговиком:
Сніжиночки  бриніли,
до нас прилетіли.                                                                                
Кожен з ними грати рад,
зробимо ми снігопад.                                                                
Сніговик: Ох, і втомився я, можна води попити?                                               
Вихователь: Так, звичайно що можна, але спочатку ми проведемо дослід. Мої маленькі друзі тебе навчать яку воду тобі можна пити.                              
«Дослід для сніговика»                     
Вихователь ставить три склянки з теплою, гарячою та холодною водою. Зверху покришки різного кольору:                                                    
гаряча вода-червона покришка,                                                                     
холодна вода-голуба покришка,                                                                              
тепла вода-жовта покришка.  
Вихователь просить дітей доторкнутися до них, та знайти, де холодна вода.    
Сніговик питає:                                                                                        
- Діти, а мені можна пити воду з цієї склянки? (показує на  склянку з гарячою водою)                                                                                              
Діти: Ні, це гаряча вода.                                                                               
Сніговик: А з цієї?                                                                                        
Діти: Ні, тут тепла вода.                     
Сніговик: А з цієї  можна?    
Діти: Так, це холодна вода.                                                                      
Вихователь: Молодці, допомогли Сніговикові. А  яку водичку можна    пити вам? А чому вам не можна холодну воду пити?                                
Сніговик: Я бачу, що ви дуже розумні діти, можете і мене навчити. Діти, я люблю, коли є багато снігу, тому що коли є сніг, то діти будуть мати з чого зліпити ще багато Сніговиків. Намалюйте багато-багато снігу.
Вихователь: Давайте зробимо подарунок Сніговикові і намалюємо               
картину «Снігопад».
Пояснення нового матеріалу.

Діти, перед вами є аркуш голубого кольору, є в тарілочках фарба білого кольору і невеликі аркуші білого паперу. Дивіться уважно на мене:          
Аркуші тремо, тремо.                                                                              
Аркуші мнемо, мнемо.                                            
В мене вийшов такий квачик, цей квачик я вмочую у фарбу білого кольору і
доторкаюся до  голубого аркуша (показую кілька разів) у довільному порядку. Пропоную закріпити кольори (білий, голубий).        
Самостійна робота. Здійснюю індивідуальний підхід. Звучить музика. Опис дитячих робіт здійснює вихователь разом з Сніговиком.
Підсумок заняття.                                                
- Хто прийшов до нас на заняття?                                      
- Якого кольору Сніговик?                                            
- Що в нього замість носа?
Що ми малювали на занятті і чим?                                        
А заняття вам сподобалось?                                            
Всі ви справилися із завданням, я думаю, що Сніговик також радий, що
потрапив до нас на заняття. Діти прощаються з Сніговиком і гостями. Ми не кажемо "до побачення", а говоримо - до зустрічі.


Фрагменти занять та Новорічного свята у Білобожницькому ДНЗ Чортківського району











































 
Досвід роботи з використання прийомів нетрадиційних технік малювання вихователя Король Галини Богданівни ДНЗ «Дзвіночок»
с. Білобожниця Чортківського р-ну 
 Результат пошуку зображень за запитом "дзвіночок"Дошкільний вік — це сензитивний період для розвитку у дітей продуктивної діяльності: малювання, ліплення, аплікація і конструювання. У них маля може висловити своє ставлення до навколишнього світу, розвинути творчі здібності, а також усне мовлення та логічне мислення.
Дитяче образотворче творчість— світ яскравих, дивовижних образів. Воно нерідко вражає дорослих своєю безпосередністю, оригінальністю, буйством фантазії. Дошкільнята малюють багато і з великим бажанням. У продуктивної діяльності у дітей формується стійкий інтерес до образотворчої діяльності, розвиток їхніх здібностей.
Малювання є одним з найбільш цікавих і захоплюючих занять для дітей дошкільного віку, це найдоступніший вид діяльності, який освоюється маленьким чоловічком. Ні читати, ні співати дитина ще не може, але вже із задоволенням вимальовує каракулі на папері. Направляючи і підтримуючи дитини в цьому занятті, можна домогтися дуже багато чого. У процесі малювання удосконалюються спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак, творчі здібності. Основну думку можна висловити просто: малюючи, діти розвивають і тіло, і душу і розум.
«Витоки здібностей і обдарування дітей — на кінчиках їхніх пальців. Від пальців, образно кажучи, йдуть найтонші нитки — струмочки, які живлять джерело творчої думки. Іншими словами, чим більше майстерності в дитячій руці, тим розумніша дитина »- стверджував В. О. Сухомлинський. Ось чому так важливі в дошкільному віці заняття образотворчої діяльністю. Вони служать поліпшенню художньої освіти і естетичного виховання дітей. Необхідно навчити дітей бачити прекрасне, розуміти й цінити твори мистецтва, красу і багатство рідної природи.
Я працюю в групі раннього віку. У своїй роботі використовую нетрадиційні техніки малювання, які сприяють розвитку у дітей творчості та уяви.
Працюючи в цьому напрямку, я переконалася в тому, що малювання незвичайними матеріалами, оригінальними техніками дозволяє дітям відчути незабутні позитивні емоції. Результат зазвичай дуже ефективний і майже не залежить від вмілості і здібностей. Нетрадиційні способи зображення досить прості за технологією і нагадують гру. Якій дитині буде нецікаво малювати пальчиками, робити малюнок власної долонькою, ставити на папері ляпки і отримувати оригінальний малюнок?
Мета моєї роботи: розвиток художньо — творчих здібностей дітей засобами нетрадиційного малювання.
Основні завдання:
  • розширювати уявлення дітей про нетрадиційні способи малювання
  • формувати естетичне ставлення до навколишньої дійсності
  • розвивати здатність дивитися на світ і бачити його очима художників, помічати і творити Красу
  • формувати естетичний смак, розвивати творчість і фантазію, спостережливість уяву, асоціативне мислення і допитливість
  • надати свободу у відображенні — доступними для дитини художніми засобами — свого бачення світу.
Головне в моїй роботі, щоб заняття приносили дітям тільки позитивні емоції. Не треба вкладати у ще невмілу і слабку руку дитини олівець або пензлик і мучити її. Перші невдачі викличуть розчарування, і навіть роздратування. Потрібно піклуватися про те, щоб діяльність дитини була успішною — це буде підкріплювати його віру у власні сили. Замислившись над тим, як можна зацікавити дітей, вселити в них ту саму впевненість у своєму вмінні, змусити їх повірити у те, що вони дуже просто можуть стати маленькими художниками і творити дива на папері, дійшла висновку: це навчання дітей нетрадиційних технік малювання. І не помилилася. Дітям дуже подобається малювати (будь то заняття чи вільний час). Для них малювання своєрідна гра. Вони з великим інтересом осягають тонкощі мистецтва.
Нетрадиційні техніки — це поштовх до розвитку уяви, творчості, прояву самостійності, ініціативи, вираження індивідуальності.
Малювання з використанням нетрадиційних технік не стомлює дошкільнят, у них зберігається висока активність, працездатність протягом усього часу, відведеного на виконання завдання.
Нетрадиційна техніка зображення сприяє розвиткові у дитини: дрібної моторики рук і тактильного сприйняття; просторового орієнтування на аркуші паперу, окоміру і зорового сприйняття; уваги й посидючості; образотворчих навичок і вмінь, спостережливості, естетичного сприйняття, емоційної чуйності.
Заняття з малювання із застосуванням нетрадиційних технік я проводжу в блоці спільної діяльності у другій половині дня. Для занять я намагаюся приготувати красиві і різноманітні матеріали, надаю дітям можливість вибору засобів зображення. Незвичайний початок роботи, застосування ігрових прийомів — все це допомагає не допустити в дитячу образотворчу діяльність одноманітність і нудьгу, забезпечує жвавість і безпосередність дитячого сприйняття і діяльності. Використовую дидактичні ігри: «Кольорове намисто», «Ліпимо сніговита», «Прості малюнки».
Різних технік нетрадиційного малювання дуже багато. Це відбиток, монотипія, кляксографія, ниткографія, граттаж, тичкове малювання, набризк, малювання долоньками і багато інших.
З дітьми молодшого дошкільного віку рекомендується використовувати: малювання пальчиками; відбиток печатками з картоплі; малювання долоньками.
Малювання пальчиками — це найпростіший спосіб отримання зображення. У ранньому віці багато малюків тільки вчаться володіти художніми інструментами, і тому їм легше контролювати рухи власного пальчика, ніж олівця або пензлика. Цей спосіб малювання забезпечує дитині свободу дій.
Малюк опускає в гуаш пальчик і завдає точки, плямочки на папері. Роботу починаю з одного кольору: даю можливість спробувати різні рухи, залишити різні відбитки.
Пізніше я вчу дітей малювати обома руками. Тут також можливі варіанти: використовувати по черзі обидві руки або малювати ними одночасно, вмочивши кілька пальців (кожен в свій колір) і  малюючи ними синхронно (наприклад «новорічну мішуру», «салют»), що відмінно розвиває координацію.
Дуже подобається дітям малювати долонькою. Вмочати долоню дитини в фарбу і ставлю їй відбиток на папері. Іноді «розфарбовую» долоню в різні кольори пензликом. Цікаво вийшли роботи: «Сонечко», «Півник», «Травка», «Рибки».
Вже з молодшої групи ми малюємо пробками і печатками з картоплі. Ця техніка дозволяє багаторазово зображати один і той же предмет, складаючи з його відбитків самі різні композиції, прикрашаючи ними листівки, серветки, хустки і т.д.
На прикладі заняття за темою «Сніговик». Я взяла закріплення техніки прийомів малювання паперовими квачиками. І діти, які ще погано володіють пензликом чи олівцем, з таким завданням ці діти упоралися. Поступово діти навчаться самостійно застосовувати різні техніки та комбінувати їх. І я, як вихователь буду забезпечувати особистісний розвиток дітей, щоб далі його фіксувати. Важливо пробудити у кожній дитині її творчі здібності, індивідуальність, неповторність, віру в те, що вона прийшла у цей світ творити добро і красу, приносити людям щастя.












Немає коментарів:

Дописати коментар