четвер, 18 червня 2015 р.

Заняття з рідної природи на тему: «МИ – МАЛІ САДІВНИКИ, ПРАЦЮЄМО ЗАЛЮБКИ»



підготувала вихователь 
Скалатського ДНЗ  Підволочиського району
Марків Наталя Павлівна   
        Програмовий зміст:  уточнити уявлення про цибулю,її значення для організму дитини; закріпити знання про будову цибулини,про умови необхідні для росту рослини;  ознайомлювати дітей із змінами, що відбуваються з рослиною, учити встановлювати елементарні зв’язки у природі (сонячне тепло і вода необхідні рослині для росту); привчати звертати увагу на форму цибулі, її розмір, смак, властивості; розвивати вміння готувати інструменти, робоче місце та прибирати за собою;  учити  правильно висаджувати цибулю, закріпити прийоми догляду за нею; розвивати мовлення у дітей; виховувати бажання домагатися результату, брати участь у спільній справі; виховувати у дітей засади екологічної культури, пізнавальних інтересів, естетичного і морального ставлення до природи.
        Попередня робота: розгляд цибулини;  розповіді про лікувальні властивості цибулі; заняття по формуванню поняття «рослина».
      Матеріал: цибуля, пластикова бутилка, горщик,  яєчна шкарлупа, грунт, лопатки, поливалка з водою.
Х І Д     З А Н Я Т Т Я
     Те, що тварини належать до живої природи, діти  сумніву не піддають. Складніше довести їм, що рослини – також жива природа. Щоб діти переконались у цьому, потрібно провести низку спостережень і дослідів.
Вихователь:  Діти, до мене йдіть швиденько, сідайте всі зручніше.
                        І не шуміть, сидіть тихіше.
                        Заняття своє починаю всіх до уваги закликаю.
-                     Сьогодні листоноша нам приніс посилку. Давайте подивимося, що в ній?
(Вихователь дістає палички, лійку,цибулю). 
    - Для чого  ж нам це потрібно? (відповіді дітей)
   -  Ще щось лежить у посилці? Хто це?  (відповіді дітей)  ( Чіполіно ).
   -  Хто такий Чіполіно?   (Чіполіно – це хлопчик-цибулинкка).
 Чіполіно:  Здрасвтуйте, діти! Мені сумно, тому що у мене немає друзів. Допоможіть мені, будь ласка .
Вихователь: - То що, діти, допоможемо Чіполіно?  Послухайте одну історію.
-                     Прокинулась весна, посміхнулась і заспівала весняними крапельками. Від радості зацвірінькали і почали танцювати горобчики. Співаючи, бешкетники залетіли і в нашу хату. Заскочили на підвіконня, одне одного дражнять. У цей час там на сонці грілась чорна, маленька, кругленька, гарненька насінина. Горобці  розтанцювалися і випадково скинули цю насінину на землю.  Злякавшись, почали її шукати – гребтися лапками навсібіч. Не знайшли її, а тільки землею ще більше присипали. Минув час, насіннячко зігрівало лагідне сонечко, поливав теплий дощик. Насінина росла, і зрештою виросла чудова цибулина. Ось вона, подивіться, яка гарна.
-                     Що ви можете розповісти мені про цибулину?
-                     Якого вона кольору?
-                     На яку геометричну форму схожа?
-                     Тверда чи м’яка?
-                     Солодка чи гірка?
-                     Що в неї на вершечку зеленіє?
-                     А що знизу?
-                     В народі кажуть: «Цибуля – від семи недуг?»  Як ви думаєте, чому так говорять?  (відповіді дітей)   Так, цибуля допомагає лікувати людей. Взимку, коли немає вітамінів, коли погода сприяє простудним захворюванням, цибуля приносить велику користь людині, адже в ній міститься вітамін С, що потрібен людині.
-                     А як ви думаєте, що необхідно зробити, щоб виростити зелену цибулину взимку, або ранньою весною.  (відповіді дітей)
(Вихователь показує стрілки цибулі.)
-                       Щоб отримати такі стрілки, треба цибулю проростити.
-                     Що потрібно для росту рослин? (земля, вода, світло, тепло)
Дослід  «Потреба рослин у воді»
Мета: формувати у дітей уявлення  про залежність стану рослин від вологості грунту: без води рослина жити не може.


-                     Ви хочете, щоб у нас у групі росла зелена цибуля?  (Так)
-                     Давайте її посадимо. Як ви думаєте, що необхідно зробити, щоб посадити рослину?  (Відповіді дітей).  Приготувати грунт, воду та посудини.
-                     Як ви думаєте, що потрібно зробити на самому початку посадки? (Відповіді діти). 
1. Очистити цибулю від лушпиння – це пришвидшить появу пагонів. 
2. Насипати землі у посудини.
Як правильно посадити цибулину, якою частиною треба садити в землю? (Відповіді дітей)  Так, цибулю треба садити корінцями вниз.
  (Вихователь пропонує зробити поглиблення у землі. При  цьому всі вибирають оптимальну глибину. Тепер посадимо цибулину так, щоб її верхня частина виступала із землі.


Фізкультхвилинка
Дзінь-зелень, дінь-зелень, працювали цілий день.
А тепер спочинем трішки, розімнемо ручки й ніжки.
Руки вгору, руки вниз на всі боки повернись.
У долоньки поплескали і ручками поплескали,
Ніжками потупотіли, потім дружно всі присіли.
Встали хутко, посміхнулись і до праці повернулись.
-                     Діти, подумайте, що необхідно зробити у наступному етапі нашої роботи? (відповіді дітей).   Так, потрібно полити цибулю.



діти поливають посаджену цибулю).

-                     Діти, давайте разом виберемо місце для неї. (Відповіді дітей.)
-                      За таких умов цибуля добре ростиме й даватиме гарний урожай зеленої цибулі. Хочу вас запевнити, що вирощування будь-якої зелені на підвіконні – не тільки корисне, але й дуже цікаве заняття. Ріпчаста цибуля – це рослина невибаглива, але дуже багата на вітаміни.
-                     Молодці діти, Чіполіно нам дуже вдячний, що ми виконали його прохання. Тепер спостерігатимемо, як ростимуть наші цибулинки, а згодом збиратимемо врожай.
Чіполіно:  «Я тепер веселий хлопчик Чіполіно. Я тепер щасливий хлопчик-цибулинка. Є друзі у мене. Я дуже цьому радий і спасибі вам діти!»


 

Немає коментарів:

Дописати коментар