№
|
Тема
заходу
|
Форма
роботи
|
Термін
|
Відповіда-
льний
|
Примі-
тка
|
|
Казкотерапія
як інструмент педагога у розвитку
особистості дитини.
|
|
20.01.
2016р.
|
Закітнюк
О.І.
вихователь-
методист
|
|
|
Теоретична
частина
|
|
|
|
|
1.
|
Виникнення
казкотерапії. Основні ідеї та мета
застосування.
|
лекційний
модуль
презентація
|
|
Закітнюк
О.І.
вихователь-
методист
|
|
2.
|
Як
працює казкотерапія? Терапевтичні
методи роботи з казкою.
|
інформація
|
|
Світач
З.В.
вихователь
|
|
3.
|
Формування
емоційного досвіду дошкільника
засобами казки.
|
інформація
|
|
Хлистун
З.Б. музичний керівник
|
|
4.
|
Функції
казок у розвитку особистості дитини.
|
інформація
|
|
Шаблиста
О.С.
вихователь
|
|
|
Практична
частина
|
|
|
|
|
1.
|
Ділова
гра "Творимо терапевтичну казку:
крок за кроком".
|
ділова
гра
|
|
Закітнюк
О.І.
вихователь-
методист,
всі
педагоги
|
|
2.
|
Методичні
рекомендації, анкетування.
|
інформація
анкети
|
|
|
|
ПРАКТИЧНА
ЧАСТИНА:
ДІЛОВА
ГРА: "ТВОРИМО ТЕРАПЕВТИЧНУ КАЗКУ
КРОК ЗА
КРОКОМ".
Мета:
навчити педагогів створювати терапевтичну
казку звернувши увагу на індивідуальні
особливості дитячої психіки. За допомогою
спеціально створеної казки легко
подолати певні проблеми у розвитку
дитини та соціалізації.
КРОК
1. ВИЗНАЧАЄМО ПРОБЛЕМУ ЧИ СИТУАЦІЮ, ЯКА
ПОТРЕБУЄ КОРЕКЦІЇ.
Спілкуємось
з батьками , спостерігаємо за дитиною
для визначення проблеми. Це може бути
поганий сон, неуважність, агресія,
плаксивість, жадібність, образливість
тощо.
КРОК
2. ЯК ДИТИНА ВИЯВЛЯЄ ПРОБЛЕМНУ ПОВЕДІНКУ.
Визначивши
проблему згадуємо як дитина виявляє
проблемну поведінку. Найхарактерніші
приклади записуємо, щоб потім використати
їх у казці.
КРОК
3. АНАЛІЗ МОЖЛИВИХ НАСЛІДКІВ ПРОБЛЕМНОЇ
ПОВЕДІНКИ ДИТИНИ.
Після
того як прояви проблемної поведінки
з′ясовано, слід проаналізувати можливі
наслідки такої поведінки. Наприклад із
жадібною дитиною інші діти не хочуть
дружити.
КРОК
4. ОБИРАЄМО ГЕРОЯ КАЗКИ.
Обираючи
героя казки слід дотримуватись певних
вимог. Герой має бути однакової статі
та віку з дитиною, для якої створюють
казку, і мати схожу поведінку. Але ім′я
йому слід дати інше,щоб не викликати у
дитини спротив. Ліпше якщо ім′я та
прізвище героя буде веселим і кумедним,
адже гумор позитивно налаштує дитину.
КРОК
5. РОЗКАЗУЄМО ПРО Т, ЯКИМ ЩАСЛИВИМ БУВ
ГЕРОЙ, ДОКИ НЕ ПОЧАВ ПОГАНО ПОВОДИТИСЬ.
Тепер
можна складати казку. Спочатку розказуємо
про те, яким щасливим був герой доки не
почав погано поводитись. Скільки було
друзів, як вони до нього ставились, Але
одного разу злі сили зачарували героя
і так далі…
КРОК
6. ОПИСУЄМО У КАЗЦІ, ЯК ГЕРОЙ ВИЯВЛЯЄ
ПРОБЛЕМНУ ПОВЕДІНКУ.
Слід
описати як герой виявляє проблемну
поведінку у трьох різних ситуаціях.
Адже для казок властиві повтори (відгадати
3 загадки, виконати 3 завдання, подолати
3 перепони) – так дитина краще засвоїть
та запам′ятає казку. Необхідно показати,
як з кожним поганим вчинком герой стає
менш щасливим, щоб дитина зрозуміла до
чого призводить погана поведінка.
КРОК
7. УВОДИМО В КАЗКУ ПЕРСОНАЖА НА КШАЛТ
МУДРОЇ ФЕЇ.
Далі
уводимо в казку персонаж Мудрої Феї,
Сови, Мудреця, Василини Премудрої і т.
д. чи доброго чарівника. Він підскаже
головному герою вихід із проблемної
ситуації та підштовхне його до змін,
навчить, як слід поводитись.
КРОК
8. ЩАСЛИВИЙ КІНЕЦЬ.
Наприкінці
розповідаємо, як герой казки усвідомив
ситуацію, та виправився, я отже змінив
свою поведінку. Змальовуємо героя ще
щасливішого, ніж на початку казки.
Звісно, можна творити терапевтичні
казки за власними принципами, або
інтуїтивно. Але на початку такий покрокова
схема стане у нагоді.
Інтернет-ресурси:
- oleksandria-dnz25.edukit.kr.ua/.../1%20ПОСІБНИК%20%2..
- static.klasnaocinka.com.ua/uploads/.../kazkoterap_ya
- kazka-ua.info/kazkoterapija/
- xappy.blogspot.com/p/blog-page_03.html
Немає коментарів:
Дописати коментар