понеділок, 14 грудня 2015 р.

З матеріалів інтернет-конференції фотовернісажу "Здоров'язберігаючі технології в ДНЗ" Використання здоров’язберігаючих технологій в практиці роботи ДНЗ «Горобинка»



Виховання міцного, фізично підготовленого підростаючого покоління є одним з найважливіших завдань в системі національної освіти. Сьогодні основною турботою всіх нас, дорослих, має бути прояв максимальної людяності, захист дітей, забезпечення їхнього конституційного права на здоров’я і повноцінне життя. Фізично здорова дитина – це здорова психіка, здорова духовність і достатній обсяг набутих знань.
«Здоров'я - це дорогоцінність заради якої дійсно варто не тільки не шкодувати часу, сил, праць і всіляких благ, але і пожертвувати заради нього часткою самого життя, оскільки життя без нього стає нестерпним і принизливим» М. Монтель. 
Наша епоха - епоха яскравих подвигів і їх будуть здійснювати люди, що живуть радісним життям, правильно відносяться до свого здоров'я. Здоров'я людини є необхідною умовою реалізації всіх закладених в людині можливостей, основа основ досягнення успіхів. Діти - квіти життя, це наше майбутнє. Здоров'я - головне нації. Якщо здоров'я - багатство, його треба зберігати. «Здоров'я - це вершина. яку повинен кожен підкорити сам» - так говорить народна мудрість
Здоров'я - це не тільки відсутність хвороб, а це стан оптимальної працездатності, творчої віддачі, емоційного тонусу, того, що створює фундамент майбутнього. Дошкільний вік є вирішальним у формуванні фундаменту фізичного і психічного здоров'я. Саме в цей період йде інтенсивний розвиток органів і становлення функціональних систем органів і становлення функціональної системи організму, закладаються основні риси особистості, формується характер.  Тому наш колектив ДНЗ «Горобинка»  сумлінно відноситься до проведення ранкових гімнастик, занять з фізичного виховання, фізкультхвилинок під час занять, прогулянок, гігієнічної гімнастики та рухливих ігор впродовж дня.
Фізичне виховання дітей дошкільного віку вимагає сьогодні від вихователів, викладача глибоких знань і творчого підходу. Основою всебічного розвитку дитини в перші роки життя є фізичне виховання.  Організовані фізкультурні заняття, а також вільна рухова діяльність покращують діяльність серцево - судинної, дихальної та нервової системи, зміцнюють опорно-руховий апарат, покращують обмін речовин.  Вони підвищують стійкість дитини до захворювань, мобілізують захисні сили організму. Чим більшою кількістю різноманітних рухів опанує дитина, тим ширші можливості для розвитку відчуття, сприйняття та інших психічних процесів, тим більш повноцінне здійснюється його розвиток. Тому, якщо даний період буде упущений у плані грамотного фізичного виховання, то надалі надолужити проблеми, усунути допущені помилки буде надзвичайно важко. Тому вашій увазі ми пропонуємо  конспекти деяких режимних моментів.
Комплекс вправ дихальної гімнастики
Кожна вправа виконується протягом 10-20 с.
1.                  «Знайди і покажи носик» - діти зручно розсаджуються і показують свій носик дорослому.
2.                   «Допоможи носику зібратися на прогулянку» - кожна дитина бере серветку і ретельно чистить свій ніс.
3.                  «Носик гуляє» - дорослий пропонує дітям міцно стулити вуста, щоб ротик не заважав носику дихати.
4.                  «Носик співає пісеньку» - на видиху малюк постукає вказівним пальцем по крилах носа, відтворюючи звуки: «ба-бо-бу».
5.                  «Носик повертається додому» - діти прибирають серветки. Показують, що носик повернувся.


Заняття з фізичного виховання молодша група

 
  Завдання заняття: навчити зістрибувати з гімнастичної лави; повторити ходьбу по гімнастичні лаві, повертаючись; розвивати спритність у рухливі грі «не запізнюйся».
Інвентар: гімнастична лава, кубики.
Хід заняття:
І. Підготовча частина (6-8 хв.)
Шикування колони по одному. Ходьба: звичайним кроком, на носках, з високим підніманням колін, повільний біг, перешикування в коло.
Комплекс вправ ЗРВ з кубиками.
ІІ. Основна частина (13-15 хв.)
Зістрибування з лави. Ходьба по лаві, повертаючись вліво, вправо.
Рухлива гра «Не запізнюйся».
Вихователь пропонує дітям знайти собі будиночок (лави, намальовані круги). У кожної дитини є свій «будиночок». За сигналом діти вибігають погуляти, вони бавляться до тих пір, доки вихователь не скаже «Знайди свій будинок!». При грі необхідно стежити за тим, що діти бігли легко, в різні сторони, не штовхаючи один одного.
ІІІ. Заключна частина (2-4 хв.)
Ходьба з рухами рук вгору, вниз. Шикування в одну шеренгу.
Гімнастика пробудження
Добрий день, добрий день, добрий день – скажу,
З ліжечка свого в садочку я встаю
Тут очка, тут личка, тут ніс, а тут губи
Я маю два вушка а тут білі зуби.
Тут пальці, долоньки, плече і рука,
Я маю два вушка, а тут є п’ята. 
Імітація рухів тварин (зайчик, лисичка, ведмедик).


Рухлива гра

"У ведмедя, у бору"
Мета: удосконалювати навички бігу; розвивати спритність і швидкість.
Хід гри
Діти обирають ведучого — «ведмедя». Для нього на одному боці майданчика креслять коло — «барліг». На протилежному — «будиночок» дітей. Вихователь промовляє:
У ведмедя у бору
Гриби, ягоди беру. (Двічі)
Діти «ходять по лісу і збирають гриби, ягоди» (присідають і торкаються обома руками підлоги, підводяться), підходять до «ведмежого барлога».
А ведмідь сидить
І на нас ричить.
Після цих слів «ведмідь» тихо ворушиться, потягується, з ричанням підводиться. Діти тікають у свій «будиночок», а «ведмідь» біжить за ними і ловить.
Рекомендації до гри :Вихователеві потрібно стежити, щоб діти ближче підходили до «ведмедя», не лякалися його. Наприкінці гри слід визначити найспритніших дітей і «ведмедя», який ловив найшвидше. Дітей, яких було спіймано, на роль «ведмедя» не обирають.





















Немає коментарів:

Дописати коментар