вівторок, 28 лютого 2017 р.

ОПИС ДОСВІДУ РОБОТИ З ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНИХ ПОЧУТТІВ У ДІТЕЙ ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬОЇ ПРАЦІ ВИХОВАТЕЛЯ ПАНАСІВСЬКОГО ДИТЯЧОГО САДКА «ВОДОГРАЙ» С. ПАНАСІВКА ЗБОРІВСЬКОГО РАЙОНУ МУЛИК ВІРИ МИХАЙЛІВНИ

Враження, отримані в дошкільному дитинстві, відкладаються у пам`яті на все життя і зумовлюють подальший розвиток людини. Адже основи майбутньої творчої особистості зароджуються саме під час емоційного сприйняття дитиною навколишньої дійсності. І найбільшою мірою це зародження відбувається на порозі шкільного навчання. Саме в цей період
дитина має оволодіти певною кількістю знань, умінь і навичок. Її сприйняття, увага, пам'ять і мислення набувають довільності , мовлення - повноти і розгорнутості. Дитина має оволодіти здатністю вольового управління власною поведінкою. Велике значення у цей період є готовність руки дитини до виконання дрібних, точних та різноманітних рухів, узгодження руки та ока, розвиток окоміру, що вимагає оволодіти письмом.
Підготувати дитину до цього важливого періоду, допомагає художня праця, адже це - цікавий вид праці, пов'язаний із виготовленням виробів з різноманітних матеріалів. Під час художньої праці використовуємо різні техніки роботи з матеріалами,беручи за основу сучасне і народне декоративно - прикладне мистецтво. Цей вид праці має особливе значення для морального та креативного розвитку дітей. Адже виготовлення різних виробів, зокрема і виробів декоративно – прикладного мистецтва,дає дітям змогу проявляти винахідливість,кмітливість, фантазію, розвивати конструкторські та художні здібності. Крім того, виготовляючи прикраси для приміщень, подарунки для інших дітей чи дорослих, діти привчаються виявляти доброзичливість, безкорисливість у стосунках із соціумом, отримуючи задоволення від рукотворної краси, бажання зробити приємне знайомим та незнайомим людям.
Оскільки художня праця потребує від дітей достатніх умінь і навичок роботи, певних знань про властивості матеріалів, належного рівня довільної уваги, пам’яті , уяви, розвитку фізичних і вольових якостей, цей вид праці посідає повноцінне місце у житті старших дошкільників, а у роботі з молодшими застосовується фрагментарно, зважуючи на обмежений діапазон можливостей.
Вже ні для кого не секрет, що розвиток головного мозку у дитини тісно пов'язаний із розвитком дрібної моторики рук. Недарма у народній педагогіці з давніх – давен використовують пальчикові ігри – «Добре-добре», «Сорока – білобока» тощо. Вчені – фізіологи підтвердили зв'язок інтелекту і моторних ручних навичок: що сильніше у дитини розвинена дрібна моторика рук, то краще у неї працюють логічне мислення, увага, пам'ять та інтелект. Сучасна наука довела, що рухові імпульси рук позитивно діють на кору головного мозку дитини, а також і активно впливають на формування мовленнєвих зон.
З огляду на це, я стала прихильником мистецтва оригамі. Даній темі я посвятила декілька занять ручної праці, під час яких розглянули базові схеми оригамі. Дітям сподобалося виготовляти з кружечків паперу різні композиції. Ми влаштували виставку дитячих робіт. Батьки були вражені тим, які різноманітні та складні сюжетні композиції навчилися робити діти. Щоб підтримувати інтерес батьків до діяльності дітей , ми систематично оновлювали експозицію виставки.
Пізніше я вирішила створити колективну роботу. Працюючи, діти систематично згадують інформацію про певну тваринку, її середовище проживання. Ми повсюдно знаходили сюжети для своїх колективних робіт. Прочитавши про черепашку на зянятті із природознавства, діти захотіли зробити композицію. А розмістили на тлі, яке відображає середовище існування даної тварини. Вийшла чудова робота «Черепашенятко».
Спочатку ідеї створення тої чи іншої роботи виникали спонтанно. Але згодом я вирішила планомірно ознайомлювати старших дошкільнят з даним видом мистецтва. Так у нашому садочку почав діяти гурток «Талановиті ручки». Заняття під час гурткової роботи проходять здебільшого в ігровій формі, а програмовий зміст кожного з них спрямовано на всебічний розвиток дітей. У роботі із дітьми використовуються прийоми,які покликані підтримувати інтерес до роботи. На заняттях використовую ігрові ситуації, художнє слово, і найкраще, що полюбляють діти, музичний супровід. Музичні твори часто допомагають дітям уявити свою майбутню роботу. Так виконуючи роботу «Дівчинка», ми з дітьми слухали музику Петра Чайковського «Вальс квітів», відгадували загадки про квіти та створили композицію «Маленька квіточка».
Робота гуртка спрямована і на підготовку дітей до шкільного навчання. Адже заняття з оригамі потребує значної концентрації уваги, змушує дітей зосередитися на процесі виготовлення.
Набуття життєвого досвіду, відкритість новому, інтерес до виконання незнайомих завдань,налаштовують на успіх. Виростаючи діти, йдуть у широкий світ. Але навички, набутті у дошкільному віці, залишається з ними на все життя. Надіюся, що знання та вміння, які діти отримували на заняттях із художньої діяльності та у гуртку «Талановиті ручки», допоможуть їм у майбутньому обрати професію чи зацікавитися мистецтвом по – справжньому.









Немає коментарів:

Дописати коментар