вівторок, 28 березня 2017 р.

ПТАШИНИЙ СВІТ: журнал “Джміль” №3

 
Матеріали для розгортання проекту “Пташиний світ”
  • Найкращий птах у світіСюжетна картина та бесіда за нею розповідає про те, який яскравий та різноманітний пташиний світ. Дошкільнята і молодші школярі дізнаються багато нового про птахів з усіх усюд, зможуть порівняти їх та розв’яжуть цікаві завдання, використовуючи наліпки
  • Робот ДжК-3 “Птаходбай”Оповідання зі словами-картинками — про перше випробування робота-птаха. Вчимося читати, знайомимося з новим роботом Джмелика Птаходбаєм та отримуємо третю велику наліпку для колекції
  • Слухаємо пташині голосиУпізнаємо птахів за голосами, читаємо вірші, слухаємо романси на лісовому засіданні Літературної студії
  • Заповзятливі майстриНастільна економічна гра для дошкільнят та молодших школярів, яка допоможе навчитися реалізовувати цікаві проекти і планувати їх бюджет
  • Вікторина про птахівЗмагання кмітливих і винахідливих юних орнітологів
  • ПоділилисяЧитаємо та обговорюємо казку учня 1-го класу про пташину дружбу, сюжет якої він підгледів у природі
  • Крилаті велетніМилуємося казковими птахами-велетнями, які оселилися просто на стінах будинків, — муралами Ернесто Мараньє — радимося, чи можна вважати мурали творами мистецтва, придумуємо ескізи власних муралів
  • Робимо пташок з вовни, тіста та нитокВловіть ідеї створення неповторних пташок із підручних матеріалів і створіть свою зграю
  • Сузір’я зодіаку: Риби та ОвенВідкриваємо таємниці сузір’їв зодіаку, на тлі яких ми бачимо Сонце у березні та квітні
  • Слово — не пташка. Не кваптеся з висновкамиНезвичайні експерименти, що допомагають наочно пояснити малятам, чому не варто квапитися з висновками і навіщо зважувати свої слова та думки
  • Під звуки клавесинаПодорожуємо у часі — слухаємо, як звучать п’єси, присвячені птахам, на клавесині, попереднику фортепіано, розмірковуємо, чим відрізняються ці інструменти
  • ПтахоградВіршований сценарій весняного свята зустрічі пташок
  • Уважні сусідиКомікс для дітей чудово доповнює дослідження, проведені у Джмеликовій Психологічній вітальні, допомагає малятам поміркувати над тим, як наші вчинки можуть впливати на настрій та самопочуття людей, що живуть поруч, і позначатися на стосунках з ними

понеділок, 27 березня 2017 р.

Малокомплектний ДНЗ

Результат пошуку зображень за запитом "Малокомплектний ДНЗ"
У пошуках інноваційних підходів до організації дошкільної освіти науковці та практики все частіше звертають свої погляди на різновікові групи — об’єднання в одній групі дошкільного закладу дітей різного віку.
Для української освітньої системи така практика не нова. На початку становлення української суспільної дошкільної освіти різновікові групи були нормою. З часом така практика відійшла в минуле. Але сьогодні у містах, містечках, селищах та селах знову функціонує значна кількість так званих малокомплектних дошкільних навчальних закладів, які містять від однієї до трьох груп різновікового об’єднання дітей.
До такого способу організації дітей звертаються навіть багатокомплектні ДНЗ, наприклад, у літній період, у період зимових канікул чи під час карантинів.
Окрім того, в Україні є дошкільні навчальні заклади, де різновікове об’єднання дітей є головним принципом організації освітнього процесу.
Серед таких закладів —
  • ті, що працюють за системою Марії Монтессорі
  • вальдорфські дошкільні заклади.
Скільки дітей повинно бути в різновіковій групі, визначено у ЗУ «Про дошкільну освіту» — 15 осіб.
Більше за посиланням: 

середу, 22 березня 2017 р.

Інформація для батьків майбутніх першокласників


  Пов’язане зображення

Більше за посиланням:
Здається, це все про роботу з батьками майбутніх першокласників...Джерело: http://www.pedrada.com.ua/article/1243-qqq-17-m3-20-03-2017-zdatsya-tse-vse-pro-robotu-z-batkami-maybutnh-pershoklasnikv
Будь-яке використання матеріалів можливе лише за наявності гіперпосилання.

вівторок, 21 березня 2017 р.

Постанова Кабміну щодо здійснення патронату над дитиною

Результат пошуку зображень за запитом "опіка над дітьми"Уряд запровадив нову форму тимчасового догляду і виховання дитини, яка перебуває у складних життєвих обставинах.
Запровадження патронату над дитиною, які перебувають у складних життєвих обставинах та порядок організації діяльності сім’ї патронатного вихователя є альтернативою влаштуванню дітей, які внаслідок певних обставин не можуть проживати зі своїми батьками або іншими законними представниками, до притулків, центрів соціально-психологічної реабілітації та інтернатних закладів. Крім того, це сприятиме поступовому переходу від інституційних форм опіки над дітьми до альтернативних форм догляду і виховання дітей у сімейному середовищі.
Постановою, зокрема, затверджено:
  • порядок створення та діяльності сім’ї патронатного вихователя;
  • влаштування, перебування дитини в сім’ї патронатного вихователя;
  • порядок оплати послуг патронатного вихователя та виплати соціальної допомоги на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя, типовий договір про патронат над дитиною.
В рамках експерименту із здійснення патронату над дитиною впродовж 2017-2018 років передбачається створення та забезпечення діяльності орієнтовно 378 сімей патронатних вихователів, що дозволить зменшити кількість дітей, які перебувають у притулках для дітей, центрах соціально-психологічної реабілітації, школах-інтернатах.
 Більше за посиланням:

понеділок, 20 березня 2017 р.

Складові інтелектуального розвитку дитини


Складові інтелектуального розвитку дитини
         Уміння охоплювати поглядом усю сторінку й запам'ятовувати матеріал, вирішувати проблеми творчими й нестандартними способами, вивчати нові предмети швидко й легко, зосереджуватись на чому-небудь, не відволікаючись, знати предмет краще за інших, швидко й легко придумувати нові концепції та ідеї, винаходити нові механізми, які допоможуть змінити світ, – усе це властиво високоінтелектуальним людям.
За останні кілька років значно збільшилась кількість досліджень, пов'язаних з вивченням розвитку мозку та його функцій. Усі знають, що в немовлят нейронні зв'язки розвиваються дуже швидко, а згодом процес сповільнюється й досягає свого піку до моменту, коли ми зростаємо. Однак мозок не припиняє формувати нейронні зв'язки, прокладаючи все нові й нові шляхи. Цей процес триває до самого кінця нашого життя й називається пластичністю мозку.
Люди постійно винаходять нові способи підвищити коефіцієнт свого інтелекту. І на підставі останніх досліджень з'явилось безліч теорій і технік, що дозволяють зробити це. Найкращим часом для початку розвитку розумових здібностей є вік немовляти й раннє дитинство. Однак ці методи ефективні в будь-якому віці. Давайте розглянемо кілька ідей, які були апробовані останнім часом.
1. Зв'язок лівої та правої півкуль
Про те, що ліва й права півкулі відповідають за різні функції, завжди було багато  дискусій. Існує безліч теорій про те, що ліва півкуля є «аналітичною», а права – «творчою». Більше за посиланням:

пʼятницю, 10 березня 2017 р.

Читайте у журналі “Дошкільне виховання” №3


 
  В журналі “ДВ” № 3 — підсумки Всеукраїнського конкурсу освітніх технологій — 2016 у галузі дошкільної освіти. Вітаємо переможців! Щиро дякуємо всім учасникам!
ЗМІСТ НОМЕРА:
  • Як і навіщо плекати лідерів змалку
    Лідер і лідерство: сутність понять. Типові помилки у розумінні лідерства. Як їх позбутися. Прояви лідерських рис у малят. Принципи організації та структура роботи з дітьми. Алгоритм проведення занять
    • Мрії та забаганки. Заняття з активізації спілкування для дітей старшої групи. Навчаємо малят відрізняти істотне від неістотного. Вправляємо в аналізі дій — своїх та інших людей. Сприяємо налагодженню партнерських відносин у дитячому колективі
  • Проблемні ситуації: міркуємо, взаємодіємо, досягаємо метиСистема роботи з дітьми старшої групи. Форми роботи. Зразки проблемних ситуацій із запитаннями для бесід з малятами
  • Робота з педагогами
    • Вивчаємо психологічний клімат колективу. Проводимо моніторингове дослідження емоційного фону в колективі, окреслюємо шляхи та напрями його коригування. Оцінюємо психологічний клімат. Анкета для педагогів та її опрацювання
  • Робота з батьками
    • Су-джок розвиває мислення діток. Тренінг для батьків. Ознайомлюємо з нетрадиційним засобом корекції мовленнєвих порушень у дітей — су-джок терапією, з ефективними методами та прийомами розвитку мовлення малят у домашніх умовах. Підвищуємо інтерес батьків до спільної з дитиною діяльності
  • Ідеї для проведення занять
    • Казки, що вчать доброти. Обговорюємо з малятами ситуації з повсякденного життя. Розмірковуємо над мотивами і наслідками вчинків. Надаємо дітям можливість самостійно робити висновки
    • Небезпечна оселя. Дидактичний посібник для дітей середньої та старшої груп. Розширюємо уявлення малят про предмети побуту, їхнє призначення, а також про те, чим і коли вони можуть бути небезпечні. Закріплюємо знання правил безпечного поводження з предметами домашнього вжитку. Виховуємо обережність, відповідальність, самостійність
    • Хвилинки творчості й фантазії. Добірка ігор для дітей середньої та старшої груп. Розвиваємо творчу уяву. Виховуємо гнучке, нестандартне мислення. Допомагаємо дітям відчути впевненість у власних силах
  • Детальні розробки занять та інших режимних моментів
    • Весняна прогулянка. Музичне заняття для дітей раннього віку. Вчимо малюків підспівувати дорослому, виконувати найпростіші танцювальні рухи за зразком вихователя, впізнавати музичні інструменти за їх звучанням, розрізняти тихі й голосні звуки. Розвиваємо емоційну чутливість до музики. Створюємо позитивний настрій
    • Подарунок для Даринки. Комплексне заняття для дітей молодшої групи. Вчимо малят складати описову розповідь про іграшку за зразком вихователя з опорою на схему. Продовжуємо вправляти їх у відгадуванні загадок. Збагачуємо словник словами-назвами. Формуємо вміння називати схожі за формою предмети
    • Радіють діти первоцвітам. Заняття в природі для дітей старшої групи. Збагачуємо знання дітей про первоцвіти. Формуємо основи екологічно доцільної поведінки. Виконуємо аплікацію з паперових кульок. Виховуємо любов до рідного краю, бережливе ставлення до рослин
    • Як добре в лісі навесні! Цільова прогулянка для дітей старшої групи. Продовжуємо вчити дітей встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між об’єктами та явищами природи, помічати сезонні зміни. Ознайомлюємо з флорою і фауною рідного краю. Виховуємо прагнення дотримуватися правил культурної поведінки
  • Свята та розваги
    • В стилі ретро, в стилі джаз. Ідея для випускного свята

четвер, 9 березня 2017 р.

Математичний конструктор для дитячої гри

Пропонуємо взяти деталі конструктора Lego, Mega Blocks або подібного типу, написати цифри на гранях та доручити дитині скласти блоки послідовно.
Матеріали:
  • деталі конструктора — 20 шт;
  • малярна стрічка;
  • канцелярський ніж;
  • маркер.
    Процес:
    Обклейте блоки конструктора малярною стрічкою. Ми робимо цей крок для того, щоб не зіпсувати конструктор під час гри та швидко відновити його стан після. Якщо ви готові писати прямо на деталях конструктора, тоді вам підійде перманентний маркер, який пише навіть на пластиковій поверхні.
     На відповідних гранях кожного блока напишіть арабські цифри від 1 до 20, потім римські, а також можна використати позначення чисел крапками. Тепер перемішайте елементи та запропонуйте дитині вибрати перший десяток і поєднати його послідовно. Можна поєднувати від меншого до більшого числа, а також навпаки.
Наступний крок — побудувати вежу в 20 поверхів: перший поверх знизу, а двадцятий буде нагорі. Якщо дитина ще не чула про римські цифри, буде гарна нагода розказати, як вони позначаються.
Більше за посиланням:

четвер, 2 березня 2017 р.

Матеріали  інтернет-конференції 
 "Заняття з художньої праці в ДНЗ" 
від 28.02.2017 року  для педагогів  ДНЗ  області 
Результат пошуку зображень за запитом "художня  праця  у ДНЗ"
Галерея  виробів з художньої праці -

Тернопільський ДНЗ №37













Результат пошуку зображень за запитом "орнамент вишиванки" 
З  досвіду  роботи  Білоус Галини Петрівни
вихователя   ДНЗ «Cонечко»
с. Коханівка  Збаразького  району 

 

Вихователь Білоус Галина Петрівна працює в дошкільному навчальному закладі "Сонечко"  з 2012 року. Педагог працює з різновіковою групою. У повсякденному житті забезпечує засвоєння дошкільнятами навчальної програми. Вихователь постійно вдосконалює свій професійний рівень: використовує диферинційований та індивідуальний підходи до дітей; добре володіє сучасними освітніми технологіями, методичними прийомами, педагогічними засобами. Удосконалює навички і уміння дітей із зображувальної діяльності на гуртку «Умілі ручки».
Працює над темою «Формування творчих здібностей у дошкільників через використання нетрадиційних методів образотворчої діяльності». Особливу увагу, вихователь Білоус Галина Петрівна приділяє навчанню дітей техніці квілінг. Усі діти старшої групи до кінця навчального року освоюють техніку, правильно користуються обладнанням, вміло і акуратно виконують роботи. Вихователь оформила куточок природи, на різні пори року,
В техніці квілінг, національний куточок теж виконаний у цій техніці. Виготовляє з дітьми подарунки на різні свята: листівки, сувеніри, картини у техніці квілінг. Педагог є учасником районного методичного об’єднання «Елементи формування естетичного ставлення і художніх здібностей у образотворчій діяльності».
У 2013 році на базі закладу було проведено районне методичне об’єднання вихователів різновікових груп «Нетрадиційні методи навчання з зображувальної діяльності», на якому Галина Петрівна і діти трьох підгруп, показали свою майстерність з аплікації, ліплення, а діти старшої групи здивували всіх присутніх квілінгом. Роботи дітей їх майстерність і техніка виконання були високо оцінені вихователями і методистом.
У 2015 році вихователь Білоус Галина Петрівна презентувала свої роботи на районному семінарі вчителів початкових класів і завідувачів ДНЗ 
«Забезпечення наступності в реалізації завдань духовного, патріотичного, художньо-естетичного виховання між дошкільним закладом та початковою ланкою Коханівської зош I- II ст., провела майстер клас для учасників семінару.
Білоус Галина Петрівна творчий і креативний педагог. На святкування 5-річчя дошкільного закладу подунки для колишніх працівників виготовила на старих плитівках у стилі квілінг (елементи для композицій виготовляла разом з дітьми ).Вихователь успішно працює з іншими техніками. Виготовляє вироби з природного матеріалу. Пробує себе в техніці орігамі. В аплікації використовує крупу, макаронні вироби, насіння, камінці. 
Квілінгові композиції вихователя  ДНЗ "Сонечко" Білоус Г.П.