четвер, 18 червня 2015 р.



 ТАЄМНИЦІ ЧАРІВНИЦТВА
Глущук Т.В.,
вихователь ДНЗ №37 м.Тернополя

Навчати дітей спочатку з допомогою дорослого, а потім і самостійно встановлювати зв’язки і залежності у природі. Збуджувати у дітей емоційний і пізнавальний відгук на різноманітні явища природи, дивувати дитину, учити сприймати об’єкти та явища природи без поспіху, розглядати їх усебічно та вдумливо. Спонукати до міркувань, побудови самостійних гіпотез, виведення висновків на основі здобутих результатів. Розвивати потяг до пошуків самостійних шляхів пізнання. Продовжувати ознайомлювати дітей з властивостями води: колір, смак, три стани води, визначати дослідницьким шляхом які предмети тонуть які плавають. Розширювати знання про властивості повітря за допомогою дослідів підводити до самостійних висновків. Розвивати наочно - образне мислення, мовлення, допитливість. Викликати бажання милуватись і насолоджуватись природою. Виховувати дбайливе ставлення до довкілля.

 Хід заняття
Доброго ранку!
Доброго дня!
Доброго вчора, сьогодні, щодня, Хай не псується годинник на вежі Хай буде все на Землі як належить Сонце - як сонце
Літо - як літо
Дощик як дощик,
Діти як діти.
Кожному дому - щастя бажаю Маку – цвітіння Житу - врожаю Небові - миру,
Голубу – неба
Кожній дитині - всього що їй треба.
Хай усміхаються діти щодня,
Доброго, мирного, гарного дня!
Діти забігають до групи під мелодію.
- Чи хотіли б ви полетіти в космос?
- Що цікавого можна дізнатися в космосі?
-                       Які планети ви знаєте?
-                       Ми сьогодні будемо космонавтами.
У космонавтів обов’язково є капітан корабля. Хто ним буде?
Капітан та екіпаж корабля космічної подорожі займіть свої місця у кораблі.
Капітане дайте команду щодо запуску ракети в космічний простір.
1,2,3,4,5 будим космос ми вивчать
В небі сонце і планети
Ясні зорі і комети
Ми вітання всім шлемо
Дружно в космос летимо.
Шановні космонавти що ви бачите за бортом корабля?
-                       На табло - планета Земля.
Бачу планету Земля
Щедра вона і багата
Гори ліси і поля
Наша домівка, малята.
Ракета зупиняється, спробуємо вийти. Ой, як гарно навколо!
Ця планета з космосу здавалася надзвичайно голубою, бо тут живе невидимка. Що це? Це те, що є навколо нас і без чого люди не можуть жити, але ми його не бачимо. Будемо разом шукати невидимку. Озирніться,

погляньте на те, що є навколо нас, підніміть ногу, ви можливо наступили на невидимку, стуліть долоньки і загляньте в середину. Ви впіймали невидимку? Ви щось бачите? Я придумала. Візьміть кульки і наберіть його. Що це? Так це повітря. Яке воно? (легке, прозоре, без кольору)
Візьміть віяла помахайте ними перед обличчям, ви відчули його?
Повітря не можна побачити, але його можна відчути. А щоб побачити повітря візьміть трубочки легенько подуйте в стаканчик з водою. Що ви побачили? Це бульбашки повітря. Чи потрібне повітря? Кому? Чому не можна забруднювати повітря?
Підійдемо до столів тут є якась рідина, що це? Спробуємо на смак - без смаку, колір - без кольору, чим пахне - без запаху. Покладемо грудочку цукру, розмішаємо, де дівся цукор? Розчинився. Отже вода розчинник. Цукор ніде не дівся, він складається з молекул як і вода, він розчинився у воді. Чи може вода бути твердою? Що це? (лід) Чи може вода бути газоподібною? Що це? (Пара)
Яка цікава речовина вода. Що ж ми ще цікавого про неї дізнаємось? Тут лежать різні предмети. Чи всі предмети тонуть у воді. Спробуємо їх опустити у воду, (сірники, папір, скрепки, копійки, пінопласт). Що плаває, що тоне, чому?
На планеті Земля ми знайшли запаси якоїсь речовини. Візьміть у пальчики. Що це? (Пісок) Візьміть у пальчики - він сиплеться. Насипте його у стаканчик з водою - розмішайте, чи змінився пісок? Складається з часточок що не розчиняються у воді. То ж додавши пісок у воду ми отримали суміш. Поставте фільтр, процідіть пісок, що відбулося? Розділення сумішей називається фільтруванням. Ну досить, спробуємо залишити планету Земля. Підстрибніть - і летимо. Чому ми не змогли відірватися від Землі? Що нас притягує? (Магнітне поле Землі) Щоб зрозуміти як це відбувається проведемо дослід. Піднесіть магніти до різних предметів. Які предмети притягує магніт? Покладіть скрепку  на аркуш паперу, а магніт внизу.


Порухайте магнітом, скрепка танцює, а не падає. Чому? Скрепка впала в воду. Як її дістати не замочивши рук? (магнітом)
Отже, все що відбувається на планеті Земля є необхідним і тому потрібно берегти її багатства, не забруднювати повітря, воду, навколишнє середовище, адже ми є господарями на цій планеті.



Немає коментарів:

Дописати коментар