вівторок, 27 вересня 2016 р.

Заняття "Висівання зерен озимих злакових культур"


Вихователь ДНЗ №37
Кухарчук Ю.
Завдання за освітніми лініями
  1. Освітня лінія « Особистість дитини»
Вчити дітей обґрунтовувати своє ставлення до роботи та передбачувати результат своєї діяльності. Знати її значення для себе і для тих, хто поряд.
  1. Освітня лінія « Дитина в соціумі»
Виявляти інтерес і прагнення брати участь у спільній справі (висівання озимини). Підтримувати загальну для всіх мету діяльності.
  1. Освітня лінія « Дитина в природному довкіллі»
Формувати знання дітей про те , що природне довкілля та життєдіяльність людини взаємопов’язані: люди обробляють землю для вирощування рослин. Вчити розрізняти та називати найпоширеніші у своїй місцевості види озимих рослин. Усвідомлювати, що рослини потребують достатньо світла, води та поживного грунту, змінюються під час росту. Розповісти про життя цих рослин взимку під сніговою ковдрою. Розвивати вміння спільно з дорослими вирощувати рослини та доглядати за ними.
  1. Освітня лінія « Дитина у світі культури»
Спонукати охоче займатись працею в природі; прагнути до якісного виконання трудових доручень. Виявляти ціннісне ставлення до результатів праці.
  1. Освітня лінія « Гра дитини»
Активно відтворювати свої враження у грі. Відображати реальні події.
  1. Освітня лінія « Дитина в сенсорно - пізнавальному просторі
Виявляти інтерес дитини до довкілля. Продовжувати вчити орієнтуватись у просторі, користуватись умовними мірами та словесними позначеннями просторових категорій.
  1. Освітня лінія « Мовлення дитини»
Закріпити вміння володіти навичками розгорнутого, послідовного логічного зв’язного мовлення. Формувати навички розмірковувати про предмети, явища, події; доходити елементарних узагальнень і висновків.
Матеріал: насіння пшениці, інвентар( лопатки, умовна мірка, поливальниці з водою , корзина, відерце), художнє слово, малорухлива гра, осінні листочки.
Попередня робота: спостереження, бесіди,висівання вівса в ящики, пророщування зерна у воді, вирощування розсади, підготовка грунту, розгляд ілюстрованого матеріалу, заучування віршів, прислів’їв та приказок.


Хід заняття
1.Організація дітей на заняття.
Прийшла осінь Люба й мила дітям на потіху
Груші всі позолотила у годину тиху
Ще червону фарбу мала осінь – мальовнича.
Яблука помалювала на обидва личка.
Як на сливи позирала, знала що робити:
Усі сливи завивала в сині оксамити,
І куди лиш не ходила у годину тиху,
Все навколо прикрасила дітям на потіху.
  • Що це за чарівниця така?
  • За що ми її з вами любимо?
  • А які турботи у людей восени ? Чому говорять що восени в кожного по сто робіт?
  1. Збирають урожай овочів і фруктів.
  2. Удобрюють і перекопують землю.
  3. Висівають озимі культури на полях і городах.
  4. Збирають гриби і ягоди.
  • А куди ми сьогодні з вами прийшли?
  • Давайте пригадаємо якими видами праці ми тут з вами займались. (перекопали землю, розпушували грунт, вирощували овочі і збирали їх)
  • А для чого ми це з вами робили?
(щоб на кухні готували смачні страви із вирощених на власному городі овочів для дітей).
Вірш М. Сингаївського «Вересень».(читає дитина)
ІІ. Повідомлення теми заняття.
Малята ми з вами сьогодні знову будемо допомагати нашій господині на городі. Погляньте, ми зібрали вже всі овочі з городу. Залишились лише багаторічні рослини – щавель і петрушка. А чому ми їх залишили?( тому що ці рослини ростуть кілька років і не потребують щорічного висівання).
Гляньте, сонечко сміється -
Хоче нам допомагати.
Гляньте, хмарка виглядає,
Хоче дощик накрапати.
А умілі рученята
Дуже хочуть працювати.
Посміхніться всім навколо,
Побажайте всім добра
І до праці приступає
Наша дружня дітвора.
( Звертаю увагу на город, де працює наша господиня)
2.Господиня: - Доброго дня, малята. А я вас тут вже зачекалась. У мене багато роботи на городі. А ви – мої найкращі помічники.
Вихователь: - Шановна господине, ми дуже хочемо тобі допомогти. І вчора тут гарно попрацювали…Скажіть, малята, що ми вчора тут робили?
  • підготували землю до висівання;
  • скопали землю;
  • розпушували грунт;
  • рівчачок намітили;
  • підготували весь робочий інвентар;
  • зерно принесли.
Ми сьогодні будемо висівати озимину. Погляньте, яке гарне насіння пшениці! Давайте пригадаємо, для чого ми будемо висівати озиму пшеницю:
( відповіді дітей)
  • щоб поспостерігати за її ростом в зимовий період;
  • щоб пригощати своїх менших друзів( птахів і звірят) молодими ростками пшениці.
Господиня: - Молодці.
Вихователь: - Наші діти дуже багато знають про озимі рослини і зараз тобі про них розкажуть.
ТРВЗ Гра « Я знаю» (метод мікрофона)
  • Я знаю, що озимина це рослина, яку висівають восени..
  • Я знаю, що озимина це майбутній хліб.
  • Я знаю , що озимину висівають на полях і городах.
  • Я знаю ,що озимина це пшениця.
  • Я знаю, що озимина це жито.
  • Я знаю, що озимина це ячмінь.
  • Я знаю, що озимина не боїться морозу.
  • Я знаю , що озимина дає великі врожаї.
  • Я знаю, що озимину вирощують не лише в Україні.
  • Я знаю, що озимина виростає із насіння.
  • Я знаю, що озимину потрібно доглядати.
3.Давайте діти ми з вами теж гарно попрацюємо і допоможемо нашій господині висівати озиму пшеницю.
Господиня: -А ви , молодці, багато знаєте.. Давайте висіємо зерно у грунт.Я вас навчу і розповім, як це робити правильно, щоб зерно проросло і дало великий врожай. Це насіння пшениці. Воно складається з насінинної шкірки, яка захищає від висихання, холоду, пошкодження і самого зернятка, з якого і проросте рослинка. Я кілька насінин залила водою і потримала в теплі кілька днів. Погляньте, насінинки набрякли і почали проростати.
4.Показ і пояснення.
Господиня : -А тепер будьте уважні. Я вже вибрала місце для нашої озимини і позначила для вас кожен рядочок . Беру в руки лопатку і у позначеному місці (біля …) роблю глибший рівчачок, . Обережно наливаю в нього воду. Як тільки земля зволожиться, висіваю насіння з допомогою пальчиків, ніби посипаю, щоб насінини лягали не густо і прилипали до землі, захищаючись від вітру. Тоді загортаю рівчачок двома долоньками. Прибираю ділянку, зібравши і очистивши від землі обладнання і інструменти.
Вас я попрошу розділитись на групи. На одному рядку буде працювати по 4 дітей і кожен буде мати свій вид діяльності: 1 – прогортає рівчачок, 2 – поливає землю в рівчачку з поливальниці, 3 – висіває зерно, а 4 – загортає. Якщо хтось справиться швидше, то може допомогти товаришеві.
Закріплюється послідовність висаджування розсади
Погляньте малята, щоб вам було зрозуміліше, де потрібно прогортати рівчачок, біля кожного рядка буде лежати красивий осінній листочок.
Самостійна робота дітей.( вихователь і господиня слідкують за процесом роботи, допомагають, дають вказівки).
  1. Ось погляньте, як гарно і впорядковано у нас на городі. А що потрібно для гарного росту рослин? Які природні ресурси?
  • земля,
  • сонце,
  • вода,
  • тепло.
  1. А щоб наша озимина краще росла ми з вами скажемо одну закличку до сил природи:
Щедра земле,
Сонце миле,
Дай рослинці силу!
Щедра земле,
Сестрице водо,
Дайте рослинці вроду!
  • Молодці, ми гарно з вами попрацювали. Час вже гратись і відпочивати.
Малорухлива гра « А ми жито сіяли» (імітація рухів).


Немає коментарів:

Дописати коментар