четвер, 2 березня 2017 р.

Конспекти занять художньої праці у ДНЗ "Калинонька" м Збаража


  Результат пошуку зображень за запитом "хлібчик" 
Інтегроване заняття - віртуальна подорож у
 міні-музей хліба
                                                                                       Підготувала:
вихователь ясла-садка
1 “Калинонька”
Білоус Ірина Василівна
Конспект інтегрованого заняття - віртуальної подорожі на тему 
"Від зернятка пшениці до смачної паляниці" 
для дітей п'ятого року життя з пріоритетом музейної педагогіки і елементами художньої праці.

Тема заняття:"Від зернятка пшениці до смачної паляниці"
Мета заняття: розширити знання дітей про злакові культури, умови їх росту. Продовжувати знайомити з частинами рослин (корінь, стебло, листя, квіти, плоди) та функціями, які вони виконують. Закріпити етапи вирощування пшениці, виготовлення хліба та професії людей, які вирощують та виготовляють хліб. Збагатити знання дітей про народні звичаї, що пов’язані з хлібом; формувати уявлення про шлях хліба з поля до столу. Розвивати зв'язне мовлення дітей, продовжувати вчити відповідати повним реченням; збагачувати словник дітей прислів'ями, приказками та словами: хлібороб, комбайнер, агроном, борона, сівалка, брикети, пекар, мельник, хлібокомбінат, хлібзавод, хлібобулочні вироби. Учити уважно слухати розповідь вихователя та однолітків. Удосконалювати навички діалогічного мовлення, вести колективний діалог дотримуючись теми розмови. Формувати природничо-екологічну компетенцію дошкільнят. Збагачувати враження дітей від образотворчої діяльності, поєднуючи її з відповідною музикою та поетичним словом. Виховувати у дітей любов та повагу до професії хлібороба, бережливе ставлення до хліба; уміння поводитись у міні-охайність та творчість.
Дата проведення заняття: 03 листопада 2016 року
Час проведення: 10:00-10:30
Матеріали та обладнання: хліб на рушнику, аудіозаписи звуків природи, відеоролик «Від зернини до хлібини», ілюстрації дидактичних ігор «Що було спочатку», «Знайди зайве», іграшковий мікрофон; білий папір по кількості дітей, пензлики, жовта гуаш, вологі серветки, ємкості для води, клейонки, зразок.
Підготовка вихователя: виготовлення міні-музею хліба, монтування відеоролика «Від зернини до хлібини», опрацювання методичної літератури та періодичної преси, вивчення оновленої програми”Дитина”.
Підготовка дітей: вивчення віршів, розгляд ілюстрацій «Як хліб до столу прийшов», спостереження за машиною що привозить хліб до дитячого садка, розгляд ілюстрацій із зображенням людей-хліборобів.

Хід заняття:
I. Організаційний момент
- Діти, сьогодні до нас завітало багато гостей. Давайте привітаємося з ними: «Доброго ранку!» Нехай цей ранок буде добрим і для наших гостей, і для нас.
Мотивація діяльності.
- Діти, сьогодні вранці, коли я йшла до дитячого садка і милувалася красою осені, то побачила, що на дорозі лежав ось цей колосок. Багато людей проходило поруч і ніхто не звертав на нього уваги. Мені стало жаль , що він лежав самотньо і був нікому непотрібний. Я його підняла і принесла до нас у групу. На мою думку, у нас для колоска обов'язково знайдеться місце. Та спершу давайте його уважно розглянемо і пригадаєм що ми знаємо про злакові культури.
- Малята, як ви думаєте, це колосок якої злакової культури? (Пшениці)
- Діти, чи знаєте ви де ростуть колоски пшениці? (У полі)
- Назвіть частини колоска (стебло, листя, колос)
- Діти, а для чого людям потрібні колоски? (Відповіді дітей)
Знайомство з міні-музеєм хліба.
- Малята, а де ми можемо знайти для нього місце? (Відповіді дітей.)
- А давайте залишимо його в нашій групі і знайдемо місце для нього в музеї хліба. Колосочок не бував у нашому музеї і не знає скільки усього цікавого там можна побачити. Давайте познайомимо його з експонатами, які напевно стануть для нього друзями.
(Знайомство з експонатами міні-музею).
  • Молодці, дітки. Тепер йому буде затишно і зовсім не самотньо.
II. Основна частина
Повідомлення теми заняття
- Діти, чим пахне у нас в залі? (Хлібом)
- А я скажу так: пахне життям.
- Чому я так сказала?
- Тому що хліб – це життя. Ми їмо хліб кожного дня. Без нього не обходиться ні сніданок, ні обід, ні вечеря, ні святковий стіл. Саме про хліб і про те як він потрапляє до нас на стіл ми сьогодні поговоримо.
Про хліб вірш знає Ангелінка
Пахне хліб,
Як тепло пахне хліб!
Любов’ю трударів,
І радістю земною,
І сонцем, що всміхалося весною,
І щастям наших неповторних діб –
Духмяно пахне хліб!

  • Немало складено приказок і прислів’їв про хліб. Які ви знаєте приказки та прислів’я про хліб?
    Хліб усьому голова.
    Без хліба нема обіду.
    Хочеш їсти калачі – не лежи на печі.

  • - Багато людей працюють для того, щоб ми з вами їли смачний хліб. А як називаються люди, які вирощують хліб?(Хлібороби)
  • - Так. Це дуже важка праця. І тому ми з повагою повинні ставитися до праці тих людей, які вирощують хліб.
  • - Імен багато має хліб: рогалик, торт, батон, пиріг, і паска, й паляниця.
  • - Чому всі ці вироби називають хлібом? Який шлях подолало зерно щоб потрапити хлібом на наш стіл. Давайте подивимося відео.
ВІРТУАЛЬНА ПОДОРОЖ.
- Сьогодні я хочу щоб ви на власні очі побачили той шлях, який проходить хліб з поля до столу. Ми з вами відправимося у віртуальну подорож.
А зараз давайте уявимо що ми із вами маленькі чарівники і можемо мандрувати у часі та просторі, потрапити за бажанням у будь-яке місце. Але для цього нам потрібно промовити всім разом чарівні слова, адже наша група «Рукавичка» дружня, правда ж? А в дружбі велика сила. Всі готові? Закрили свої оченятка і разом промовляємо:
Раз, два, три
Ми маленькі чарівники
У подорож із зернятком
Ми хочемо піти
Побачити весь шлях
Який проходить хліб
Від золотого зернятка
Як ліг хлібиною на кожен стіл (звучить запис «чарів»)
Перегляд відеоролика про історію хліба та шлях, який долає зерно щоб хлібом потрапити на наш стіл з коментуванням вихователя (Див. Додаток 1).
- Ви були уважні? Все запам’ятали. А зараз давайте повернемося до нашої групи.
Гра «Що рослинам потрібно для росту?»
(На магнітній дошці вивішені ілюстрації різних предметів, в тому числі сонечко, хмаринка і дощик).
- Що потрібно зернятку щоб вирости колоском? (діти визначають що потрібно рослині для росту, непотрібні ілюстрації вихователь знімає).
- Давним давно в Україні люди не було чого їсти. Хліб людям тільки снився. Це був страшний рік, коли такі хлопчики і дівчатка, як ви не бачили хліба в очі. Сьогодні ми хліб їмо кожен день, тому потрібно дякувати йому і шанувати його. І запам’ятати такі правила:
1. Берегти хліб, не викидати.
2. Пильнувати, що не падав на землю.
3. Як упаде хліб, підняти його, перепросити, поцілувати і з’їсти.
4. Хлібом що не подужали доїсти пригощати пташок.
5. Брати хліб стільки, скільки можеш з’їсти.
6. Шанувати працю людей, які виростили хліб.
- Ви молодці, а зараз давайте трішки відпочинемо.
(Під аудіозапис звуків природи вихователь читає віршований текст і разом з дітьми виконує відповідні рухи)

Фізкультхвилинка
В землю я посіяв
Зернятко ласкаве,
І нагріло йому щічки
Сонечко яскраве.
Звідусіль постукали
Радісні дощі:
«Як живеш там, зернятко?
Гей, виходь мерщій!»
Під дощем умився він
І напивсь води.
Вийшов замість зернятка
Колос молодий…

Дидактична гра «Що було спочатку».
-А зараз усі підійдіть до мене і спробуйте викласти ілюстрації у тому порядку, в якому зернятко долає шлях від землі до столу. Тобто утворимо з вами такий своєрідний ланцюжок часу.


Художня діяльність дітей
- Щоб їсти хліб кожен день треба гарно працювати. В нашій групі лінивих дітей немає. Всі ми любимо попрацювати.
- Знаєте чого не вистарчає у нашому музеї? Пшеничного поля. Сьогодні ми з вами це виправимо (вихователь вивішує зразок). Що ви бачите на дошці?
- Якого він кольору? Отже гуаш якого кольору нам буде потрібно для роботи?
- Як ви думаєте, чим ми з вами будемо малювати?
- Ми сьогодні з вами будемо малювати пензликами і пальчиками. Спочатку ми візьмемо в руки пензлик і опустимо його у воду. Памятайте, що пензликом потрібно користуватися обережно, не розмахувати ним щоб не вдарити себе або ж сусіда. Далі опускаємо лише ворс пензлика у гуаш. З фарбою працюємо також охайно, щоб не забруднити одяг. Проводимо вертикальну лінію. Після цього ставимо пензлик у воду. Далі готуємо наш вказівний пальчик. Опускаємо його в гуаш. І методом прикладання робимо на нашому стеблі колос, відбитками пальчика малюємо зернятко за зернятком. Не забуваємо після кожного прикладання знову опускати пальчик у фарбу.
- Не штовхайтеся, не заважайте один одному і працюйте злагоджено.
- А зараз підкотили рукавчики і приступаємо до роботи.
- Коли наш колосок буде готовий не забудьте витерти ручки вологою ганчіркою.
Самостійна художня діяльність дітей під музичний супровід.
Розгляд дитячих робіт, заохочення дітей, залучення до аналізу та самооцінки.
- Всі ваші колосочки ми помістимо у наш музей. Разом вони утворять пшеничне поле.
III. Підсумок, узагальнення та систематизація вивченого матеріалу
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
- А зараз давайте пригадаємо про що ми говорили на занятті.
  • Які машини орють землю? (трактори)
  • Хто керує трактором? (тракторист)
  • Що відбувається із засіяним зерном коли його висіяли?(воно росте)
  • Що потрібно рослинці для росту?(сонце, вода)
  • Яка машина збирає урожай? (комбайн)
  • Коли зерно потрапляє до млина у що його перетворюють?(у борошно)
  • Що можна готувати із борошна?(вареники, печиво, млинці, коровай, хліб…)
  • Діти, ви сьогодні дуже постаралися. Чи сподобалося вам заняття? Чим?
Індивідуальна оцінка роботи кожної дитини.
  • Здавна існує традиція зустрічати гостей хлібом. Тож давайте ми пригостимо наших гостей хлібом і подякуємо їм за те що завітали до нас у гості.
  • Заняття закінчено, всі йдемо до умивальної мити ручки. Після цього сідаємо за столики. За те що ви так гарно на занятті попрацювали я маю для вас гостинці.

Немає коментарів:

Дописати коментар