понеділок, 26 вересня 2016 р.

Ділова гра у ДНЗ м.Підволочиська


ПІДВОЛОЧИСЬКИЙ ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД








Ділова гра
«Сучасні підходи
до організації роботи з формування
навичок безпечної поведінки
у дошкільників»





Підготувала : вихователь-методист
Ольшанецька Наталя Мирославівна,











Хід гри
1.Ознайомлення з темою та метою ділової гри.
Мета: підвищити рівень поінформованості учасників щодо формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників відповідно до програми виховання і навчання дітей «Українське дошкілля».
Завдання ділової гри :
  • підвищити рівень обізнаності вихователів щодо використання різноманітних методів і прийомів роботи з дітьми з метою формування основ безпеки життєдіяльності дошкільників;
  • пошук засобів розвязання проблеми та застосування інтерактивних форм роботи;
  • поглибити знання щодо змісту;
  • сприяти обміну досвіду між педагогами ДНЗ.
Використані матеріали для ділової гри: папір із сходинками для кожного учасника, маркери, листи ватману, перфокарти на кожного учасника.

Хід ділової гри
1.Вступ .
Погляньте на свічку - вона яскраво світить, але полум'я це дуже тендітне, його не важко загасити. Так само легко можна втратити найцінніше, що є у людини, - життя, якщо не дбати про власне здоров'я і безпеку. Запалена свічка символізує крихкість і тендітність життя. Тож тема нашої ділової гри пов'язана з безпекою життєдіяльності й носить назву «Формування навичок та вмінь з безпеки життєдіяльності».
2.Повідомлення мети та завдань.
3. Бесіда
Одночасно з отриманням нової інформації на цій грі можна обговорити незрозумілі моменти, ставити запитання, тобто накопичувати власний досвід.
Для чого в нашому житті існують правила? (відповіді учасників)
Для того щоб ми могли ефективно працювати , потрібно прийняти правила.
Вправа Правила для учасників ділової гри»
  1. Поважно ставитися до співрозмовника.
  2. Один говорить – усі слухають.
  3. Кожний має право на точку зору.
  4. Тут і зараз.
  5. Ми всі різні. Будьте толерантними.
  6. Час дорого цінується.

  1. Поділ учасників ділової гри на команди. Вибір капітанів.
  2. Створення емблеми команд і їхня презентація.
  3. Визначення очікувань учасників «Мої побажання та очікування».
Мета: визначити очікування учасників щодо ділової гри.

  1. Інтелектуальна розминка
  2. Ведуча. Зараз ми проведемо інтелектуальну розминку. Ви уважно слухаєте питання і якомога швидше даєте відповідь. Відповідати треба коротко – одним словом.
За кожну правильну відповідь команда отримує фішку. Виграє та команда, у кого більше фішок.
Мета: активізувати знання педагогів з охорони життя і здоровя дітей, норм поведінки у надзвичайних ситуаціях. Розвивати логічне мислення, вміння швидко відповідати на поставлене питання.
Запитання для першої команди
  1. Маленький, непомітний, любить бруд? (Мікроб).
  2. Пристрій, який допомагає побачити мікроб? (Мікроскоп).
  3. Через носик повітрячко з киснем
Потрапляє в цей орган корисний.
З двох мішечків він завжди складається
І, як кулька, щомить надувається.  (легені)
  1. Частина дороги, якою рухається транспорт? (Проїзна частина).
  2. Погляд на життя з позитивної точки зору, впевненість у кращому майбутньому.(Оптимізм)
  3. Пристрій, який відіграє важливу роль в регулюванні дорожнього руху? (Світлофор).
  4. Звуковий інструмент співпрацівника ДАІ? (Свисток).
  5. Морські хвилі, які виникають при землетрусах. (Цунамі)
  6. Люди героїчної професії, які проходять через вогонь, воду та мідні труби? (Пожежні).
  7. Макет Землі (Глобус).
Завдання для капітанів команд- Назвіть яку наочність, ігри можна використовувати при роботі з дітьми з ОБЖД.
Запитання для другої команди
11. Пристосування організму до умов зовнішнього середовища (Адаптація)
12.Заходи для попередження розповсюдження хвороб (Карантин)
13.Важкий метал,небезпечний забруднювач повітря, який викидається в навколишнє середовище з вихлопними газами автомобілів. (Свинець)
14.Раптове порушення цілісності кості. (Перелом)
15.Лишає він страшні сліди,усе він пожирає, а як дасиш йому води , відразу помирає. (Вогонь).
16.Відновлення структури ушкоджених органів чи тканин (Регенерація)
17.Мовчазний інструмент співпрацівника ДАІ? (Жезл).
18.Наука про здоров’я людини (Гігієна)
19.Марлева матерія для пов’язок.(Бинт).
20.Тварина, назвою якої позначають частину дороги? (Зебра).
Завдання для капітанів – Назвіть методи, які можна використовувати у роботі з дітьми з метою виховання в них навичок безпечної поведінки.
Вправа «Класифікація»
Мета: поглибити знання педагогів щодо організації та змісту роботи з дітьми з формування безпечної поведінки в довкіллі. Класифікувати види діяльності.
Організуючи роботу з безпеки життєдіяльності дошкільників, ми розуміємо необхідність формування компетентності дитини у всіх сферах. Відповідно до Базового компонента дошкільної освіти в Україні діти повинні мати певний обсяг знань та вмінь, які дадуть їй змогу почуватися безпечно. Формувати ці навички можна різними способами. Тож давайте складемо таблицю «Класифікація видів планування роботи з ОБЖД в основній навчальній діяльності та в повсякденному життя дітей діяльності планування роботи з БЖД із дітьми».
  • Свята, розваги та театралізована діяльність.
  • Заняття, ігрові тренінги.
  • Наочність, ТЗН, перегляд ілюстрацій.
  • Пішохідні переходи, екскурсії, спостереження.
  • Бесіди, обговорення, художнє слово.
  • Пошуково – дослідницька діяльність, моделювання ситуацій.
  • Образотворча діяльність, індивідуальна робота.
  • Ігрова, практична діяльність, фізичні вправи.
«Пять чудес програми»
Мета: виявити, конкретизувати й узагальнити знання педагогів. Вправляти в умінні працювати підгрупами.
У розділі програми «Безпека в побуті» закладено вивчення правил безпеки.
В цьому розділі передбачено цілеспрямоване формування безпечного поводження з небезпечними для життя дитини інструментами, технічними приладами, побутовою технікою тощо.
На які частини можемо розділити навчання безпеки життєдіяльності у дошкільному навчальному закладі? Заповнюється схема.
Пожежна безпека


Безпека в побуті




Дитина




Безпека в природі





Правила д.р.

Поведінка з незнайомими людьми



Дві команди розділити на 6 підгруп.
Кожній підгрупі роздати конверти із завданням.
  1. Розділ «Безпека в природі». Скласти програмовий зміст заняття з ознайомлення з природним довкіллям «Кошик грибника: їстівні та отруйні гриби». (старша група).
  2. Розділ «Правила дорожнього руху» . Скласти програмовий зміст заняття з логіко-математичного розвитку «У світі дорожніх знаків».(старша група).
  3. Розділ «Поведінка з незнайомими людьми». Скласти програмовий зміст заняття з ознайомлення з соціумом «Незнайомець-друг чи ворог?» ( (старша група).
  4. Розділ «Безпека в побуті». Скласти програмовий зміст заняття з розвитку мовлення «Мамині помічники (предмети побуту)» (середня група).
  5. Розділ «Пожежна безпека». Скласти програмовий зміст заняття з художньої літератури «Читання твору Т.Коломієць «Козенята і вогонь» (II мол.група).
  6. Розділ «Безпека в природі». Скласти програмовий зміст заняття з ознайомлення з природним довкіллям «Стихійні явища природи: землетрус» (старша група).
  7. Розділ «Безпека в побуті». Скласти програмовий зміст заняття з ознайомлення з соціумом «Гострі предмети. Я порізав палець» (старша група).
  8. Розділ «Пожежна безпека». Скласти програмовий зміст заняття з образотворчої діяльності «Пожежний транспорт». (середня група).
  9. Розділ «Правила дорожнього руху» . Скласти програмовий зміст заняття з аплікації «Три сигнали Світлофора»(II мол. група).
  10. Розділ «Поведінка з незнайомими людьми» . Скласти програмовий зміст заняття з ознайомлення з соціумом «Несмачна цукерка»(поведінка з незнайомими людьми). (середня група).
Мозковий штурм «Правила для педагогів»
Мета: профілактика негативного впливу на емоційне здоров’я дітей.
Ознайомлюючи дітей з небезпекою, що криється у звичайних предметах довкілля, педагоги обовязково дотримуються певних правил. Давайте, назвемо їх:
  • не лякати дитину;
  • не забирати небезпечний предмет;
  • розповідати про можливі негативні наслідки неправильного поводження з небезпечним предметом;
  • ілюструвати розповідь прикладами з власного життя або з життя казкових героїв;
  • показати й пояснити, як правильно поводитися з небезпечними предметами;
  • вправляти дітей у правильному поводженні з небезпечними предметами в соціально змодельованих ситуаціях.
Вправа «Перевір себе - правильно – неправильно» (Робота з перфокартами)
Мета: Виявити знання педагогів з розділу програми «Охорона життєдіяльності дітей».
За певний час кожен самостійно виконує завдання, які містяться на картках. Якщо згодні – ставите «+», якщо – ні, то даєте правильну відповідь.
  1. Сірник малий, а біда велика. Його цурайся, щоб не було лиха! (+)
  2. Мале полумя гасять водою, піском, килимком. (+)
  3. При пожежі телефонуй «103»! (Неправильно, номер рятівної служби – «101»).
  4. Коли погасла газова горілка, не можна вмикати світло. (+)
  5. Під час пожежі потрібно відчинити вікна. (Неправильно, так полумя спалахне ще сильніше).
  6. Коли пожежа в лісі чи полі, треба бігти за напрямком вітру. (+)
  7. Нерухомий автобус, автомобіль, тролейбус обходять позаду (+)
  8. Трамвай обходять також позаду. (Неправильно, трамвай обходять спереду).
  9. Дорогу можна переходити будь – де – водій пішохода завжди пропустить. (Неправильно, переходити вулицю можна лише в спеціально відведених місцях).
  10. Близько біля дороги гратися небезпечно (+)
  11. У транспорті можна їсти морозиво, цукерки, пиріжки (Неправильно, бо можна забруднити одяг свій та інших пасажирів).
  12. Можна переходити дорогу на жовте світло, бо машини ще стоять (Неправильно, жовте світло сигналізує водіям про готовність до руху).
  13. Під сонечком корисно гуляти весь день (Неправильно, можна отримати тепловий або сонячний удар, сонячний опік).
  14. Під час грози треба ховатися під деревом. (Неправильно, у високе дерево може вдарити блискавка).
  15. Під час повені необхідно піднятися на верхні поверхи (+)
  16. З чужими так цікаво про все говорити! (Неправильно, бо незнайомі особи можуть виявитися лихими людьми).
  17. Ліфт не для розваг. (+)
  18. Нічого страшного не буде, якщо ти сам піднімешся на ліфті (Неправильно, бо ліфт може застрягти між поверхами, і тоді буде неприємно).
  19. У машині кататися так цікаво, навіть, якщо нею керує незнайома людина! (Неправильно, водій – незнайомець може завдати тобі шкоду).
  20. Чужу кішку можна приголубити, вона ж бо така гарненька! (Неправильно, бо безпритульна кішка може тебе подряпати чи бути хворою на лишай).
  21. У собаки не можна забирати їжу. (+)
  22. Ліки дає лікар чи мама (+)
  23. Скалки збирати краще віником. (+)
  24. Йодом відкриті подряпини обробляти не можна. (+)
  25. Легкий опік необхідно підставляти під проточну воду. (+)
  26. Пара не гаряча. (Неправильно).
  27. Сироїжки можна їсти сирими. (Неправильно, малюкам взагалі не можна їсти будь – яких грибів, а дорослі повинні їх готувати).
  28. Чистими листками подорожника можна лікувати подряпини (+)
  29. Оса залишає в тілі жало при укусі. (Неправильно).
  30. чим більше ліків приймеш – тим скоріше видужаєш. (Неправильно, великою кількістю ліків можна отруїтися).
  31. Муха розповсюджує хвороби. (+)
  32. Якщо жувати жувальну гумку, то зуби чистити необовязково (Неправильно, чистити зуби потрібно двічі на день, незалежно від того скільки жуйок ти зжуєш).
  33. Солодощі перед обідом шкодять апетиту. (+)
  34. Змій треба винищувати. (Неправильно, кожна жива істота має право на життя, а змій слід уникати).
  35. Стоп – кран у поїзді для того й поставлено, щоб при нагоді ним скористатися. (І правильно, і неправильно. Користуватися ним можна лише дорослим і виключно в аварійних ситуаціях).
  36. Так цікаво лоскотати пяти товариша під водою. (Неправильно, товариш може захлинутися).
  37. Кликати на допомогу, коли бавишся на воді, дуже весело. (Неправильно, адже якщо тобі дійсно знадобиться допомога, то ніхто тобі не повірить).
Підсумок роботи
Вихователі отримують карточки, на яких зображені сходинки зі знаками: «+», «-», «?».
Шановні колеги! Щоб з'ясувати необхідність і ефективність нашої зустрічі, пропоную кожному заповнити таблиці, які знаходяться на ваших столах. Запишіть власні думки стосовно доцільності та якості проведеної роботи, ставлення до запропонованої проблеми, розмістивши на сходинках відповідно до знаків. Щирі відповіді допоможуть оцінити важливість обраної теми, наскільки вона зацікавила учасників, а також, якщо потрібно, спланувати подальшу роботу в цьому напрямку. Дякую за співпрацю!
Знайти своє місце на цих сходинках і стати туди у відповідності зі своїми власними уявленнями про дану проблему. +,-,?.
11. Підсумок .
11.1. Ведучий оголошує, що ділова гра наближається до завершення,пропонує кожному учаснику поділитися своїми враженнями,висловити чи здійснилися його очікування
11.2. Починати свій виступ із фрази «Під час ділової гри для мене важливим було ….» 11.3. Дати відповідь на запитання: Чому так важливо визначати очікування на початку роботи?

1 коментар:

  1. Хто грав в лотерею powerball результаты http://localotto.com/ru/powerballusa ? Може Ви допоможите знайти як зняти гроші в Москві? Буду дуже радий якщо Ви підкажите!

    ВідповістиВидалити