Опис досвіду роботи
Збаразького міського
комунального ясла-садка №1 “Калинонька”
з організації занять з художньої праці
Художня
праця в дошкільному
дитинстві є насамперед засобом розвитку
сфери почуттів, естетичного смаку,
розуму, творчих сил, тобто загального
розвитку дитини. Залучаючи до неї дитину,
ми не лише сприяєм
її психічному розвитку і становленню
особистості, а й спонукаєм
до відтворення прекрасного.
Заняття з
художньої праці є однією а основних
форм навчання дошкільнят трудовим діям.
Як і всі інші, заняття у нашому
садку, заняття з художньої праці
мають розвивальний характер. Дошкільнята
на них набувають знань
про різні види матеріалів, їх властивості,
засвоюють відповідну
термінологію. Головне їхнє значення,
на нашу думку, полягає у:
- розширенні знань
дітей про навколишній світ і речі,
створені людьми у процесі праці;
- формуванні
морально-естетичних уявлень;
- розвитку
сенсорних здібностей, творчої уяви і
фантазії;
- удосконаленні
навичок мовної культури;
- виробленні
трудових умінь;
- навчанні планувати,
організовувати і контролювати свою
роботу, працювати самостійно, дотримуватися
культури та естетики праці;
- розвитку творчих
здібностей, нахилів та інтересів.
Для успішного
розвитку творчих здібностей дітей
продумуємо творчі
завдання на заняттях.
Спочатку з дітьми розглядаються
різноманітні дрібні предмети, виготовлені
власноручно, як взірці. Розглядаючи
взірці виробів, діти
обстежують їхню форму, колір, характеризують
будову та співвідношення деталей,
визначають спосіб виготовлення. Результат
роботи - поява нових продуктів дитячої
діяльності. Саме на цьому етапі дитина
починає цікавитись якістю власного
виробу, намагається зробити його
якнайкраще, відчуває задоволення від
виконаної роботи.
Заняття
з художньої праці
проводимо з невеликими
групами дітей (4-6-8).
Це дає можливість
стежити за прийомами роботи з інструментами
і матеріалами, прищеплювати культуру
праці, розвивати індивідуальні здібності
та інтереси вихованців. До художньої
праці залучаємо всіх без
винятку дітей, виховуємо
в них прагнення і бажання працювати.
Постійно
використовуємо нетрадиційні техніки
зображувальної діяльності:
- з
малювання (торцювання,
набрискування, малювання з сіллю,
“спрощена лінограв'юра”, ниткографія,
штампування, малювання пальчиком
та пластиліном, долоньками
та пальчиками, жмаканим
папером і тичком, крапками, фактурне
малювання, малювання на
камінчиках, на асфальті, на склі, мильними
бульбашками, шаблонографія, малювання
зубною щіткою, крапковий малюнок,
листкові колажі, монотипія, гратаж);
- з
аплікування (обривання об’ємної
аплікації, орігамі, аплікація
з скочуванням паперових серветок,
ватними дисками, крученого туалетного
паперу і вати, квілінг, паперопластика,
аплікування з макаронів та круп, з
природнього матеріалу);
- з
ліплення (промазування пластиліну,
скочування кульками пластиліну,
муле-патат).
Такі
види
праці в нашому дитячому садку практикуємо
частіше з дітьми середньої та старшої
групи, проводимо у вигляді практикумів,
по підгрупах від 2 до 10 осіб, тривалістю
20-30 хвилин. Заняття можуть проходити не
тільки стаціонарно (у групі), але і на
майданчику, в парку, на поляні.
Під
час художньої праці навчаємо дітей
виготовляти іграшки-саморобки, атрибути,
ялинкові прикраси, різні подарунки.
Навчаємо дітей ремонтувати іграшки,
книжки, пришивати ґудзики, шити одяг
для ляльок. Та найбільше полюбляють
наші вихованці брати участь у створенні
і оформленні декорацій до свят та розваг,
а також в створенні костюмів для виступів.
Більше
десяти років у “Калиноньці” діє гурток
“Талановиті пальчики”. Керівник гуртка
Литвин М.І. розробила план його роботи,
постійно знаходить цікаві нестандартні
теми занять, розробляє конспекти занять,
виготовляє з учасниками гуртка цікаві
композиції, експонати для виставок,
подарунки для батьків і дітей, атрибути
до ігор, вироби для декорацій приміщень,
ілюстрації до художніх творів,
використовуючи інноваційні технології.
Виготовлені поробки прикрашають стіни
нашого садка, часто їх даруємо гостям
“Калиноньки”.
А
ще педагоги нашого садка четвертий рік
поспіль є учасниками динамічної групи
педагогів району, керівником якої є наш
вихователь Литвин М.І. Учасники динамічної
групи опрацювали теми: «Формування
естетичного ставлення і художніх
здібностей у
художній праці дошкільників»,
створили
презентацію
«Дитина
і мистецтво: сучасні аспекти поліхудожнього
розвитку»,
опрацювали
матеріали
на тему «Педагогічна діагностика:
показники художньо-творчого розвитку
дітей дошкільного віку». А
ще виготовили зразки з малювання,
ліплення та аплікації; розробили
конспекти занять, опрацювали нестандартні
інноваційні технології зображувальної
діяльності.
Під
час занять з художньої праці формуємо
у наших вихованців емоційне естетичне
ставлення до довкілля, виховуємо уміння
самовиражатись, стверджуєм особистісну
позицію в художній діяльності, стимулюємо
самостійну художню діяльність дітей,
формуємо у дітей знання про види
образотворчого мистецтва, розвиваємо
уміння та творчі здібності дітей.
Вважаємо, що заняття з художньої праці
мають неабияке значення в всебічному
розвитку особистості дошкільника.
Немає коментарів:
Дописати коментар