понеділок, 26 вересня 2016 р.

Брейн-ринг для педагогічних працівників «Україна – наша Батьківщина»

Результат пошуку зображень за запитом "ромашка"
Підготувала: Дорош Л.В., вихователь - методист ДНЗ "Ромашка"м.Бережани


В рамках інноваційної діяльності в закладі проведений методичний захід  - брейн-ринг для педагогічних працівників закладу
за темою: «Підвищення національної культури і свідомості педагогів»   (15.12.2015)
         Мета:
        ▪ розвивати творчий потенціал педагогів, їх компетентності з питання національного виховання;
        ▪ активізувати розумову, естетичну діяльність вихователів до творів мистецтва, живопису, літератури і музики.
Обладнання:
мультимедійне обладнання;
мультимедійна презентація;
аудіопрогравач;
аудіозапис фрагментів української пісні;
дидактична гра «Склади цілу картинку»;
білий папір, фарби;
хустина, віночок, соняхи у вазі, пеньок, лялька.
Хід брейн-рингу
Вихователь-методист: Шановні  педагоги сьогодні ми проведемо брейн-ринг під час якого кожен з вас матиме змогу продемонструвати свою компетентність з питання національної культури  і ерудованість, творчі здібності. Для цього вам слід об’єднатися у дві команди. за допомогою картки з цифрами (вихователі дістають з кошика картки і розподіляються на дві команди).
Оцінювати виступи команд буде журі (вихователь-методист представляє членів журі) Правильна відповідь оцінюється одним балом.
Вихователь-методист: Команди готові, починаємо наш брейн-ринг. Перше завдання – вам необхідно вигадати назву для ваших команд. Команда «Віночок» і «Калина».
Конкурс І    Розминка
Вихователь-методист: кожній команді пропонується 8 запитань, на які потрібно відповісти швидко і правильно. Команди відповідають по черзі. Якщо команда дає неправильну відповідь на запитання, право відповісти на нього надається команді суперників. Починаймо!
Запитання до команд:
1. Назвіть птаха, який є оберегом людської оселі. (лелека)
2. Що тільки жінкам одягають на голову? (хустка, очіпок)
3. Дівоча прикраса з живих або штучних квітів, колосків, кольорового пір’я. (віночок)
4. Типова для української кухні страва, що являє собою щипані, рвані чи різані шматочки тіста, зварені в окропі (галушки)
5. Висока кругла глиняна посудина, злегка розширена в нижній частині (глечик)
6. У народу кажуть «Не плюй …   куди?    прийдеться води напитися» (криниця, колодязь)
7. Пісня, яку співають, заколисуючи дитину. (колисанка)
8. Назва рушничка для хлопчиків. (росяничок)
9. Назва рушничка для дівчаток. (веселинка)
10. Як називається споруда з цегли або каменю, призначена для опалення приміщення, випікання хліба та варіння страв. (піч)
11.Предмети, наділені магічною силою, що оберігали від злих сил, лиха та горя. (обереги)
12. Назвіть герб України (тризубець)
13. Продекламуйте перші дві строчки Гімну України (Ще не вмерла Україна, ні слава, ні воля…)
14. Як називається спосіб нанесена фарби за допомогою різної дошки на тканину. (вибійка)
15. Він працює за допомогою вітру. (вітряк)
16. Іграшка, яка є оберегом та виготовлена із тканини і ниток без вузла. (лялька-мотанка)
Конкурс ІІ    Гра «Асоціація»
 Вихователь-методист: На Україні багато різних майстрів народно-ужиткового мистецтва. Спробуйте відгадати професію майстра із запропонованої  низки слів.
-          голка, нитки-муліне, п’яльця, узор-схема (вишивальниця)
-          олія, вода, глина, гончарний круг (гончар)
-          фарби, полотно, пензлик, мольберт (художниця)
-          нитки вовни та бавовни, рослинні фарби, станок ткацький (ткачиха)
-          дерев’яні дошки, олівець,  стіл, столярні інструменти (різьбяр)
-          залізо, вогонь, піч, молот (коваль)
Конкурс ІІІ    «Загадки-іллюстрації»
Вихователь-методист: Відомі українські художники відображають красу на  своїх полотнах. Ці твори допомагають нам навчати дітей бачити краю природи, оточуючих предметів, відображають життя українських людей у минулому та сьогоденні. Зараз ви матимете змогу проявити свої знання. Розглянувши репродукцію картини вам необхідно визначити автора і назву картини.
  1.  «Діти на леваді» Олена Кульчинська
          «Українські куманці» Тетяна Голембівська
     2.  «Ярмарок» Микола Пимоненко
 «Водяний млин» Петро Левченко
  1. «Слава не вмре, не поляже» Іван Сколоздра
«Сніданок» Катерина Білокур
  1. «Жнива на Україні» Микола Пимоненко
«Селянська родина» Тарас Шевченко
  1. «Гість із Запоріжжя» Фотій Красицький
«Щедрий вечір» Єлизавета Миронова
Конкурс ІV Гра «Входження і оживлення картини»
Вихователь-методист: Ознайомлюючи дітей з репродукціями картин художників України ми намагаємося навчити дітей відчувати картину,  відчувати і бачити красу  картини, виділяти характерні її особливості. Зараз вам пропонується пофантазувати та оживити картину, при цьому проявити свою творчість.
  1. «Одягають вінок» К. Трутовський
  2. «Мати» М.Івасюк
 
Конкурс V Гра «Склади цілу картинку»
 Вихователь-методист: Вам пропонується скласти три цілих картинок, подумати, що їх об’єднує та назвати у якому проекті ми їх використовуємо в роботі з дітьми
  1. «Гарбуз», «Сніданок», «Калина» (українські національні страви)
  2. «Журавель і журавка», «Українська хата у соняшниках», «Свято юності» (національні символи України)
Конкурс VІ «Добери орнамент» (малюнок)
 Вихователь-методист: Україна славиться народними майстрами по розпису посуду. Кожний  регіон має свої характерні елементи, орнаменти, кольорову гамму при розпису посуду. З кожної команди вам  потрібно відібрати по 2 представника для виконання завдання цього конкурсу.
  1. Глечик (Косівський розпис)
  2. Тарілка (Петриківський розпис)
Конкурс VІІ     Кросворд  «Мистецтво»
Вихователь-методист: На екрані ви побачите кросворд на мистецьку тематику. Оцінюється правильність і швидкість його розв’язання.
1.      Натюрморт – жанр образотворчого мистецтва із зображенням неживих предметів (посуду, овочів, фруктів, квітів тощо).
2.      Мирилка – жанр дитячого фольклору, який використовується для примирення дітей, що посварилися.
3.      Пісня – найпоширеніша форма народної і професійної вокальної музики, де поєднуються поетичні і музичні форми творчості.
4.      Витинанка – один із видів українського народного декоративного мистецтва, ажурно або силуетно вирізані ножицями з білого або кольорового паперу.
5.      Веснянка – хорова пісня, в якій оспівується пробудження природи, кохання, надії на добрий урожай.
6.      Ткацтво – виготовлення сурових (необроблених) текстильних тканин на ткацькому верстаті шляхом їх взаємного переплетення.
7.      Писанкарство -  традиція у слов’янських народів розмальовувати яйця на Великдень.
8.      Живопис – вид образотворчого мистецтва, художнє відображення явищ реальної дійсності фарбами на будь-якій поверхності (полотно, дерево, скло, папір, стіна)
9.      Лозоплетіння – кустарний промисел по виготовленню господарсько-побутових та художніх виробів з різноманітної дерев’яної сировини (лози, кори, молодої липи, берези тощо)
Питання до кросворду:
  1. Предмет, на якому художник змішує фарби.
  2. Узагальнене зображення предмета, що нагадує тінь.
  3. Жанр, в якому відтворюються неживі предмети.
  4. Вид образотворчого мистецтва, головним виражальним засобом якого є колір.
  5. Жанр, головним завданням якого є відтворення індивідуальних рис зовнішності та характеру людини або групи людей.
  6. Рисункове письмо.
  7. Назва фарби, що розводиться водою, і завдяки якій малюнок стає прозорим і легким.
  8. Одне із знарядь художника-графіка.
  9. Вид образотворчого мистецтва.
  10. Основний виражальний засіб у графіці.

Конкурс VІІІ      Гра «Назви автора твору»
Вихователь-методист: На екрані фрагмент літературного твору. Вам потрібно виразно його продекламувати та назвати автора.
  1. Зацвіла в долині, червона калина,
Ніби засміялась дівчина-дитина.
Любо, любо стало, пташечка зраділа… (Т.Шевченко)
  1. Зріжу я вербову гілку,
Ані грубу, ані тонку
І зроблю собі сопілку
Й буду грати на лужку (К.Перелісна)
3. Ми своїми вправними руками
    Вишиваєм рушничок для мами,
    Щоб на свято маму привітати,
    Нашу радість їй подарувати. (М. Сингаївський)
4. Осінь матусі їсти несе:
Борщик у горщику,
Кашку у жменці,
Скибку у пазусі,
Грушку у фартушку. (П.Тичина)
5. Садок вишневий коло хати,
    Хрущі над вишнями гудуть… (Т.Шевченко)
6. Ой, в долині, вдалині,
     Шумить вода при млині;
     Шумить вода, мутиться,
     І колесо крутиться  (М.Підгірянка)
Конкурс ІX  «Відгадай мелодію»
 Вихователь-методист: Діти-дошкільники, як тільки почують звучання музики наспівують, пританцьовують. Педагоги знайомлять дітей з різними мелодіями. Вам пропонується прослухати фрагмент мелодії та назвати її.
-          колискова;
-          гімн України;
-          коломийка;
-          козацький марш;
-          дитяча;
-          весільна.
Вихователь-методист:  Наші майстрині по розпису посуду закінчили роботу. Пропонуємо їм захистити свій витвір та продемонструвати його. (представники з кожної команди представляють виконання роботи)
Вихователь-методист:  Ось і добігає кінця наш брейн-ринг. Тож надаємо слово поважному журі для визначення переможця.



Немає коментарів:

Дописати коментар