неділю, 4 жовтня 2015 р.

Інтерактивна гра «Подорож у Країну Небезпек». Підготувала вихователь ТДНЗ №6 Лабівська Т.З., член авторської творчої майстерні вихователів ДНЗ Тернопільської області



Мета:
Фізичний розвиток.Продовжувати вчити малят вправлятися в імітаційних ігрових рухах,створювати сприятливі умови для свідомого сприйняття правил безпечної поведінки.
Дитина в соціумі. Вчити диференціювати  поняття «безпечне» і «небезпечне» , усвідомлювати важливість безпеки життєдіяльності. Закріпити знання про правила безпечного перебування вдома,на вулиці,на дорозі,в лісі. Вчити орієнтуватися в знаках дорожнього руху . Вчити у разі нагальної потреби звертатись за допомогою до незнайомої людини(продавця,охоронця,водія,міліціонера). Закріпити номери виклику екстрених служб - 101,102,103,104; вміння користуватися телефоном.
Дитина у природному довкіллі. Вчити орієнтуватися в тому,що природне довкілля та життєдіяльність людини взаємопов’язані; переміщення людей здійснюється наземним,повітряним та водним шляхами.
Дитина у світі культури. Продовжувати вчити дітей орієнтуватись у предметному довкіллі за межами житла.  Запам’ятовувати назви вулиці,номер будинку і квартири,де вони мешкають. Знати,що вулиця поділяється на проїзну і пішохідну частини. Закріпити правила дорожнього руху та вміти ними керуватися. Розвивати вміння виявляти естетичне ставлення до життя, розвивати фонематичний слух.
Гра дитини. Вчити відповідально ставитись до вибору та виконання  ігрової ролі; продовжувати вчити виконувати роль за себе та за іншого персонажа (реального чи уявного); обирати для гри безпечне місце та атрибути.
Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі. Продовжувати вчити дітей виявляти інтерес до довкілля та самих себе. Розвивати спостережливість, допитливість,вміло використовувати побачене і почуте раніше, робити спроби самостійно доходити висновків. Закріпити кольори, цифри від 0 до 9.
Мовлення дитини. Продовжувати вчити дошкільнят формулами мовленнєвого етикету відповідно до ситуації (привітання,прохання,подяка), формами звертання до дорослих і дітей. Розвивати інтегроване вміння адекватно й доречно спілкуватись в різних життєвих ситуаціях; використовувати як мовні, так і позамовні(міміка,жести,рухи) та інтонаційні засоби виразності. Вправлятись у злитому читанні.

Пісня «Боже, яка краса!»
Дитина 1:
Ура!
Нема нікого вдома!
Тепер, що хочеш –
Те й роби!
Не заважаєш ти нікому,
Ніхто не заважа тобі.

Дитина 2:
І чому це нічого не можна?
-Чи це життя?- вам скаже кожний,
Те не бери,того не можна!
Не смикай дівчинку за кіску,
Не запрягай в санчата кізку,
Не падай,в воду не стрибай,
З рогатки в вікна не стріляй!
Ні! Я, як виросту, то сину
Не буде заборон на спину:
Немиті фрукти буде їсти,
В вікно на другий поверх лізти,
Ось так, як зараз лізу я!
Ой, де голівонька моя?.......

Дитина 3:
Ти вже хлопчик чималий,
Дам тобі пораду.
Вивчи правила і вмій
Всьому дати раду.
Мамі й татові скажи,
Щоб тебе навчили.
І, звичайно, бережи
Ти здоров’я й сили.
Ведуча:
Малята, ви не бешкетуйте
Краще з нами в подорож
Цікаву і повчальну, помандруйте.
Ведуча:
Малята,скажіть мені, будь ласка,на чому можна мандрувати?
Мозковий штурм «Транспорт»
А тепер заплющіть очі і уявіть, що з землі зник увесь транспорт!!
Як ми можемо дістатися до бажаного місця?
Сьогодні ми з вами будемо подорожувати потягом.
Під час нашої мандрівки ми маємо знайти і виправити усі негаразди, що трапились з казковими героями. А для того, щоб сісти на місце, ми машиністу маємо показати квиток. А замість квитка буде правило: «Як себе потрібно вести в транспорті».
1.     дит.: Заходити потрібно не штовхаючись.
2.     дит.: Поки не вийшли пасажири, заходити не слід.
3.     дит.: Зайшовши, сідаєш на вільне місце, але якщо є старші за тебе люди, чи люди похилого віку встань і запропонуй своє місце.
4.     дит.: Не висовуйся з вікна і не викидай нічого.
5.     дит.: Не вчиняй у транспорті сварки, умій володіти собою у будь – якій ситуації.
6.     дит.: Не притуляйся до дверей, це небезпечно.
Машиніст:
Ну що ж, бачу правила ви знаєте і я залюбки вас повезу.
Психогімнастика «Паровозик.»
Машиніст:
Обережно двері відчиняються, провулок Лісовий.
Слайд із зображенням хатинки мами Кози.
Мама Коза:
Я Кізонька рогата, бородата,
Ранесенько встаю, удома все роблю.
Я діток нагодую, до лісу піду.
Ось приходжу я до хати…
Де ж поділись козенята?!
Ведуча:
Як ви гадаєте, героїня якої казки нас зустрічає?
Чого вона сумна і плаче?
Хто забрав її козенят?
Чому трапилась біда?
Як можна заподіяти лиху?
Щоб ви вчинили на місці козенят?
У яку службу маємо звернутися, щоб допомогти матусі – Козі?
Мозковий штурм «Телефон»
Ведуча:
Уявіть собі,що у вас нема телефону. Як можна повідомити, що сталося лихо?
Подзвони , Андрійку, по необхідному номеру і виклич нам допомогу.
Дитина дзвонить на 102 і повідомляє про біду.
Правило 1:
Хоч ви зовсім ще малята,
Але пам’ятайте
Люди ви, не козенята,
Правила вивчайте!
Якщо ви самі удома,
То запам’ятайте!
Ви людину незнайому
В дім свій не пускайте.

А нам час далі у дорогу.
Психогімнастика «Паровозик.»
Машиніст:
Обережно, двері відчиняються, вулиця Квіткова.
Слайд із зображенням сюжету з казки «Дюймовочка».
Ведуча:
Бачу тут також без нашої допомоги не обійтись.
Дитина 4:
Тільки родилась
У квітці поселилась.
Ріст маленький має.
На ластівці літає.

Хто викрав Дюймовочку?
Через яку необачність трапилося лихо?
По якому номеру маємо подзвонити, щоб повідомити про те, що трапилось (102).
Подзвони, будь ласка, Оленко, розкажи, що трапилось і виклич нам допомогу.
Правило 2:
Двері й вікна зачиняйте,
Кожен раз, постійно!
Правило запам’ятайте,
І живіть спокійно.

А нам час їхати далі.
Психогімнастика «Паровозик.»
Машиніст:
Обережно, двері відчиняються. Площа Світлофора.
Слайд із зображенням трамвая.
На пеньочку сидить зайчик.
Зайчик:
Я маленький зайчик
Зайчик – пострибайчик.
Стрибав я через вулицю –
Неуважний зайчик.
І неуважний зайчик
Потрапив під трамвайчик.
Тепер сиджу, мале зайчатко,
Зламав собі я лапку.
Ведуча:
Чому зайчик плаче?
Як ви гадаєте, з яких причин трапилась дорожня пригода?
Чи трапилось би лихо,якби він переходив там, де є дорожній перехід?
Чи трапилось би лихо, якби зайчик переходив на зелене світло?
Кого потрібно викликати, щоб допомогти зайцю?
Який номер маємо набрати? (103)
Виклич, будь – ласка, Насте швидку допомогу.
Ведуча:
А  наші малята зараз заспівають зайчику пісеньку про те, як потрібно переходити дорогу.
Пісня «Світлофор»
Дитина 5.     
Світлофор горить вогнями,
Ось червоний перед нами:
Переходити не смій, -
Перехід закрито – стій!
Дитина 6.
Глянь: підфарник правий сяє –
Промінь вулицю розсік:
То машина повертає
По дорозі в правий бік
Не біжи на зустріч їй,
Зупинися – і постій!
Пісня «Машина.»
Правило 3:
Щоб здоровим завжди бути,
Треба добре те збагнути,
Що дорога, безперечно,
Дуже й дуже небезпечна!
Так як правила ти знаєш,
І щодня їх пам’ятаєш,
То звичайно, що тоді
Де узятися біді?
Ведуча:
Ну що ж, ми й тут допомогли.
Час вирушати й далі.
Психогімнастика «Паровозик.»
Машиніст:
Зупинка вулиця Садова.
Слайд із зображенням сюжету «Червона шапочка.»
Ведуча:
А чий це будинок, давайте постукаємо.
Бабуся:
«Смикніть за мотузок і двері відчиняться».
Ведуча:
А де ж твоя онучка бабусю?
Бабуся:
Пішла до магазину купити бубликів до чаю, бо чайник вже на плиті кипить.
Ведуча:
Діти, правильно зробила Червона Шапочка? Чому? Як би ви вчинили? Чи залишили б ви чайник без нагляду? Що могло трапитися не підійшли б ми? Яку службу викликають коли чути запах газу? Її номер? Яку службу викликають під час пожежі? Її номер?
Правило 4:
Знай: пожежа –
То не жарти
Пам’ятати всім це варто!
Сюрпризний момент
Ведуча:
Хто у гості поспішає? Чуєте, мотор шумить?
Карлсон: (влітає)
А ось і я!
Ведуча:
Добрий день, Карлсоне  друже! Раді ми зустрічі з тобою!
Карлсон:
Я завжди вернутися радий в мій любий дитячий садок!
Карлсон тримає в одній руці великий чупа-чупс, а в іншій-клубок ниток і спиці.

Ведуча:
А що це у тебе тут таке?
Карлсон:
А це м’ячик,м’якееееееенький м’ячик.
Ведуча:
А це що?
Карлсон:
А це палички.Я можу ними м’ячик ось так котити(котить спицями клубок).Я так люблю цим гратися!!!
Ведуча:
Малята,хіба це м’ячик і палички?А що це таке?
Для чого потрібні спиці?
А чи можна спицями гратися?Чому?
Пропоную пограти разом з Карлсоном  в гру «Чим можна гратися,а чим ні»(слайди).
Правило 3:
Щоб уникнути біди,
Усе на місце поклади.
Ніж, виделки - у шухлядку,
Голки теж тримай в порядку.
Заховай всі зайві речі -
Будеш ти тоді в безпеці.
Ведуча:
Пропоную переглянути повчальний мультфільм від тітоньки Сови «Гострі та колючі предмети».
Карлсон пчихає.
Ведуча:
Що сталось? Ти захворів?
Карлсон:
Я весь день скакав по калюжах, а тепер захворів. У мене, мабуть, грип.
Ведуча:
Як ти думаєш лікуватися?
Карлсон:
Пити пігулки не годиться! Я ліки зробив сам!
Ведуча:
Це просто чудеса…
Карлсон:
Сміливо збираю до кучі карамельку і тягучку.  Із малини і шматка шоколаду. І на все це зверху ще вівсяне печиво кладу. Називаються ліки «Чмок-чмок-чмок – смакота!» Від хвороби допомагає просто супер! Я ось тут для вас тортик смачненький приніс.
Ведуча:
Діти, а хіба солодке корисне?
Діти:
Ні! Від нього діатез, карієс та зайва вага.
Карлсон:
Зайва вага?
Ведуча:
Ну, ти, друже, не худенький! Он який карапуз!
Карлсон:
Ой, боюся лоскоту! Що мені робити? Як мені бути? Як здоров`я зберегти?
Ведуча:
Щоб здоров’я дітям мати,
Щоб уникнути біди,
Правила всі треба знати,
Пам’ятати їх завжди!

А тепер скажіть мені,
Можна гратись сірниками?
Діти:
Ні!
Ведуча:
Телевізор ви включили,
Мультики там і пісні.
Йдете гратись все лишили.
Так і треба, діти?
Діти:
Ні!
Ведуча:
Із квартири – запах газу,
Що робити треба зразу?
Світло там ввімкнуть мені?
Сірники чиркнути?
Діти:
Ні!
Ведуча:
От схотілось чоловіку
Під сосною на весні
Вогнище зробить велике
Там палити можна?
Діти:
Ні!
Ведуча:
Як прийшла біда умить,
Не ховайтесь, а дзвоніть!
Кожна донечка і син –
Знайте номер – 101!
Ведуча:
Запах газу із квартири –
Треба номер – 104.
Ще якась біда біжить –
На швидку скоріш дзвоніть!
Це 103! Запам’ятайте!
І глядіть,не забувайте!
А міліція – 102!
Всяке у житті бува.
Лиха, діти, стережіться,
Та при цьому не губіться.
Карлсон:
За те. що ви все знаєте, я хочу вам подарувати ось такі «Пам’ятки».(роздає)
Ведуча:
Малята,а давайте їх розглянемо.
Прочитайте,як називається пам’ятка.
А що це малюночки?
Давайте пригадаємо,що вони означають.(Діти відгадують знаки)
Давайте прочитаємо правила,які нам приніс Карлсон. (Діти читають)
Карлсон:
Молодці,малята!
Життя у нас одне,
І іншого не буде.
Хай же сонечко ясне
Ніжно вас голубить.
Ведуча:
А щоб здоров’я зберегти, потрібно спортом займатися, правильно харчуватися!
Карлсон:
Спортом займатися? Правильно харчуватися?Ні…..Це не про мене….
Ведуча:
Діти, допоможіть розібратися Карлсонові. .
Від простуди і ангіни… (вітаміни).
Сир, овочі і фрукти корисні… (продукти).
У садочку по порядку зранку…(робимо зарядку).
Ведуча:
Ми із задоволенням тебе запрошуємо на нашу веселу зарядку.
Пісня – танок «Зарядка».
Життя-цікава штука,
Не проста його наука:
Щоб щасливо проживати,
Про безпеку треба дбати!
Про безпеку треба знати
Та усіх її навчати.
Отже,друзі,ви навчайтесь,
У ряди наші вливайтесь.
І біляві,й чорноброві,
І дорослі,і малі,
І всі люди на землі.
Як прийде незване лихо
З громом,з грюкотом,чи тихо,
В паніку ви не впадайте,
Допомогу надавайте!
І собі,своїм сусідам,
Всім,кого торкнулись біди.

Немає коментарів:

Дописати коментар