У фахових виданнях пропонуються різні моделі планування за Базовою програмою. Але спільним для всіх них є те, що планування має бути тематичним. Пропонуємо орієнтовні теми з екологічного виховання, які можна розглянути з дітьми протягом року.
Над кожною темою педагог працюватиме 2 тижні. Вони однакові для всіх вікових груп, але кількість матеріалу, глибина вивчення теми, звичайно, різна і залежить від віку дітей.
Щоб зрозумілішим був зміст теми, розробляються карти-схеми, на яких різними кольорами позначаються сфери життєдіяльності ( зелений - природа, рожевий - культура, жовтий - я сам, жовтогарячий - люди). Це значно полегшує визначення підтем на кожний день і перспективне планування.
Для того, щоб кожна тема пройшла через всі сфери життєдіяльності і лінії розвитку, можна оформити табличку з програмовими завданнями до кожної теми. Вона стане у нагоді при визначенні мети занять, інших форм роботи з дітьми.
Орієнтовний розподіл тем з екологічного виховання на рік
Вересень | 1.Квіткове диво 2.Земля - наше багатство |
Жовтень | 1. Осінь барви розвела, нам дарунки принесла 2. Повітря потрібне всім |
Листопад | 1.В гостях у лісових друзів 2. Дива на небі |
Грудень | 1. Біла фея прилетіла, все подвір'я стало біле 2. Чому сніжок для рослин дружок 3. Зимовий сон річки |
Січень | 1. Таємниці води (досліди зі снігом, льодом, водою) 2. Добрі справи взимку 3. У дерев казкові шати, спробуй зразу їх впізнати |
Лютий | 1. Друзі наші менші (свійські тварини та їх дитинчата) 2. Життя під снігом |
Березень | 1. Як прокидається природа 2. Ясне сонце світить нам |
Квітень | 1.Кольори, звуки, запахи весни 2. Весняний день рік годує |
Травень | 1. Про що шепоче весняний віт 2. Вода - сік життя |
Орієнтовні теми на кожний день
Друзі наші менші" (птахи та тварини)
Сфера „Природа"
„На бабусиному подвір'ї " (зовнішній вигляд, спосіб життя)
„У кожного мами й тата є маленькі дитинчата''
Сфера „Культура"
„Тварини і птахи в народному живопису і художній літературі"
„Крила, дзьобики, хвости. Яку користь приносять''
Сфера „Люди"
„Маленькі тварини не іграшки в хаті - за ними треба доглядати"
„Природоохоронні заходи і бережне ставлення до друзів наших менших"
Сфера „Я сам"
„Ми маленькі дошколята, про тварин все хочем знати"
„Моя улюблена тварина"
Немає коментарів:
Дописати коментар