вівторок, 28 лютого 2017 р.

Стриївський сільський комунальний дитячий садок «Журавлик» Збаразького району




Пов’язане зображення

Нове покоління українських дітей, що підростає і готується до вступу в доросле життя, наполегливо потребує своєчасного і поступального формування духовних запитів, пробудження пізнавальних інтересів, збагачення емоційної сфери особистості. Задоволення цих потреб залежить, в першу чергу, від дорослого, його уміння відчувати і розуміти дитину, реагувати на її духовні поривання компетентними, проте доступними дитячому розумінню відповідями та впливати на почуття малюка в процесі тісного, довірливого спілкування.
Педагоги нашого дошкільного закладу часто замислювалися над тим, як ознайомити дошкільника з абеткою загальнолюдської культури, як домогтися, щоб у дитини виникла потреба бути доброю, чуйною, як розкрити її особистісний потенціал. Творчий пошук привів нас до музейної педагогіки, засобами якої можна ефективно розв’язувати ці завдання.
Головною метою роботи нашого педагогічного колективу в межах музейної педагогіки є виховання культурної творчої особистості, яка сприймає, цінить, втілює в життя принципи добра і краси.
Задля успішної реалізації цієї мети ми прагнемо максимально розширити розвивальне естетичне, художнє середовище, в якому виховуються наші діти, за допомогою міні-музею народознавчого напрямку та залученням дітей та батьків до відвідування музеїв.
Музейна педагогіка в нашому дошкільному закладі – це синергія творчої діяльності усіх педагогічних працівників. Цей напрям освітньо-виховної роботи успішно стартував в 2014році й продовжує розвивається в нашому дитячому садку.
Приємно відзначити, що така діяльність захоплює педагогів, духовно збагачує та розвиває дітей, подобається батькам, вносить радість у повсякденне життя.
На сьогодні в нашому дошкільному закладі створено цілісну систему роботи на засадах музейної педагогіки. Накопичено чимало практичних матеріалів для роботи з педагогами, з дітьми.
У 2014 році на базі нашого садка відбувся семінар - практикум для завідувачів дошкільних закладів Збаразького району на тему «Музейна педагогіка – актуальна інноваційна технологія сьогодення». Для завідувачів було проведено майстер-клас по виготовленю ляльки-мотанки (фото додаються). В закладі працює гурток «Диво – лялька мотанка» (план додається) та створено міні-музей «Ляльки- мотанки», який постійно поповнюється новими видами ляльок.

 
Програма гуртка з народознавства

«Диво лялька - мотанка»

Моя лялька – мотанка

Ниточкою змотана.

Оберіг мій на землі,

Талісман мені в житті.
Мета та завдання діяльності гуртка:
* відроджувати народні традиції,
* виховувати любов до звичаїв та традицій народу, шанобливе ставлення до їх символічного значення;
* познайомити дошкільнят з одним із символів предків - сімейним оберегом та залучити їх до активної художньо-творчої діяльності;
* формувати інтерес до історії,традицій виготовлення ляльки - мотанки, як одного із засобів формування національно-патріотичної компетенції дітей дошкільного віку;
* навчити навиків виготовлення ляльки - мотанки;
* залучити батьків до спільної творчої роботи з дітьми щодо виготовлення ляльки - мотанки;
* розвивати творчі здібності і пізнавальну діяльність дошкільнят;
* створити атмосферу радості і переживання в процесі художньої творчості і співтворчості;
*  розвиток мовного спілкування, розуміння мови дорослих, розширення словникового запасу, оволодіння лінгвістичними і граматичними нормами;
* формувати стійкий інтерес до народознавчого матеріалу, бажання пізнати його глибше, навчити використовувати його в своєму дитя­чому житті, у грі, зображувальній, театралізованій діяльності;
* на основі зібраного матеріалу створити міні-музей «Диво-лялька».

Перспективний план роботи гуртка

Міс
яць
число
Тема
Мета і завдання
Жовтень
06
Лялька-українка
Огляд традиційної ляльки в
українському строї.Читання віршів про дівчинку-українку.
13
Лялька-мотанка
Знайомство з лялькою-мотанкою.
Особливості та характеристика ляльки.
20
Історія виникнення ляльки-
мотанки
Познайомити дітей з першими ляльками(ілюстрації). Дати дітям відомість про ляльку-мотанку,як оберіг від усього злого:хвороб,поганих людей,від ворогів.
27
Лялька мотанка з ниток
Виготовлення, обігрування.

Листопад
3

Лялька-Пеленашка
Дати відомість про ляльку-пеленашку
Обіграти з дітьми,використовуючи колискові пісні.
10
Виготовлення ляльки-пеленашки з дітьми.
17
24
Вузлова лялька-мотанка
Огляд деталей ляльки-мотанки,порівняння з традиційною лялькою. Розповідь,читання віршів про частини тіла.
Грудень
01
Виготовлення ляльки-мотанки (без одягу)
Вчити навикам мотання ниток для створення основи ляльки,зав’язування ниток вузлом.
08
15
Лялька-мотанка в українському строї
Закріпити з дітьми назву традиційного одягу українок,його призначення.
22
Дати дітям знання про кольорову гаму, яку предки використовували в одязі.
29
Одягнемо нашу ляльку
Розмалювати одяг паперової ляльки-мотанки(трафарет готує вихователь).
Січень
26



Лялька-мотанка в святковому одязі
Бесіда про Різдвяні свята,святочний одяг. Одягнути виготовлену ляльку-мотанку в святковий одяг.


Лютий
02
Створення міні-музею
«Лялька-мотанка»

Вибір місця,експонатів,планування на майбутнє (разом з дітьми). Використати раніше зроблені роботи
09
Розповідь казки «Василина Прекрасна»,героїнею якої є лялька.
Засвоїти зміст казки. Виготовити ляльку-мотанку Василину Прекрасну.Виховати любов до казок та до виговлення ляльки-мотанки.
Березень
16
Подарунок мамі (лялька-мотанка)
Викликати у дітей прагнення подарувати мамам і бабусям свою любов і повагу через ляльку-мотанку. Розвивати творчу індивідуальність,самостійність.
01
Подарунок мамі (лялька-мотанка)
Виховати повагу до старших,любов до близьких людей через виготовлення виробів.
08
Театралізація казки «Колобок»,героями якої є ляльки-мотанки (дід,баба,внучка)
Розглянути виготовленні ляльки-мотанки до казки. Ознайомити дітей з процесом виготовлення персонажів. Засвоїти зміст казки. Показати театралізоване дійство.
15

Сучасна лялька-мотанка
Дати уявлення про мотанку можна робити з різного матеріалу (шнур,ватні палички). Помістити ляльки в міні-музей.
22
29
Квітень
05
Лялька-мотанка „Весна”.
Спільно з першокласниками місцевої школи.
Продовжувати розвивати творчу індивідуальність,самостійність,вміння передавати свій досвід іншим.
12
19
Групові батьківські збори «Використання ляльки-мотанки у вихованні дошкільнят».Майстер клас «Диво-лялька»
Прилучити батьків до витоків. Навчати виготовляти мотанку. Запропонувати вдома з дітьми виготовити ляльку, яка стане героїнею Фестивалю «Диво-лялька-лялька-мотанка».
26
Створення казки про улюблену ляльку-експонат міні-музею.
Створити казку про улюблену ляльку-мотанку. Навчитися її виготовляти з підручного матеріалу. Представити її як експонат у міні-музеї ляльок-мотанок.
Травень
03
Виготовлення ляльки-мотанки для випускників школи на останній дзвоник (спільно з першокласниками школи)
Виготовлення ляльки-мотанки різних видів на останній дзвоник для випускників школи (спільно з першокласниками). Співпраця ДНЗ із працівниками початкової школи.
10
17
24
31
Фестиваль «Диво-лялька-лялька-мотанка»
Представлення – огляд робіт батьків і дітей, нагородження,
оформлення, як експонатів у міні-музеї.









Немає коментарів:

Дописати коментар