Тема:
Аплікація з природного
матеріалу (листя) «Казковий птах»
Мета:
ознайомити дітей з елементарними
поняттями про залежність форми і
декоративного оздоблення виробів.
Розвивати фантазію , творчу уяву, вміння
визначати основні складові будови
птаха: голова, шия, тулуб, хвіст, крила.
Удосконалювати навички гармонійного
заповнення площини паперу елементами
аплікації.
Матеріали:
Таблиці, малюнки із
зображеннями казкових птахів, вироби
майстрів декоративно-прикладного
мистецтва ( тарелі ,підноси) із зображеннями
птахів.
Хід
заняття
1.Організаційна
частина.
Всі
за столики сідаймо
і
заняття починаймо.
2.Мотивація
навчальної та пізнавальної діяльності.
Вихователь:
Любі діти! Дозвольте
розпочати наше незвичайне заняття .
Чому незвичайне? Та тому, що до нас на
заняття завітав наш добре знайомий
казковий герой - Буратіно.
А
що ж він нам приніс?
Та
це ж загадки про наших пернатих друзів.
1.)Відгадування
загадок.
Прилетіли
гості,
сіли
на помості,
без
сокири, без лопати
поробили
собі хати. (Птахи)
Пташечка
невеличка.
В
неї білі щічки,
сірі
лапки,чорна шапка
фартушок
жовтенький,
голосок
тоненький. (Синичка)
Що
воно за дивна птиця
Світла
денного боїться.
Дзьоб
гачком,великі очі
І
не сниться їй щоночі,
Гу-гу-гу
кричить вона.
Відгадаєш?
Це…(Сова)
Перший
я приніс весну
Розбудив
усе від сну
І
співаю під вікном
Люди
звуть мене. (Шпаком)
(картинки
із зображенням птахів)
2.Проведення
бесіди:
(Вихователь
показує малюнок казкової пташки).
На
сьогоднішньому занятті ми виконаємо
аплікацію «Казковий птах» із листочків,
сушених квітів.
- Яка на вигляд ця пташка - весела чи сумна?
- З чого це видно? (яскравими кольорами розмальовано)
- Цей птах немов би хоче, щоб ним любувалися люди. Як можна назвати цього птаха? (Чарівним, смішним, оригінальним)
3.Вивчення
нового матеріалу.
Ось
настав час виготовити нашу аплікацію.
(Вихователь тримає кошик
з листям, сушеними квітами.)
Погляньте діти, що нам приніс Буратіно
для нашого заняття. Що це ?
Діти:
листочки ,квіти, травичка.
- Що потрібно нам для аплікації: папір, клей , ножиці, листочки, сушені квіти, трави.)
- Погляньте на папір, який у мене в руках. На ньому намальований простим олівцем силует птаха. Діти назвіть частини тіла птаха за цим малюнком.
Діти:
Тулуб, голова, дзьоб, очі , лапи ,крила.
Вихователь:
Що можна сказати про розміри голови
щодо тулуба?
Діти:
У пташки голова кругла і маленька,а
тулуб великий і овальний.
Вихователь:
Розгляньте й інші витвори мистецтва.
(пояснення вихователя)
Фізкульт
хвилинка.
Сплять
маленькі совенята (очі
у дітей заплющені)
Раз-розкрили
оченята, подивилися навколо,
Потім
вгору і до долу. Оченята – блим, блим,
блим!
Відпочити
треба їм: вправо, вліво оченята
Повертали
совенята.
Вихователь:
Пригадайте правила поведінки з ножицями.
А
тепер усі разом,послідовно заповнимо
наш силует пташки. Куди будемо наносити
клей, пригадайте? (На силует)
Вихователь
показує дітям,як наносити клей на силует
роблячи це пензлем від центра до країв,
рівномірним шаром, як правильно прикладати
деталі до силуету,притискати його
долонькою й розгладжувати серветкою.
4.
Закріплення вивченого матеріалу.
Вихователь
пропонує дітям завершити самостійно
роботу. Щоб закріпити навички послідовної
роботи. Головне правило : розміщувати
листочки так,як у пташки пір’ячко.
Гра
«Пташки»
(Для
кожної дитини вихователь роздає по
іграшковій пташці).
Спонукаючи
дітей запитанням «Хто це?» Вимовляти
слово «пташка» . Діти з вихователем
розглядають колір дзьоба, око, гладять
пташку. Вихователь
пропонує посадити пташки на стіл і
заспівати пісеньку.
Маленька
пташка прилетіла
до нас .( рух долонями рук)
Маленькій
пташці зернятко
я дам( долоньки зігнуті у вигляді
тарілочок)
Маленька
пташка зернятка клює (великі і середні
пальці рук з’єднати,
імітуючи дзьоб)
Маленька
пташка пісеньку співає (діти повторюють
: чирик-чик-чик).
5.Підсумок.
Вихователь:
Подивіться діти, яку створили ми чудову
картину. Давайте цією роботою, власноруч
зробленою, прикрасимо групову кімнату.
Немає коментарів:
Дописати коментар