Вихователь
Лаврик
Ліда Петрівна
Тема:
Ліплення їжачка
Програмовий
зміст:
закріпити
знання дітей про їжака,
як
дику тварину,вчити
відтягувати
гостреньку мордочку з овальної форми
пластиліну, розвивати естетичний смак
, виховувати бажання передати їжака у
русі.
Матеріал:
іграшка – їжачок, дошки для ліплення,
стеки,
пластилін, вологі серветки, насіння
соняшника.
Хід
заняття
Вихователь.
Яке сьогодні заняття?
Чого
ми вчимося на таких заняттях?
Послухайте,будь-ласка,загадку
і відгадайте її:
Гостроносий
і малий,
Сірий,тихий
і не злий.
Вдень
ховається. Вночі
Йде
шукать собі харчі,
Весь
із тонких голочок.
Як
він зветься? (їжачок)
- Ви,мабуть,здогадалися,
хто прийшов на заняття. Так, це їжачок.
А знаєте чому у нього шубка з голочок?
Про це я вам розкажу казочку.
Колись
дуже-дуже давно прийшов їжак до кравця
і сказав: ”У
мене немає шубки. Поший мені. Не задарма,ось
дивись - яблук я мішок приніс. Буде що
твоїм малятам на вечерю куштувати.
Згода?”
І
кравець, що й казати, молодець, взявся
до діла і робота закипіла. Строчить шубу
шов за швом. А малеча за столом теж
нітрохи не дрімає - смачно яблука вплітає.
От нарешті все готово,тут їжак приходить
знову:
- Що це ти мені зробив? Я такої не просив! Я не білка,не лисиця. Ні,ця шуба не годиться. Я таку не буду й мірять,чорну ший, ні, краще сіру.
Грюк
дверима! І пішов. Що ж, кравець працює
знов. Та й малеча не гуляє - смачно яблука
вплітає.
Постарався
на цей раз. Шуба вийшла - просто клас!
Ну, не шуба, а картинка!
Та
знов сердиться їжак. Щось і тут йому не
так.
Крутить
носом і буркоче :
- Я короткої не хочу! Куца шуба для зайчат. Довшу хочу, аж до п’ят.
Тут
кравець розвів руками:
- Вибачай, немає краму.
Розлютився
вкрай їжак, став червоний, наче рак:
- Не візьму таку і край! Яблука мої віддай!
Озирнувся
на діток - аж порожній вже мішок.
-
Іншу шубу ший і квит!- на весь дім їжак
кричить.
-
З чого ж шити? Подивися - лиш голки тут
зосталися.
-
Хоч з голок ти шубу справ! Та таку,як я
сказав!
От
біда! Кравець зібрав всі голки,які він
мав, дві доби не їв, не спав, і зумів таки
- пошив.
Тут
уже їжак з’явився.
Шубу він обдивився, одягнув…
Так
вона йому сподобалася, що ніколи не
знімає. Подякував кравцеві тай подався
до лісу.
(Бесіда
за змістом казки)
Вихователь:
Може хтось віршик знає про їжачка?
Діти:
Їжачок-хитрячок
Із
голок і шпичок
Пошив
собі кожушок.
І
у тому кожушку
Він
гуляє по садку.
В
нього шубка з колючок,
В
нього сіра спинка,
Ніс,як
гарний п’ятачок,
Очі
- намистинки.
Їжачок-їжачок,
він
увесь із колючок.
Їжачок-їжачок,
мов
колючий колобок.
Вихователь:
-
Де живе їжачок?
-
Це свійська чи дика тварина?
Чому?
- Чи можемо ми взимку побачити їжака в лісі?
Їжаки
- це дикі тварини. Вони поширені по всій
території України. Їжаки - нічні тварини.
Вдень вони сплять, а надвечір ідуть
шукати їжу. Живляться їжаки комахами,
слимаками, черв’яками.
А ще їдять мишей та гадюк. Восени їжачки,
згорнувшись в клубочок, впадають в
сплячку аж до весни.
-
Їжачок уважно слухав що ми про нього
розповідали і щось хоче нам сказати.
(Аудіозапис)
- Він не може знайти своїх друзів. Допоможемо йому?
Але
, перш ніж ліпити їжачка, пригадаємо
будову його тіла.
- Якої форми тіло?(Овал)
Якщо
добре придивитися, то у нього є тулуб і
голова. Вони з’єднані між собою.
-
Що є на голові?
-
Які лапки? (довгі чи короткі)
Їх
можна побачити,коли їжак рухається.
Показ
послідовності ліплення
- Я вам, діти, покажу, як ліпити їжачка. А ви уважно дивіться.
Беру
шматочок пластиліну, ділю стекою на
дві частини (більша - тулуб і голова,
менша - лапки). Більшу частину пластиліну
кладу на ліву долоню, а правою розкачую
коловими рухами, надаю форми овалу.
- Що ми ліпили такої форми? (Огірок, лимон, сливу)
Це
тулуб. Пальцями правої руки відділяю
голову, відтягую гостреньку мордочку
їжачка.
Для
того, щоб він виглядав, як справжній
зліплю носик. Відщипую з другого шматочка
трішки пластиліну і скачую маленьку
кульку. Очі це дві сплющені кульки.
Шматок
пластиліну, що залишився, ділю стекою
на чотири частини. Це лапки. Готові лапки
міцно кріплю до тулуба (загладжую).
Тепер
потрібні голочки. Беру насінину соняшника
і тупим краєм прикріплюю до тулуба. Ось
і їжачок!
Фізкультхвилинка
Самостійна
робота дітей.(звучить музика)
Аналіз
робіт.
Підсумок
заняття.
- Наш їжачок дуже радий, що в нього з’явилося багато друзів. Він вам дуже вдячний.
Добра
і щастя вам бажає,
А
ще сюрприз вам посилає.
(Вносять
яблука)
Немає коментарів:
Дописати коментар