понеділок, 26 грудня 2011 р.

Планування роботи з екологічного виховання за Базовою програмою " Я у Світі"


У фахових виданнях пропонуються  різні моделі планування за Базовою програмою. Але спільним для всіх них є те, що планування має бути тематичним. Пропонуємо орієнтовні теми з екологічного виховання, які можна розглянути з дітьми протягом року.
Над кожною темою педагог працюватиме 2 тижні. Вони однакові для всіх вікових груп, але кількість матеріалу, глибина вивчення теми, звичайно, різна і залежить від віку дітей.
Щоб зрозумілішим був зміст теми,  розробляються карти-схеми, на яких різними кольорами позначаються сфери життєдіяльності ( зелений - природа, рожевий - культура, жовтий - я сам, жовтогарячий - люди). Це значно полегшує визначення підтем на кожний день і перспективне планування.
Для того, щоб кожна тема пройшла через всі сфери життєдіяльності і лінії розвитку, можна оформити табличку з програмовими завданнями до кожної теми. Вона стане у нагоді при визначенні мети занять, інших форм роботи з дітьми.
Орієнтовний розподіл тем з екологічного виховання на рік
Вересень


1.Квіткове диво
2.Земля - наше багатство


Жовтень


1. Осінь барви розвела, нам дарунки принесла
2. Повітря потрібне всім 


Листопад


1.В гостях у лісових друзів
2. Дива на небі 


Грудень


1. Біла фея прилетіла, все подвір'я стало біле
2. Чому сніжок для рослин дружок
3. Зимовий сон річки 


Січень


1. Таємниці води (досліди зі снігом, льодом, водою)
2. Добрі справи взимку
3. У дерев казкові шати, спробуй зразу їх впізнати 


Лютий


1. Друзі наші менші (свійські тварини та їх дитинчата)
2. Життя під снігом 


Березень


1. Як прокидається природа
2. Ясне сонце світить нам 


Квітень


1.Кольори, звуки, запахи весни
2. Весняний день рік годує

Травень


1. Про що шепоче весняний віт
2. Вода - сік життя




Орієнтовні теми на кожний день
Друзі наші менші" (птахи та тварини)

Сфера „Природа"
„На бабусиному подвір'ї " (зовнішній вигляд, спосіб життя)
„У кожного мами й тата є маленькі дитинчата''
Сфера „Культура"
„Тварини і птахи в народному живопису і художній літературі"
„Крила, дзьобики, хвости. Яку користь приносять''
Сфера „Люди"
„Маленькі тварини не іграшки в хаті - за ними треба     доглядати"
„Природоохоронні заходи і бережне ставлення до друзів  наших менших"
Сфера „Я сам"
„Ми маленькі дошколята, про тварин все хочем знати"
„Моя улюблена тварина"

Немає коментарів:

Дописати коментар