четвер, 2 березня 2017 р.

Творчий доробок вихователів ДНЗ №1 "Калинонька" м.Збаража

Результат пошуку зображень за запитом "калинонька" 












Опис досвіду роботи 
Збаразького міського комунального ясла-садка №1 “Калинонька” 
з організації занять з художньої праці
Художня праця в дошкільному дитинстві є насамперед засобом розвитку сфери почуттів, естетичного смаку, розуму, творчих сил, тобто загального розвитку дитини. Залучаючи до неї дитину, ми не лише сприяєм її психічному розвитку і становленню особистості, а й спонукаєм до відтворення прекрасного.
Заняття з художньої праці є однією а основних форм навчання дошкільнят трудовим діям. Як і всі інші, заняття у нашому садку, заняття з художньої праці мають розвивальний характер. Дошкільнята на них набувають знань про різні види матеріалів, їх властивості, засвоюють відповідну термінологію. Головне їхнє значення, на нашу думку, полягає у:
- розширенні знань дітей про навколишній світ і речі, створені людьми у процесі праці;
- формуванні морально-естетичних уявлень;
- розвитку сенсорних здібностей, творчої уяви і фантазії;
- удосконаленні навичок мовної культури;
- виробленні трудових умінь;
- навчанні планувати, організовувати і контролювати свою роботу, працювати самостійно, дотримуватися культури та естетики праці;
- розвитку творчих здібностей, нахилів та інтересів.
Для успішного розвитку творчих здібностей дітей продумуємо творчі завдання на заняттях. Спочатку з дітьми розглядаються різноманітні дрібні предмети, виготовлені власноручно, як взірці. Розглядаючи взірці виробів, діти обстежують їхню форму, колір, характеризують будову та співвідношення деталей, визначають спосіб виготовлення. Результат роботи - поява нових продуктів дитячої діяльності. Саме на цьому етапі дитина починає цікавитись якістю власного виробу, намагається зробити його якнайкраще, відчуває задоволення від виконаної роботи.
Заняття з художньої праці проводимо з невеликими групами дітей (4-6-8). Це дає можливість стежити за прийомами роботи з інструментами і матеріалами, прищеплювати культуру праці, розвивати індивідуальні здібності та інтереси вихованців. До художньої праці залучаємо всіх без винятку дітей, виховуємо в них прагнення і бажання працювати.
Постійно використовуємо нетрадиційні техніки зображувальної діяльності:
- з малювання (торцювання, набрискування, малювання з сіллю, “спрощена лінограв'юра”, ниткографія, штампування, малювання пальчиком та пластиліном, долоньками та пальчиками, жмаканим папером і тичком, крапками, фактурне малювання, малювання на камінчиках, на асфальті, на склі, мильними бульбашками, шаблонографія, малювання зубною щіткою, крапковий малюнок, листкові колажі, монотипія, гратаж);
- з аплікування (обривання об’ємної аплікації, орігамі, аплікація з скочуванням паперових серветок, ватними дисками, крученого туалетного паперу і вати, квілінг, паперопластика, аплікування з макаронів та круп, з природнього матеріалу);
- з ліплення (промазування пластиліну, скочування кульками пластиліну, муле-патат).
Такі види праці в нашому дитячому садку практикуємо частіше з дітьми середньої та старшої групи, проводимо у вигляді практикумів, по підгрупах від 2 до 10 осіб, тривалістю 20-30 хвилин. Заняття можуть проходити не тільки стаціонарно (у групі), але і на майданчику, в парку, на поляні.
Під час художньої праці навчаємо дітей виготовляти іграшки-саморобки, атрибути, ялинкові прикраси, різні подарунки. Навчаємо дітей ремонтувати іграшки, книжки, пришивати ґудзики, шити одяг для ляльок. Та найбільше полюбляють наші вихованці брати участь у створенні і оформленні декорацій до свят та розваг, а також в створенні костюмів для виступів.
Більше десяти років у “Калиноньці” діє гурток “Талановиті пальчики”. Керівник гуртка Литвин М.І. розробила план його роботи, постійно знаходить цікаві нестандартні теми занять, розробляє конспекти занять, виготовляє з учасниками гуртка цікаві композиції, експонати для виставок, подарунки для батьків і дітей, атрибути до ігор, вироби для декорацій приміщень, ілюстрації до художніх творів, використовуючи інноваційні технології. Виготовлені поробки прикрашають стіни нашого садка, часто їх даруємо гостям “Калиноньки”.
А ще педагоги нашого садка четвертий рік поспіль є учасниками динамічної групи педагогів району, керівником якої є наш вихователь Литвин М.І. Учасники динамічної групи опрацювали теми: «Формування естетичного ставлення і художніх здібностей у художній праці дошкільників», створили презентацію «Дитина і мистецтво: сучасні аспекти поліхудожнього розвитку», опрацювали матеріали на тему «Педагогічна діагностика: показники художньо-творчого розвитку дітей дошкільного віку». А ще виготовили зразки з малювання, ліплення та аплікації; розробили конспекти занять, опрацювали нестандартні інноваційні технології зображувальної діяльності.
Під час занять з художньої праці формуємо у наших вихованців емоційне естетичне ставлення до довкілля, виховуємо уміння самовиражатись, стверджуєм особистісну позицію в художній діяльності, стимулюємо самостійну художню діяльність дітей, формуємо у дітей знання про види образотворчого мистецтва, розвиваємо уміння та творчі здібності дітей. Вважаємо, що заняття з художньої праці мають неабияке значення в всебічному розвитку особистості дошкільника.





Немає коментарів:

Дописати коментар