четвер, 18 червня 2015 р.

«Веди мене, стежино, в незвідану країну» (Заняття екологічного спрямування в середній групі)

Підготувала:

 «вихователь-методист»
 Нечай Людмила Григорівна

 Завдання: Поглибити знання дітей про рідну природу. Формувати вміння бачити красу у всьому живому: незалежно – людина, рослина; тварини; в природі не буває корисного і шкідливого, усе воно пов’язане одне з одним, одне одному потрібне, а, отже – корисне. Вчити любити й охороняти природу не на словах, а допомагати деревам, квітам, птахам, тваринам. Встановлювати причинно – наслідкові зв’язки під час розв’язування логічних завдань, проблемних запитань. Розвивати логічне  мислення; формувати практичні навички по догляду за природніми об’єктами. Виховувати бережне ставлення до об’єктів живої природи.
Література: програма розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля», Т.Г. Левченко «Рідна природа», «Дивокрай» - І, ІІ част., О.А.Шевцова «Організація пізнавальної діяльності в ДНЗ».
Матеріал: макети лугу, лісу, поля; запис співу птахів, дзюрчання струмочка, трафарети з буряка, фарби, природній матеріал для виготовлення композицій.
 Діти заходять під музику і співають веснянку «Весна іде».
Вихователь:
Природа мудра. Все створила мовчки і навчає нас у будь – яку пору року . Птахи вчать співу; бджолиний рій - навчає жити в труді та по справедливості. А дерева всіх порід; увесь веселий лісний рід: птахи, звірі, квіти - вчать у дружбі жити. А щоб приносила природа красу людям, потрібно вміти:
Діти:
Вміти природу любити
Кожні стеблинці радіти
В полі, у лісі над яром
Цвіту не рви задаром.
Квітам, деревам і травам
Гілок не ламай для забави.
Вихователь:
Оберігайте повсюди
Шлях і травиночку в гаю
Все те окрасою буде
Нашого рідного краю.
Але не завжди люди бережуть рідну природу: Ліси, гай, поля, річки:
Хлопчик:
Миколка ходив берегом річки з порожньою баночкою в
пошуках чогось, ш,об загорнути її і покласти до рюкзака.
- Що ти носися з тією баночкою,
- Почув він.
- Кинь її у воду, тай усе. Миколка озирнувся. На березі річки стояв
хлопчик і жбурляв сміття у річку. Чи правильно зробив хлопчик?
Дівчинка:
Занедужав струмочок невеличкий. Обмілів, не добратися до річки. Принесли ми з Сергійком лопати. І струмочок почали лікувати. Від намули звільнили від бруду. Сумувати струмочок вже не буде.
- Діти прибирають сміття із ≪Струмочка≫ (щоб вода в струмочку
задзюрчала, наче пісеньку співала).
Дівчинка:
Марійка та Андрій бігли лісовою стежкою. Раптом вони побачили на землі пташеня, яке випало з гнізда. Вони гнізда не знайшли і взяли пташеня додому.
Чи правильно зробили діти?
         Відповіді дітей.
Вихователь:
Невже в майбутньому на світі не будуть квітнуть дивні квіти. Конвалії, фіалки сині і вісник березня - підсніжник.
Дівчинка:
Невже ми більше не побачим
Як сон-трава росою плаче
Ми ВСІ господарі природи
Тож бережімо її вроду!
Вихователь:
Зараз ми подивимось, як ви вмієте берегти природу.
        Дидактична гра ≪Обери правильну дорогу≫.
Дівчинка:
Вийшла я в сад на лавочці посидіти. А навкруги  дерева білі
- білі. Весна на дворі, сонце пригріває; а дерева білі стоять, ніби
снігом вкриті.
Чому дерева білі?
Дівчинка:                   
В лісі сталася біда
Гусінь листя об'їда
І на дубі і на клені
І на ясені зелені.
Солов'ї, шпаки, синиці
Вмить злетілись як годиться.
І давай сурмить тривогу:
- Гей! Усі на допомогу!
(лунає запис співу птахів).
Діти виконують малюнок трафаретом з буряка. Малюють листя на
дереві.          
Хлопчик: По зеленому по лузі
Обережно йдуть малята
Пам'ятають наші друзі
Що не варто наступати
Ні на квіти - веселики
Ні на шовкові травинки.
Пісня: «Бережімо природу».
Виготовлення робіт з природнього матеріалу дітьми разом з
батьками.
         Сценка на екологічну тематику «Пташина любов».  (Морально -
екологічного спрямування).

Немає коментарів:

Дописати коментар