четвер, 2 березня 2017 р.


Інтегроване заняття для дітей 6 року життя
На гостину до пташок”

Результат пошуку зображень за запитом "до пташок" 
Краса природи не лише захоплює дітей, викликає естетичні почуття, а й пробуджує в них дослідницький інтерес, прагнення до творчості, а найголовніше — співчуття, потребу піклуватися про все живе. Тому набагато ефективнішими за традиційні є природознавчі заняття, у яких опрацювання пізнавальної теми доповнюється моральними ситуаціями, художнім словом, музикою і, звісно, власною творчістю малят, та художньою працею.
Мета заняття. Розвивати інтерес дітей до розмаїття світу природи, пізнавальну активність, логічне мислення, зв'язне мовлення, дрібну моторику. Збагачувати зорові, тактильні й музичні враження дітей. Виховувати бережне й естетичне ставлення до природи, дружні стосунки у дитячому колективі. Закріплювати та розширювати уявлення про зміни в природі. Поглиблювати знання про птахів, що зимують. Збагачувати словник дітей. Формувати граматичну компетентність. Закріплювати просторові уявлення: вгорі, внизу, ліворуч, праворуч. Закріпити техніку торцювання; закріпити навички роботи в даній техніці. Розвивати вміння працювати над аплікації.
Матеріал.
Демонстраційний: предметні картки із зображеннями птахів, що зимують (горобця, ворони, сороки, дятла, синиці, снігура); папір, мішечок з крохмалем, пінопласт.
Роздавальний: предметні картки із зображеннями різних видів транспорту (наземного, підземного, водного, повітряного) та спортивного спорядження (лижі, сани, ковзани, сноуборд тощо), розрізані на частини у вигляді пазлів; аркуші паперу, олівці, клейстер; круги з тришарових серветок червоного і жовтого кольорів; зображення птахів.
Підготовка вихователя:
1. Опрацювала Програму виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» В. О. Огневюк;
2. Методичні рекомендації до програми виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» В.О. Огневюк;
3. Ознайомлення дітей дошкільного віку з природою. С.О. Веретиникова. К. “Вища школа” 1979 р.
4. Білан О. О. “Екологічне виховання дітей дошкільного віку”. Львів. 1996 р.
5. Маршицька В. “Природа розкриває таємниці”. // Дошкільне виховання. 1999 р.
6. Горошко Н.А. Зображульна діяльність у дошкільному навчальному закладі. П'ятий рік життя. - Х.:Вид.група “Основа”, 2007 .
7. Фасолько Т. Технології розвитку художньої творчості дошкільників в образотворчій діяльності. Кременець. 2011р.

Хід заняття
Частина групового приміщення прикрашена декораціями зимового лісу.
Вихователь.
Діти, ви помітили, як сьогодні гарно надворі? Все припорошив сріблястий сніжок. А уявляєте, яка краса зараз у лісі? Хочете побачити на власні очі? (Відповіді дітей). Тоді обираймо, яким транспортом ми туди дістанемося!
Дидактична гра
Готуємося до подорожі”
Діти отримують предметні картки із зображеннями різних видів транспорту та спортивного спорядження, розрізані на частини у вигляді пазлів. Складають зображення та визначають, яким транспортом чи
обладнанням можуть користуватися люди взимку.
Ускладнення. Діти відбирають в окрему групу картки із зображеннями видів транспорту, якими не можна користуватися взимку (велосипед, мотоцикл, човен), пояснюють свій вибір.
Ходімо до лісу! (Імітують ходіння).
Вихователь.
Давайте пригадаємо, як рипить сніжок.
Вправа "Як рипить сніжок ?
Вихователь пропонує дітям відтворити рипіння снігу під ногами: зім’яти в долоньках аркуші паперу, мішечок з крохмалем; провести руками по шматочках пінопласту тощо.
Бесіда “Зустріч із птахами”
Вихователь.
Ось ми й у лісі. Яка краса! (Розглядають декорації). А хто це нас зустрічає? (Показує на прикріплені на гілках дерева-декорації зображення горобця, сороки, ворони, синиці, снігура, дятла). Чи знаєте ви цих птахів? (Діти називають). Давайте порахуємо птахів. А тепер подивимося, хто де сидить.
Вихователь пропонує дітям подивитися вгору, вниз, ліворуч, праворуч. Діти виявляють: горобець і ворона сидить угорі, дятел і сорока— унизу, ліворуч — синиця, праворуч — снігур.
Запитання до дітей
  • Як називають птахів, які залишаються зимувати?
  • Чим харчуються взимку пташки у лісі?
  • Як ми можемо допомогти птахам?
Вихователь.
Малята, пізніше ми підемо на прогулянку і насипемо насіння та зернята для наших пернатих друзів у годівничку. Ох і зрадіють пташечки, адже наїдяться досхочу і подякують нам своїм співом. А чи зможемо ми розпізнати яка пташка нам дякує? Давайте в цьому повправляємось.
Вправа "Упізнай за голосом”
Діти слухають аудіозапис з голосами ворони, горобця, стукіт дятлового дзьоба ,синиці, сороки, а також, визначають, кому з птахів належать почуті звуки.
Відгадування загадок про птахів
Вихователь читає загадки, діти називають птаха, показують його на декорації.
1) На моє віконечко
Прилетить, мов сонечко,
Мила пташка жовтогруда,
Запищить — і день розбудить!
Як горобчик, невеличка. Хто це, діточки? (Синичка).

2)Тук-тук-тук — чути стук,
Та цей звук рук.
Птаха дзьобом стовбур б’є,
Лікарем для лісу є. (Дятел).

3)Хто це каже: “Кар-кар-кар”?
Хто літає поміж хмар?
Ця дзьобата горда пані
Ходить в сірому жупані.(Ворона).
Вихователь.
Як добре ви знаєте пташок: і за описом їх упізнаєте, і за голосом, і піклуєтеся про них, підгодовуючи! Тож, мабуть, легко зможете уявити себе веселими моторними пташечками.
Фізкультхвилинка «Ми пташки»
Скік-скік-скік, усі на гілку!
(Діти ставлять руки на пояс, підстрибують).
Розімнемо трохи спинку!
(Виконують повороти тулуба в сторони).
А тепер іще крилята.
(Відводять руки в сторони).
Усе — можемо літати!
(Стрибають на місці і рухають руками).
Образотворча діяльність у техніці торцювання “Друзі для снігура й синички”
Вихователь.
Діти сядьте рівненько. Подивіться, снігур і синичка на дереві засумували — кудись відлетіли їхні друзі. А ми ж завжди допомагаємо птахам, тож і тепер не залишимо їх у біді. Давайте, виготовимо для них товаришів. Розгляньте уважніше птахів. Якого кольору грудка у синички? А у снігура? Яке в них пір’ячко? (Відповіді дітей).
- Я знаю, як зробити, щоб і у наших пташечок було таке саме пухнасте, трохи настовбурчене пір’ячко.
Вихователь.
- Тепер я покажу як ми будемо виконувати цю аплікацію. Кожний з вас має перед собою зображення пташки, розгляньте його уважно. Закріпимо будову пташки. Зверніть увагу, що лише животик пташки слід прикрасити аплікацією. Ось він. Покажіть де на вашому малюнку слід зробити аплікацію. Молодці. Пригадайте якого кольору животик у синички? А у снігура? Отже, саме ці кольори слід використовувати. Яку фігуру нагадує животик пташки? (Відповіді дітей).
- Нагадаю, що тупий кінець(торець) олівця приставляємо до центра круга і притискаємо до нього пальцями серветку. Не знімаючи серветку з олівця, вмочіть папір у клейстер і приклейте на грудку птаха. Спочатку клеїмо серветку по контуру, не виходячи за нього. Потім заклеюємо серединку. Таким чином заповніть увесь простір грудки.
Запитання дітям:
- З яким кінцем олівця ми будемо працювати?
- Де розміщуємо олівець?
- Що слід зробити з серветкою після цього?
- Де спочатку наклеюємо серветку?
- Підкотіть рукавчики до ліктів.
Приступаєм до роботи.
(Працюють під супровід аудіозапису звуків природи та голосів птахів.)
Підсумок заняття.

1 коментар: