неділю, 4 жовтня 2015 р.

Заняття у середній групі, Машини у нашому місті







Програмовий зміст: закріпити знання дітей про призначення різних машин; уточнити уявлення про пожежну машину, взаємозв'язок у роботі пожежників і лікарів швидкої медичної допомоги; створювати ігрові ситуації, в яких діти свідомо навчалися б дотримувати правил протипожежної безпеки, а також спрямовувати свої дії у випадку задимлення приміщення.
Наочні посібники: малюнки із зображенням машин швидкої допомоги і пожежної (або моделі цих машин).
Хід заняття.
   Діти, як називається машина, зображена на малюнку? (Це пожежна машина.) Як ви гадаєте, чому вона червоного кольору? (Щоб її швидко помі­тили водії інших машин на вулиці і дали їй дорогу.)
   Як водій пожежної машини попереджує водіїв інших машин про те, що вони поспішають на пожежу? (Водій вмикає світловий маяк синього кольору і звуковий сигнал — сирену.)
   Чому пожежники намагаються якнайшвидше прибути на місце поже­жі? (Вони поспішають загасити вогонь, врятувати людей та їхнє майно.)
   Чим відрізняється пожежна машина від інших машин? (Вона має об­ладнання для гасіння пожеж, високу драбину, рукави, резервуар із водою.)
   Для чого потрібна драбина? (Якщо пожежа виникла на верхньому по­версі висотного будинку, пожежники швидко піднімаються по ній до місця пожежі.)
   Для чого потрібні рукави? (їх прикріплюють до насоса пожежної ма­шини і по них подається вода для гасіння вогню.)
   Часто разом із пожежниками на місце біди поспішає машина швидкої медичної допомоги. Як і пожежна, вона має світловий маяк і сирену.
   Як відрізнити машину швидкої допомоги від інших машин? (Вона бі­лого кольору і збоку має червоний хрест.)
Як ви гадаєте, для чого викликають машину швидкої допомоги на по­жежу? (Під час пожежі від вогню і диму люди можуть отримати травму або знепритомніти від отруйного газу. Лікарі швидкої допомоги подають потерпілому першу медичну допомогу і відвозять його в лікарню.)
Уявіть собі, що трапилася біда, полум'я охопило приміщення, і ваші іграшки опинились у небезпеці. Які ваші дії?
   В ігровій ситуації діти викликають пожежну охорону. Вчаться чітко по­відомляти адресу, називати, що горить, вказувати своє ім'я та прізвище. До­помагають іграшкам «вийти» із приміщення, повідомляють сусідів про пожежу, виносять «потерпілих», знаходять ляльки під ліжком, у кутках і допомагають їм залишити приміщення.
Молодці! Ви все зробили правильно, але я бачу, що деяким потерпілим необхідно надати термінову медичну допомогу.
   Дидактична вправа «Надання першої медичної допомоги». Дітям пропо­нують винести іграшки на свіже повітря, викликати швидку медичну допомогу.
А тепер відгадайте загадку:
Спішить, сурмить:
Дорогу дай!
Моргає синім оком.
Приїде вчасно — і біда
Людей обійде боком.
 (Пожежна машина)
Гра «Червоний півник» проводиться на майданчику. У ведучого в руці іграшка-півень. Під час гри він намагається зловити когось із дітей, або дото­ркнутися іграшкою-півнем. Кого він зловить, або до кого доторкнеться, той виходить із гри. Нарешті залишається один гравець. Ведучий називає його переможцем і підбадьорює тих, хто програв.

Немає коментарів:

Дописати коментар